Medlem
Val av 8800gts

Är det någon egentlig skillnad på dessa?

XFX GeForce 8800GTS 320MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI SLI-ready RETAIL PCI Express
https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=XFXGF88G...
2 540:-

Leadtek WinFast GeForce 8800GTS 320MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI SLI-ready RETAIL PCI Express
https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=LT8800GT...
2 640:-

Annars kan man tjäna 100 spänn på att ta XFX.

nj
Medlem

Största skillnaden är väl vad som skickas med kortet i form av mjukvara, samt möjligen garantier och så. Ska inte vara någon skillnad på klockfrekvenser mellan de där två korten iaf.

Medlem

Okej, tycker XFX verkar lite bättre också (smågrejer) så det är ju bara bra...

Medlem

Eftersom tråden slutar tvärt här tänkte jag åka lite snålskjuts om det går bra?

Jag våndas över att mitt hårt efterlängtade MSI Gf8800 GTS 640MB OC inte kommer komma in på dustin (beställer alla andra grejer därifrån, vill inte beställa från flera butiker) på evigheter (minst en månad kvar) och jag har tänkt beställa nu i veckan, står jag inför valet mellan;
Albatron
Asus
BFG
XFX

Det lutar mot albatron (billigast)
Någon som har några faktiska hands-on-erfarenheter av något av ovanstående kort? Skulle verkligen uppskattas!
Albatron känns så budget bara, snälla någon berätta för mig hur det ligger till

Medlem

Vad jag hört och läst på andra forum på senaste är att det är mycket små skillnader mellan märkena. Som nj sa så är det mest mjukvaran och garanti etc som skiljer.

Medlem

det som skiljer är väl mest hur delarna sätts ihop...samma minnen, gpu, kylning... ett stort bolag med många kort/kunder borde ha tillgång till bäst hopsättning (kylpasta etc), där borde man hitta bästa korten.

sen vad som följer med kortet på dvd.......aldrig brytt mig om att installera de 10 demona, eller ett avdankat spel som ingen lirar (pga massa problem)

XFX, Asus, BFG är stora märken - vissa ger generösa garantier/utbyten etc


signatur

Make a hole !

Medlem

Jag köpte ett Leadtek WinFast GeForce 8800GTS 640MB och antingen är fläkten supertyst eller så varvar den inte upp när den ska. När jag spelar DIRT en timma så händer det att datorn stänger av sig och startar om (CPU E6400) men det kan ju vara pga något annat som t ex att jag glömt ställa cpu och chassifläkten på fullvarv och 1000 andra orsaker.


signatur

Det var detta...

Inaktiv

kika temperaturen på kortet. du kan använda tex RivaTuner eller Expertool för att ställa fläktens hastighet.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Jag köpte ett xfx 8800gts 320mb förra veckan ... har kört xfx kort ett tag nu och tycker det är bra kort

Inaktiv

Ta ett HD2900Pro istället


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

har själv köpt ett XFXGF88GTS-320 , så imorn kan jag säga hur det är

nix -- varför köpa ett sämmre kort?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

jag har mitt XFX GeForce 8800GTS 320MB liggandes i hyllan sedan i fredags (och resten av delarna också för den delen). Saknar chassi/nätagg etc så har inte kunna testa det.

Inaktiv

beställde ett bfg kort i förrgår, de var erbjudande. 550mhz kortet kostade typ bara 200kr mer än de billigaste xfx kortet. Dessutom har de livstidsgarati vet inte om den klockfrekvensen gör stor skillnad men jag har sett att klockade kort gör bättre ifrån sig i tester. Känndes bra iaf då de kostat typ 300-400kr mer innan och vart inte övertygad att spendera så mcyke extra på det men nu var de självklart.

Medlem

Det är komponent kvalite me så det handlar bara inre om frekvenser så även om man får "samma" kort från olika tillverkare så kand du nästan räkna med matt du får bättre prestanda från tex XFX än gainward o liknande

Medlem
Skrivet av svendolph:

Jag köpte ett Leadtek WinFast GeForce 8800GTS 640MB och antingen är fläkten supertyst eller så varvar den inte upp när den ska. När jag spelar DIRT en timma så händer det att datorn stänger av sig och startar om (CPU E6400) men det kan ju vara pga något annat som t ex att jag glömt ställa cpu och chassifläkten på fullvarv och 1000 andra orsaker.

Kan meddela att mina blåskärmsproblem beror på dåligt gjorda drivrutiner från Terratec och mitt ljudkort Aureon 7.1 PCI med DolbyLive. Får även blåskärm när jag tittar på vissa filmklipp.

Kortet var dyrt när jag köpte det men reas ut nu för någon hundralapp.

Fortfarande klarar mitt GeForce 8800GTS 640MB alla nya spel utan att hacka men då räknar jag inte med att köra Crysis på Very high i Vista. Där hackade det något men det gjorde det mesta. Asta la Vista, gick tillbaka till XP ganska fort.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar