Ordet "köttklister" gör mig illamående

Skägg.
10 Chambers
Ordet "köttklister" gör mig illamående

Inte sedan slutscenerna i Fastfood Nation har jag varit mer osugen på animalisk föda än när jag läser rubrikerna idag. Köttklister. Ordet låter så vidrigt att jag nästan blir vegetarian på studs och då såg jag ändå fram emot en fantastiskt grillsommar så sent som imorse. Köttklister. Fyfan.

#blogg


signatur
Medlem
Ordet "köttklister" gör mig illamående

mmm köttKLISTER <3


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Usch

Vad sägs om en Frankenstein-biff eller en Abomination-burgare?

Medlem

Måste hålla mig borta från det här ordet fram tills sommaren.

Medlem

Man kan ju göra vanligt klister genom att koka gamla ben från döda djur... så, så äckligt är det inte... lr :]

Medlem
Skrivet av Dagens nyheter:

Därför har Sverige och ytterligare några länder argumenterat för att trombin ska klassas som livsmedelstillsats i stället för processhjälpmedel.

Den linjen vann gehör och det innebär att produkter med trombin bara kommer att kunna säljas i förpackningar till slutkonsument där trombininnehållet deklareras. Intill produktnamnet ska det stå: "Kommer från sammansatta köttdelar". Om trombinet är framställt av grisblod ska detta också stå på förpackningen.

http://www.dn.se/nyheter/politik/sverige-rostade-ja-till-kott...

Alltid något.

Läste också det och var på väg att skriva något med ändrade mig, som det djur jag är...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Förresten, "spiken", har du något att göra med Liza Marklunds böcker? Det finns en "spiken" där med...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

mmm köttklister låter gott


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Skägg.
10 Chambers

[quote=walter_iego]Förresten, "spiken", har du något att göra med Liza Marklunds böcker? Det finns en "spiken" där med...[/quote

Inte vad jag vet


signatur
1
Skriv svar