World of Warcraft: Wrath of the Lich King

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Varför inte öka ut det hela med kanske betygsskala 1-5 inom Ljud / Handling / Interface / grafik osv ?

Jag tycker att FZ wotlk recension är helt knasig (subjektiv åsikt) men detta är verkligen inte en bra ide.

Ett spel är mer än summan av ingredienserna och det är bara slutprodukten som är intressant. Jag bryr mig inte för fem öre om de finns femtio triljoner polygoner i ett spel och resten är skit.

Om något så borde skalan minskas till "undvik", "testa" och "köp" men där fokus läggs på att läsa själva recensionen.

Medlem

jag läste typ 2 sidor, sen orkade jag inte mer samma gnäll om och om igen.

Varför kan folk bara inte förstå att alla är olika?

Dem som gillar WoW och tycker det är ett skitbra spel, låt dem spela och var glada?

Dem som inte gillar WoW, t.ex. andra mmorpg:n (som t.ex. eve online eller whatever) låt dem spela sina spel och var glada?

Jag personligen tycker WoW är trevligt att spela lite då och då med polare. Det är ett välgjort spel med mycket kul men kan bli lite monotomt då och då Jag önskar att dem lade till nån form av penalty om du dör i PvP dock, skulle bli mer sport :>

Warcraft lore:en är klockren, men jag personligen anser att dem döda den rätt ordentligt när Illidane föll till golvet Jag satt och var kär i honom under hela WC3 och Frozen Throne... Arthas? PFFT!

peace

Inaktiv

Har dock bara nått 73 än men det är hästlängder roligare än va TBC va


signatur

Hördö öh öh öh

Medlem

Man får väl ha i åtanke att recensionen är skriven av noobs för noobs (jag menar oathkeeper... haha, kom igen). Om man inte lirade vanilla och tbc så kanske spelet bara är värt en trea.
För oss som raidade sönder sunwell och bt har väl redan köpt expansionen (och sitter redan och väntar på nästa contentpatch), vi behöver väl knappast sitta och läsa ifall det är ett rekommenderat köp. Orka bråka om betyg... (bättre bråk i witcher-recensionen btw, "no multiplayer")

Antikvitet

Är man alkoholist smakar nog även fulöl gott. Men det betyder inte att det är bra öl.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Redaktör
Skrivet av edge80:

Man får väl ha i åtanke att recensionen är skriven av noobs för noobs

Att kalla folk som lirat WoW och BC sedan respektive start för "noobs" är direkt fel. De kanske inte sitter åtta timmar om dagen, men det finns nyansskillnader i nivåerna under hardcore-folket. Om t.ex. jag hade skrivit recensionen hade du fått en noobs perspektiv (har testat i en timme eller så), men det är som sagt verkligen inte fallet nu.

Man kan inte täcka in alla aspekter av ett MMO. Om vi försökte skulle recensionen förmodligen bli 20-30 sidor lång. Ingen vill läsa så mycket.


signatur
Medlem

om ni kunde få fram 20-30 sidor riktigt bra recension så skulle iaf jag läsa den. varför inte pröva nästa gång? låt 3-4 personer recensera ett mmo, någon riktig hardcore spelare, någon noob, och några däremellan.

förövrigt tyckte jag recensionen var bra. och betyget verkar vara ganska passande.

Redaktör

Som sagt, ingen vill läsa 20-30 sidor. Att skriva så mycket för något som kanske 50 personer läser är gravt resursslöseri. Att sen göra texten genomgående bra är... krävande, milt uttryckt. En så lång text lämpar sig bättre som guide eller liknande.


signatur
Medlem

Bra artikel. Jag har köpt expantionen dock inte provat den än. Är det bara jag som spelar WoW för att sponsra utvecklingen av Diablo III?

Medlem

lol. ja det måste nog bara vara du. jag tror blizzard får in nog mycket pengar, så du behöver inte tvinga dig att spela bara pga diablo 3. lägg din tid på något du faktiskt gillar istället.

som sagt tompa. jag skulle läsa den. och jag tror andra skulle läsa den också. gör ni den bara nog intressant och rolig så kan ni lätt få bra många att läsa den.
sen förstår även jag att det egentliga problemet handlar om att det tar mycket tid och resurser att skriva en så lång recension, inte om att få personer skulle läsa den.

Medlem
Skrivet av John:

Är man alkoholist smakar nog även fulöl gott. Men det betyder inte att det är bra öl.

Precis, John. Jag är redan fast i träsket och struntar i vilket betyg expansionen fick. Tror inte de andra wow:arna behöver läsa er köprekommendation heller, expansionen är mer eller mindre obligatorisk om man inte föredrar single player i outland.

