Olika minneshastigheter kompitabla med varandra?

Medlem
Olika minneshastigheter kompitabla med varandra?

Tjohoj. Som tråd titeln lyder, så undra jag om mina olika minnen är kompitabla med varandra, har i och för sig inte beställt det andra ännu men ska snart. Vet inte riktigt vad det andra ligger på men tror att det är ett DDR2 PC4200 funkar det fint med DDR2 PC5300? Dom har ju helt olika minneshastigheter(?).

Tack på förhand.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Det blir väll det lägsta? alltså alla går som 4200minnen, 533mhz.
eller om man tänker såhär: allt blir som en enhet. Men de sämre minnena pallar ju inte vad de bättre pallar. Så då går ju bara de sämre. Samma med timings blire ju då också väll?

Medlem

Alltså, jag kan ingenting om det där. Jag vill bara veta om dom fungerar med varandra och ger ifrån sig någolunda bra performance.
Köper ju självklart bättre sen när ekonomin blir ljusare igen.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

nj
Medlem

Som standard så ska bios ställa minnesinställningar efter det långsammaste minnet, iofs så händer det att det inte alltid fungerar så man får fixa det för hand.
Sedan så kan det hända att moderkortet ogillar att köra minnena tillsammans om det är olika märken på minnena/kretsarna. Optimalaste är att försöka köpa så identiska minnen som det går iaf, även om det ofta inte brukar vara minsta problem att blanda hej vilt.

Inaktiv

det är ju så att minnena bestämmer inte själva hastigheten, det är moderkortet.. däremot KLARAR dom olika hög hastighet. alltså kan du i princip köra dina snabba minnen ihop med dom långsammare, men inte snabbare än det långsammaste


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

1
Skriv svar