Trialversion av Burnout Paradise i februari

Robot
Medlem
Trialversion av Burnout Paradise i februari

Inte dumt alls, fler borde haka på. Har dock redan spelet till 360, men tycker att en sån här grej borde få upp ögonen på folk som kanske inte vill chansa på spel de inte känner till.

Demos i all ära, men att få testa fullversionen helt lagligt i ett par dagar, inte dumt alls.

Medlem
Medlem

Det här är ett bra sätt att ta död på de "legitima" skälen till att tanka spelet. Du får testa hela spelet och se om det är något att ha. Du ser också om datorn orkar med det. Gillar du det så köper du det, gillar du det inte så lär du inte bry dig då trialperioden går ut.

Enda anledningen till att köra en piratversion skulle väl vara för att slippa ett övernitiskt drm på en produkt du betalt för. Utöver det är det svårt att motivera en piratversion...

Hade gärna sett att GTA 4 haft en linkande trial. Skulle spara mig en massa tid, för Rockstar kan glömma att jag betalar 400kr innan jag vet om spelet ens startar på mitt 8600m.

[edit: typo]

Medlem

Lite som förr i tiden då? Shareware som hade 1-2 banor sedan fick man köpa loss resten.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

vettigt gjort av dem... nu vet vi ju inte hur lång tid man har på sig, men ett par dagar ska ju räcka för att testa ordentligt.

Medlem

Detta var som sagt mycket vanligt förr. Men med detta kommer ju även nackdelen att busungarna nu bara behöver en crack istället för att behöva ladda ner en hel piratkopia. Ser man på det från den vinkeln så görs det bara lättare för dom.

Men i vilket fall, utvecklarna till detta spelet har varit otroligt generösa och kreativa! Köpte det själv till PS3 när det kom, och sen dess har det kommit massor av gratis extramaterial och även en nerladdningsbar variant, osv. Absolut värt pengarna! Full creds till Criterion!

dmn
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Detta var som sagt mycket vanligt förr. Men med detta kommer ju även nackdelen att busungarna nu bara behöver en crack istället för att behöva ladda ner en hel piratkopia. Ser man på det från den vinkeln så görs det bara lättare för dom.

Och skillanden för piraterna är vadå? En piratversion är inget annat än en kopia på originalskivan/skivorna plus en crack.

Medlem

Criterion har helt rätt inställning, en hel del gratis DLC och nu en större patch som dom kommer ta betalt för.
Första spelet jag köpte till min PS3:a, kan rekomenderas varmt.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av dmn:

Och skillanden för piraterna är vadå? En piratversion är inget annat än en kopia på originalskivan/skivorna plus en crack.

Ja? En kopia på upphovsskyddat material är olaglig till skillnad från en lagligt nedladdad och installerad shareware-version av spelet. Dom slipper alltså utsätta sig för nerladdning och eventuell uppladdning av detta på olaglig väg, vilket våra nya trevliga lagar försöker utnyttja för att ta fast dom. Det enda man då behöver göra är att fixa en liten crack, vilket jag inte tror är olagligt i sig. Dom måste då bevisa att du använt den eller ej, vilket är svårt.

Dessutom får dom ladda ner spelet från en snabb bra sida istället för en seg torrent från en tveksam sida (Vilket majoriteten verkar göra). Detta ökar ju bara tillkomligheten.

Medlem

Känns som en mycket bra idé! Detta borde flera företag ta efter.

Medlem

Trial version. låter som microsoft games nån gång under 1995-1996


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

1
Skriv svar