Två comhem modem på samma abonnemang?

Medlem
Två comhem modem på samma abonnemang?

Tjena
Sitter på ett bredband från comhem, vill dock ha både xboxen och datorn inkopplad. Dock så står inte dessa i samma rum. Har tre olika lösningar:

1) Dra en 20-25 m nätverkskabel runt hela lgh. Billigt men kanske inte så snyggt.
2) Köpa en trådlös router och trådlös adapter till xboxen, dyrt men smidigt.
Och sista alternativet som är orsaken till att jag gör en tråd.
3) Skaffa ett till comhem modem, finns ett bredband/tv utag vid xboxen så varför inte skaffa ett sådant och slippa dra kablar och spara några hundralappar.

Kan man rent tekniskt ha två st modem på samma abonnemang och får man det för comhem (kanske blir störningar)?

Någon som vet?

Inaktiv

ne du kan inte ha 2 modem till samma abbo, skaffa en router och slipp allt besvär, men ring inte comhem om routern inte funkar


signatur

klaga inte på min stavning, dyslexi kan man som inte bara stänga av

Medlem

Det lättaste är väll att köpa en router och dela upp den, Det funkar nog inte att använda två modem, eftersom du bara får 1 IP address utav comhem vad jag vet iaf. Jag kör iaf en router som delar internet till boxen och min dator

Inaktiv

Jag har 4 IP från comhem på en av linorna 8 / 8 så jag använder en 100Mbit switch typ hub.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av unix:

Jag har 4 IP från comhem på en av linorna 8 / 8 så jag använder en 100Mbit switch typ hub.

Du sitter i gamla UPC-nätet.

1
Skriv svar