Sedan var ordet noob lite fel, ber om ursäkt för det, utan vad jag menade var nog "scrub", dvs lite oskillad och omedveten om sin klassmekanik. Inte på något sätt kan man vara något annat om man kutar omkring med oathkeeper, denna blåa klump av dynga var länge länge en stor varningsflagg för en dålig spelare eller en markör för "här kommer gratis honor". Under en längre period har blizzard mer eller mindre kastat "epix" i ansiktet på de spelare som vetat var man ska klicka, vilket gjort att man lätt kunnat uppgradera denne oathkeeper. Vid situationer då denna blå klump dykt upp på min skärm har jag nästa skrikit "vad är det för fel på dig?" till spelarens avatar. Jag hatar oathkeeper, mest på grund av de som svingar den men även för den är så förbaskat ful.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Mikaelh:

Snålt betyg. Det här är en av de skönaste expansioner jag spelat. Väldigt många annorlunda och roliga quests.

Så bara för att det heter WoW så måste det ha en 5:a trots att det är ett lika tråkigt spel efter en stund?

Nje dåfilus AOC fanboi

Det han menade var t.ex som utnelämmnas från recensionen sltuet på questlinen i dragonblight är rent episkt med fet cutscene och en fritagning av udnercity.

Det var underliggande mer rödtråd genom questen och det leder upp till raidandet, som om jag ska var ärlig är det roligaste, man spelar wow med sina polare man har inte polare för att spela wow, så skulle jag sammanfatta det i dagsläget.

Bra expansion inga top betyg, men jag har fortfarande väldigt kul.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av edge80:

Precis, John. Jag är redan fast i träsket och struntar i vilket betyg expansionen fick. Tror inte de andra wow:arna behöver läsa er köprekommendation heller, expansionen är mer eller mindre obligatorisk om man inte föredrar single player i outland.

Sedan var ordet noob lite fel, ber om ursäkt för det, utan vad jag menade var nog "scrub", dvs lite oskillad och omedveten om sin klassmekanik. Inte på något sätt kan man vara något annat om man kutar omkring med oathkeeper, denna blåa klump av dynga var länge länge en stor varningsflagg för en dålig spelare eller en markör för "här kommer gratis honor". Under en längre period har blizzard mer eller mindre kastat "epix" i ansiktet på de spelare som vetat var man ska klicka, vilket gjort att man lätt kunnat uppgradera denne oathkeeper. Vid situationer då denna blå klump dykt upp på min skärm har jag nästa skrikit "vad är det för fel på dig?" till spelarens avatar. Jag hatar oathkeeper, mest på grund av de som svingar den men även för den är så förbaskat ful.

Ojojoj... vad ska man säga...

Tragiskt nog är det allt för många wow 1337 fjantar som är helt övertygade om att dom minsann vet bäst, och är det någon som inte spelar som dom hade gjort så är dom helt värdelösa noobs (eller "scrub" som du nu kallar dom?).

Det kan finnas 100 anledningar till att man har ett item även fast det inte är det mest uber som går att uppbringa (enligt dig).

Medlem
Skrivet av edge80:
Skrivet av John:

Är man alkoholist smakar nog även fulöl gott. Men det betyder inte att det är bra öl.

Precis, John. Jag är redan fast i träsket och struntar i vilket betyg expansionen fick. Tror inte de andra wow:arna behöver läsa er köprekommendation heller, expansionen är mer eller mindre obligatorisk om man inte föredrar single player i outland.

Sedan var ordet noob lite fel, ber om ursäkt för det, utan vad jag menade var nog "scrub", dvs lite oskillad och omedveten om sin klassmekanik. Inte på något sätt kan man vara något annat om man kutar omkring med oathkeeper, denna blåa klump av dynga var länge länge en stor varningsflagg för en dålig spelare eller en markör för "här kommer gratis honor". Under en längre period har blizzard mer eller mindre kastat "epix" i ansiktet på de spelare som vetat var man ska klicka, vilket gjort att man lätt kunnat uppgradera denne oathkeeper. Vid situationer då denna blå klump dykt upp på min skärm har jag nästa skrikit "vad är det för fel på dig?" till spelarens avatar. Jag hatar oathkeeper, mest på grund av de som svingar den men även för den är så förbaskat ful.

du e 28bast


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av noxi:
Skrivet av edge80:

Precis, John. Jag är redan fast i träsket och struntar i vilket betyg expansionen fick. Tror inte de andra wow:arna behöver läsa er köprekommendation heller, expansionen är mer eller mindre obligatorisk om man inte föredrar single player i outland.

Sedan var ordet noob lite fel, ber om ursäkt för det, utan vad jag menade var nog "scrub", dvs lite oskillad och omedveten om sin klassmekanik. Inte på något sätt kan man vara något annat om man kutar omkring med oathkeeper, denna blåa klump av dynga var länge länge en stor varningsflagg för en dålig spelare eller en markör för "här kommer gratis honor". Under en längre period har blizzard mer eller mindre kastat "epix" i ansiktet på de spelare som vetat var man ska klicka, vilket gjort att man lätt kunnat uppgradera denne oathkeeper. Vid situationer då denna blå klump dykt upp på min skärm har jag nästa skrikit "vad är det för fel på dig?" till spelarens avatar. Jag hatar oathkeeper, mest på grund av de som svingar den men även för den är så förbaskat ful.

