De 10 mest piratade spelen i år

Inaktiv
De 10 mest piratade spelen i år

sw33t


signatur

a"C"RED -

Medlem

1 700 000 * 400 kr = jävligt mycket pengar de blev utan

Medlem

Ledsen folk, men det är fullkomligt fysiskt omöjligt att föra statistik över hur många som har piratat en produkt. Det finns varken möjlighet eller resurser till att räkna ihop allt som laddats ned via RapidShare, olika trackers, DC++, LimeWire, eMule, FTP-servrar och dvd-bränningar.

Det går helt enkelt inte


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Sparable går knappast räkna så då de flesta där säkert inte skulle ha köpt spelet. (Nej jag säger inte det för att försvara piratkopierarna).

Sen är ju frågan lite hur dom sammanställt siffrorna, vilka trackers har använts etc.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av skribb:

Ledsen folk, men det är fullkomligt fysiskt omöjligt att föra statistik över hur många som har piratat en produkt. Det finns varken möjlighet eller resurser till att räkna ihop allt som laddats ned via RapidShare, olika trackers, DC++, LimeWire, eMule, FTP-servrar och dvd-bränningar.

Det går helt enkelt inte

Men det bör ändå kunna ge en bild över vilka som varit mer eftertraktade än andra.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Tråkig lista?

Jag skulle ärligt vilja veta hur många av dessa kopior som någonsin hade sålts.
Precis. Ingen. Det är snarare en oerhört trevlig och bra lista som bevisar att det fortfarande finns spel som folk eftertraktar.

Ja Wardancer, jag säger detta för att FÖRSVARA det.

Medlem

och så får någon känslan och säger att de har förlorat pengar på varje kopia nerladdad UTAN att ställa sig frågan: hade alla dom köpt spelet om det inte gick att ladda ner?

Medlem
Skrivet av Sparable:

1 700 000 * 400 kr = jävligt mycket pengar de blev utan

Dock är det där fel sätt att räkna på. Alla som laddade ner hade inte köpt spelet och vissa som laddade ner köpte det faktiskt efteråt. En av anledningarna till att folk laddade ner just Spore tror jag var att det var ett så pass udda spel så man ville nog få sig en bild av vad det verkligen var innan man pungade ut för det. Jag förbeställde Collectors Edition men laddade ner det när det fanns för nerladdning för jag var så sugen. I slutändan så hamnade min Collectors Edition på Tradera efter bara någon vecka då spelet inte alls var så bra som jag hade hoppats på.

/ LordDaimos

Medlem

Jag kan iaf klappa mig för bröstet och säga att jag har köpt 7 av de där 10 titlarna och inte laddat ner någon av dem.
Bra spel ska man sponsra genom att köpa så att utvecklarna kan fortsätta att skapa fler bra spel.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Det enda tråkiga med denna lista är hur fz.se väljer att skriva om det. I övrigt säger den inte mycket. Ett nedladdat exemplar är inte lika med förlorad inkomst. Låt bli att följa branschens trångsynthet kring nya distributionskanaler och försök ha en mer nyanserad bild. Är intresserad av att få en förklaring till hur det slog hårt mot dessa 10 spel, vad exakt menas?

Medlem

Roligt att det är Spore med dess SucuROM som toppar listan. Det visar ju bara att den saken EA har kommit på med max X antal installationer bara strular till det för vanliga användare.

Medlem

Ett omöjligt ämne att göra en rapport på. Många kan ha laddat ner de flera gånger pga olika orsaker, de finns många "underground"-nätverk som är omöjliga att hålla koll på, nån kan ha bränt ut åt en eller flera kompisar. Enligt mig går detta rakt ner i soptunnan.

BTW, att Spore och Far Cry 2 ligger med på listan är bara bra, de räddade många plånböcker.

Skrivet av Sillage:

Jag kan iaf klappa mig för bröstet och säga att jag har köpt 7 av de där 10 titlarna och inte laddat ner någon av dem.
Bra spel ska man sponsra genom att köpa så att utvecklarna kan fortsätta att skapa fler bra spel.

Good for you, let me rub your hiney and give you a lollipop.

Medlem

man förstår varför spelutvecklarna överger pc marknaden

"Ett nedladdat exemplar är inte lika med förlorad inkomst."

rofl.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Om något bevisar väl den här listan att piratkopieringen aldrig kommer ta kål på PC. Spore och Sims 2 ligger högst på den där listan, är inte dom samtidigt 2 av dom bäst säljande PC spelen just nu?

Medlem

blir MMORPG av PC...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Ser bara 3 bra spel på den där listan, resten är ändå skit.

5. Command & Conquer 3: Tiberium Wars (860 000)
6. Call of Duty 4 (830 000)
7. Grand Theft Auto: San Andreas (740 000)


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

lätt 1/2 av de vill bara tanka prova det. lär endå aldrig köpt det


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Det är pinsamt att se att det finns så många som fortfarande tror på myten om att piratkopieringen INTE förstör för PC-marknaden.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Medlem

många vill ju ba tanka o prova det lär endå aldrig köpt spelet säkert 1/2 eller mer


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Jaha?


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

ptr
Medlem

Självklart sabbar piratkopieringen för PC-marknaden, men att se varje nerladdad kopia som förlust är otroligt korkat.

Medlem
Skrivet av ptr:

Självklart sabbar piratkopieringen för PC-marknaden, men att se varje nerladdad kopia som förlust är otroligt korkat.

Precis.

Men annars får väl spelutvecklarna börja släppa spel exklusiva för Steam, eller skapa multiplayer lägen som kräver att man köper spelet.

Single-player spel kommer förmodligen alltid lida av piratkopiering.

Medlem

alltså, ni vet att man kan ladda ner console spel också va?

Inaktiv

Jag piratkopierar inte, men fäller å andra sidan inga tårar över att just de här titlarna förlorade inkomst.

Inaktiv
Skrivet av Sparable:

1 700 000 * 400 kr = jävligt mycket pengar de blev utan

Nu ska man ju tänka på att alla kanske inte fick igång spelet, och alla som laddade ner hade ändå inte köpt det. Det bara laddar ner för att det är gratis!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

man förstår varför spelutvecklarna överger pc marknaden

"Ett nedladdat exemplar är inte lika med förlorad inkomst."

rofl.

Word. xD

Medlem

Tror det finns ett stort mörkertal där, men stackars satar som laddade ner far cry2, riktigt dåligt i mitt och andras tycke.


signatur

Haaf life

Medlem

Oj jag hade visst kommit till aftonbladet.

Eller vänta nu..

Skriv svar