Midway mot konkurs?

Robot
Inaktiv
Midway mot konkurs?

De står på en okej titel, Area 51 - annars berör det inte mig så mycket. Det är nog slut för Midway!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Ja, det var synd att dom inte fick minst 1år till på BlackSite. Men ja synd är det.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Midway, ja, synd antar jag:)

Inaktiv

Blacksite var ett horribelt uselt spel, jag gav upp efter 20 minuter eller något. Så kasst så man fick kräkningar..urk

Inaktiv

Bolag efter bolag stänger ju ner hela tiden... Snart blir det bara Counter Strike, World Of Warcraft och spel från EA Games som kommer att vara kvar att spela...


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem

Jag kommer då inte gråta. Kollade på deras "Utvecklare av"-lista, och hittade inte ett enda bra spel där. Bara en massa mediokra årliga sportspel och filmlicensspel.

Medlem

Köpte Psi-Ops billigt till PS2 för ett tag sedan, och det var ett hyfsat kul spel. Men jag tror det är det enda spel jag spelat från Midway sen Mortal Kombat 1 & 2 släpptes i början av 90-talet.

Alltid synd om ett spelföretag går under, speciellt när det är ett gammalt företag som ligger bakom klassiker som Space Invaders, men jag hade varit extremt mer ledsen om de hade gjort spel som hade tagit mitt intresse.

Medlem
Skrivet av T@wo:

Bolag efter bolag stänger ju ner hela tiden... Snart blir det bara Counter Strike, World Of Warcraft och spel från EA Games som kommer att vara kvar att spela...

Glöm inte att det finns flera av små nya företag som kommer. Allt i allt så tror jag antalet utvecklare ökar.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Dom får väl göra bättre spel helt enklet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

tråkigt att höra


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

ptr
Medlem

psi-ops till ps2 var ju grymt som fan

Inaktiv
Skrivet av T@wo:

Bolag efter bolag stänger ju ner hela tiden... Snart blir det bara Counter Strike, World Of Warcraft och spel från EA Games som kommer att vara kvar att spela...

Oroa dig inte. Utvecklare som är utan arbete startar nya företag.

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av T@wo:

Bolag efter bolag stänger ju ner hela tiden... Snart blir det bara Counter Strike, World Of Warcraft och spel från EA Games som kommer att vara kvar att spela...

Glöm inte att det finns flera av små nya företag som kommer. Allt i allt så tror jag antalet utvecklare ökar.

Jo det stämmer ju... utvecklarna blir fler och samtidigt mer erfarna/bättre.

Men man kan ju se att det givetvis är bra spel som säljer... utvecklarna måste se till o lägga ner mer energi på att utveckla BRA spel ifall de vill lyckas.

Medlem

Det är inte lätt för spelbolagen idag....gör man inte ett bra spel som sitt första så åker man oftast.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Tråkigt, men jag tror inte att vi sett de sista av Midway, EA eller något annat stort bolag kommer säkert köpa upp dom.

Medlem

Inga jag kommer sakna iaf, men tråkigt ändå

150 miljoner, shit, och jag tycker det är jobbigt att hosta fram pengar till cigg dagen innan lön ^^

Medlem

Inte förvånande efter en rad kalkonspel. Behöver jag nämna "Hour Of Victory"?

Medlem

tror inte dom är helt körda än


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av depthless:

Inte förvånande efter en rad kalkonspel. Behöver jag nämna "Hour Of Victory"?

Ja fy fan vad det spelet var dåligt!

Men va fan, dom kan ju ta de pengarna dom har och ställa upp i World Poker Tour - med lite tur ökar dom sitt kapital! (Annars finns det ett par skumma klubbar i malmö som kan hjälpa till! )


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tråkigt, någon mer än jag som verkligen gillade Area 51? Det är ju gratis nuförtiden tom...


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Synd dem har en del kalkon spel som var roliga ex Hour of Victory dock var mp delen rena skämntet. http://hourofvictory.com/uk/index.html

Unreal Tournamet 3 var grymnt snyggt men saknade något. http://www.midway.com/uk/Game_UnrealTournament3.html

Medlem
Skrivet av 3degs:

Unreal Tournamet 3 var grymnt snyggt men saknade något. http://www.midway.com/uk/Game_UnrealTournament3.html

Ja, det saknade en bra marknadsföring och spelare online. Fast en och annan bugg och en viss konsolifiering stötte bort en del fans också. Tror att Midways redan då dåliga ekonomi tvingade dem att släppa det för tidigt helt enkelt.

1
Skriv svar