Ojojoj... vad ska man säga...

Tragiskt nog är det allt för många wow 1337 fjantar som är helt övertygade om att dom minsann vet bäst, och är det någon som inte spelar som dom hade gjort så är dom helt värdelösa noobs (eller "scrub" som du nu kallar dom?).

Det kan finnas 100 anledningar till att man har ett item även fast det inte är det mest uber som går att uppbringa (enligt dig).

I fallet oathkeeper vet nog de flesta som lägger mer än 4timmar i veckan på wow att det inte är ett bra item på lvl70. Oathkeeperanvändare är nästan likvärdig killen som kutar omkring med glocken i cs för han inte vet hur man får fram köpmenyn. Är man "ärrad veteran" bör man ha bättre förnuft än att börja levla med sitt noveltygear.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

du e 28bast

Tack för infon, raidar fortfarande 3 kvällar i veckan med folk inom 18-40. "Ålder är bara en siffra, älskling." Jag är en ganska sorglös kille vars enda problem är hatobjektet oathkeeper och den stundande energideklarationen.
a/s/l WarpGuN?:heart:

Medlem

*Svagt första intryck - Ja det ar mojligt. Smaken ar val som baken.

*Trängseln i inledningen - Nej verkligen? 11 miljoner spelare. Vad vantade ni er? Vad har detta att gora med hur bra spelet ar?

*Ont om content - Haha ni maste skamta.

*Blizzard-touchen knappt märkbar - Ja jag antar att quest-chains med Arthas, Sylvanas, Thrall Varian etc ar ganska lamt av Blizzard. Ingen lore eller Blizzard touch har inte. For att inte tala om att Dalaran ar i spelet nu. kasst av er Blizzard att inte lagga in eran "touch" har.

*Azeroth nu ännu mer tomt - Menar ni alltsa att nar Northrend ar slappt sa vill ni tillbaka till Azeroth och kora Dire maul eller Deadmines? Vad snackar ni om? Lojligt. Och vad hande med erat gnall pa all trangsel? Skarpning!

Allt som allt sa maste detta vara den mest lama recension jag nagonsin last. Lat mig bidra med en lam recension jag med.

FZ.se recension av Wrath of the Lich King. 1 av 5.

/Cple


signatur

Taskigt.

Medlem

"När jag ena stunden, på uppdrag av ett gäng druider, skulle rädda tillfångatagna mammutungar och någon timme senare får ett totalt motstridigt uppdrag - att slakta desamma - börjar jag tveka. Försöker Blizzard förmedla någon slags sensmoralisk dualitet? Har den tidigare så enkla banan förvridits till att återspegla ett rätt och ett fel val? Och hur är det egentligen tänkt att fungera när jag inte ens ges valet? Vill jag questa vidare måste jag slakta mammutkalvarna. Varken kul eller tråkigt utan mest underligt."

Ja verkligen John. Du borjar tveka? Det ar ett spel. Och du ar en vuxen manniska. Tror jag. Men sen om du kanner dig illa till mods sa skulle jag rekommendera att du hoppar over mammut slakt questen. Du behover inte alls gora den. Och om det var din sista quest i borean tundra och du kanner att det ar lite for jobbigt att rora sig vidare till de hogre level omradena sa ar det ju bara att ta sig till Howling fjord som ju ocksa ar ett starter area med helt andra quests. Som sagt. Ditt val.

Nej det finns sa mycket att klaga pa har sa nu lagger jag ner. Man far ju ont i huvudet. Trakigt FZ.


signatur

Taskigt.

Medlem

Jo just det. jag ville bara saga att anledningen till att jag ar sa valdigt kritisk har ar for att jag verkligen (uppenbarligen) tycker om WoW. Men ocksa FZ.
Jag laser allt har och har alltid gillat era recensioner aven nar ni rackar ner pa spel eftersom det oftast ar relevant kritik. Sa ar ju inte fallet har.

/Cple


signatur

Taskigt.

Medlem
Skrivet av John:

Är man alkoholist smakar nog även fulöl gott. Men det betyder inte att det är bra öl.

Nu går du emot dig sjäv.

Du sa för nån dag sedan att recensioner alltid handlar om personlig smak, inget annat. Och nu säger du helt plötsligt att öl smakar gott för alkoholister. Den dåliga expansionen smakar gott för de WoW-beroende. Hmm...

Det är en väldigt välgjord expansion. Det är varken öl eller cider. Det är ett riktigt ädelt vin.

Sen om du tycker att vinet smakar som öl är en annan sak.

Medlem

När recensenter upphör att en ligga i samma planhalva som sin målgrupp är dom ingenting annat än usla sådana.. osar lite pc gamer om detta trams.. Dravla runt i erat EVE online som ni höjer till skyarna och låt riktiga wow spelare testa wow istället.


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Kära nån vad mycket känslor som väcktes i och med denna recension.

Skriv svar