Sony arbetar på fem rollspel

Robot
Medlem
Sony arbetar på fem rollspel

Nice, mer Jrpg till folket. Känns som Square Enix går på sparlåga om man inte äger handhelds. Dock ligger Atlus högt på min lista nu över företag som vet hur man gör Jrpgs.

Medlem

Bra att det kommer mer RPG spel till PS3, finns inte mycket att välja på.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

square enix hittils spel är ju inte varit en höjdare last renmnat och infinty undiscovery är ju väll bara halvdana spel


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Inaktiv

JRPG har det varit dåligt med de senaste åren, hoppas något nu kommer. Kan vara klokt av Sony att göra spelen själv då SquareEnix bara går utåt rent kvalitetsmässigt på sina produkter.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Bra initiativ från Sony! Deras Legend of Dragoon till PS1 var ett rätt bra spel även om det hade störande moment här och där. Men gillade stridssystemet.

Skulle gärna se ett nytt Suikoden (min favorite JRPG serie) från Konami. Fast de håller ju på och pysslar med ett Suikoden till DS för tillfället.

Inaktiv

Vad står J:et för?


signatur

a"C"RED -

Flakmonkey
Skrivet av darknshy:

Vad står J:et för?

Japansk RPG

Inaktiv

den första lär dröja till sent 09 tidigt 10

Medlem

Ska man ha något gjort så får man göra det själv.


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv

aw, alla japan spel har kass story x.X..

min syster är tillfångatagen av ett monster/ en furste / ett mystisk grupp. Hjälp mig hitta henne.


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:

JRPG har det varit dåligt med de senaste åren, hoppas något nu kommer. Kan vara klokt av Sony att göra spelen själv då SquareEnix bara går utåt rent kvalitetsmässigt på sina produkter.

Antar att du inte ägt en ps2a? Har kommit en massa bra Jrpgs dom senate åren som Persona 3(snart persona 4), odin sphere etc.

Medlem
Skrivet av Griimlock:

square enix hittils spel är ju inte varit en höjdare last renmnat och infinty undiscovery är ju väll bara halvdana spel

Vilket är ganska intressant när man tänker efter... De har inte haft en rejäl hit sedan de började tillverka spel åt 360. Vi får väl vänta och se hur FFvXIII, som är PS3 exklusivt än så länge iaf, blir. Kan vara så att 360 inte passar Square Enix helt enkelt.

Ska bli kul att se vad det blir för rpg:n. Hoppas att de satsar hårt på story och handling istället för grafik och sånt.

Medlem

Antar att Zerpent missat en artikel (http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=26122) som FZ lade upp för ett par månader sedan men iaf så är det så att FF13 kommer till både Ps3 och xbox360. Håller dock med om din andra punkt, mer story åt folket. Over'nOut

Flakmonkey
Skrivet av ray7157:

Antar att Zerpent missat en artikel (http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=26122) som FZ lade upp för ett par månader sedan men iaf så är det så att FF13 kommer till både Ps3 och xbox360. Håller dock med om din andra punkt, mer story åt folket. Over'nOut

Antar att Zerpent syftar på Final Fantasy Versus XIII som fortfarande är PS3-exklusivt...

Medlem

Vore awesome med Legend of Dragoon 2, men det kan jag nog drömma om... hoppas att dessa fem spel blir något att ha

Inaktiv

Skulle vilja se Infinite Space från Sega till något annat än DS'en... Visst, jag hade väl tänkt skaffa mig en DS, eventuellt nya som kommer släppas inom snart, bara för Korg's synthprogramvara Korg DS-10.

Infinite Space och förhoppningsvis Segas Alien/Aliens RPG verkar lovande, det lilla man hört (och jag menar inte Aliens: Colonial Marines)

Medlem

jahaja, vilka nyheter. det var trevligt att veta


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av DirtyAnders:

JRPG har det varit dåligt med de senaste åren, hoppas något nu kommer. Kan vara klokt av Sony att göra spelen själv då SquareEnix bara går utåt rent kvalitetsmässigt på sina produkter.

Antar att du inte ägt en ps2a? Har kommit en massa bra Jrpgs dom senate åren som Persona 3(snart persona 4), odin sphere etc.

Ägt en PS2 sedan 2004 och spelat det mesta av de bättre JRPG'na till PS2. Syftade mer på att det efter 2006 varit riktigt klent med spel. Körde igenom Lost Odyssey till krysslådan i höstas vilket var riktigt trevligt, men i övrigt? Rätt besviken på utbudet. =/


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Inaktiv

Bra tänkt Sony!

1
Skriv svar