Ipod Touch frågor.

Medlem
Ipod Touch frågor.

Hejsan igen.
Nu har jag sökt lite på internet och nästan hittat vad jag letat efter, en ny mp3. Är inte helt säker ännu så jag tar min tid på mig. Hur som helst, den jag är sugen på att köpa är Ipod Touch. Och jag vet, den är lite dyr, och den har några fördomar (kanske) men jag är ändå grymt sugen på den. Nu äre bara så att jag har lite frågor angående den.

1. Lägga in låtar, hur funkar det ? Man måste ha iTunes eller kan man gå in på "den här datorn" och lägga in därifrån?
2. Videos, hur lägger man in dom? De borde ju gå att lägga in från "den här datorn" eller måste man för lägga in alla videos i iTunes först ?
3. Sista frågan gäller dom här albumomslagen som visas när man väljer musik. Hur får man fram dom ? Om man t. ex lagt in en låt från datorn, söker ipoden automatiskt upp albumet eller hur gör den ?

Förlåt om jag är lite vimsig men jag är väldigt osäker på denna. Så om ni kunde hjälpa mig skulle vara oerhört tacksamt!

Medlem

Du måste använda iTunes; är svaret på alla dina frågor


signatur
Medlem

Okej! De är faktiskt lugnt dock. Men albumen och de då ? Hur fungerar det ? Går det typ att lägga in en egen bild som albumbild ?

Inaktiv

Ja. Andvänder själv Itunes som mediaspelare och har lagt in album bilder på egen hand. Du kan också låta Itunes söka efter omslagsbilder men då måste du ha ett konto hos Itunes Store.

Inaktiv

letar den inte upp själv ändå? jag har inget konto och iTunes har lagt in bilder åt mig flera gånger...


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv
Skrivet av oLjud:

letar den inte upp själv ändå? jag har inget konto och iTunes har lagt in bilder åt mig flera gånger...

Jag tror att om du till exempel importerar ett album i Itunes så ligger ju oftast omslagsbilder på själva skivan precis som informationen (låtnamn osv). Men om du skulle lägga in ett album utan bild kan du inte manuellt söka bildmaterial genom att Högerklicka -> "Hämta Bildmaterial", utan att äga ett konto.

Medlem

Fasen va bra! tack så mycket! lär bli ett köp

Medlem
Skrivet av mrcinnamon:

Ja. Andvänder själv Itunes som mediaspelare och har lagt in album bilder på egen hand. Du kan också låta Itunes söka efter omslagsbilder men då måste du ha ett konto hos Itunes Store.

Men hur gör man det ? Jag hittar ingenstans man kan lägga in på itunes. Eller menar du att lägga in direkt i Ipoden ? Men allting går väl via ItUnes?

Inaktiv

du drar albumbilden till rutan med noten nere till vänster i itunes för låtarna som ska ha den

Inaktiv

jag har beställt min touch från megastore men det står att de får in den den 12 oktober eller nåt...har apple bra leveranser? de "ska" släppa touchen den 28 september står det

Medlem

undrar när den kommer också riktigt. webhallen kan man ju köpa den ifrån men dom har den inte i lager. och på apples sida står det fortfarande "coming soon". men får nog vänta ett ändå. eftersom jag måste ha pengar först

Medlem

Du lär ju få den snabbast om du köper på apple.se


signatur
Medlem

applestore är bra, billigt och du får gratis gravyr!

edit: eller man kanske inte kan få touchen graverad?


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Jinx:

jag har beställt min touch från megastore men det står att de får in den den 12 oktober eller nåt...har apple bra leveranser? de "ska" släppa touchen den 28 september står det

Jag tror att 12:e oktober är ett datum som gäller för de flesta som beställer nu. Dem som ska komma 28:e september är säkert redan slut, vare sig du beställer från Apple eller inte.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

itunes är djävulen

finns lite andra program man kan använda om man vill slippa lucifer på hårddisken, men dom fungerar med varierande resultat för varierande datorer


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

itunes är djävulen

finns lite andra program man kan använda om man vill slippa lucifer på hårddisken, men dom fungerar med varierande resultat för varierande datorer

lucifer ?

Medlem

lucifer = synonym för djävulen...

Inaktiv

Djävulens namn tillåme.

Gillar inte iTunes alls, har inte provat andra program än, men Winamp ska väll gå att använda och funka rätt bra va?

Inaktiv
Skrivet av Phobo:

applestore är bra, billigt och du får gratis gravyr!

edit: eller man kanske inte kan få touchen graverad?

Vem vill ha sin ipod graverad? Det är det dummaste man kan göra imo...tänk om du ska sälja den. Då måste du hitta en köpare som heter likadant eller som vill ha din text. Vem vill ha en ipod där det står "Till mitt lilla hjärtegull" eller nåt liknande

Inaktiv

hahahah får mig att tänka på Hip hip: "Gravsten säljes! Perfekt för dig som heter Gunnar!" typ så haha

1
Skriv svar