Datorn skrollar ner sig automatiskt. Behöver hjälp.

Inaktiv
Datorn skrollar ner sig automatiskt. Behöver hjälp.

Hej, jag har ett problem. Ibland när jag har startat om datorn så skrollar datorn ner sig helta tiden. För att nerskrollningen skall stoppa måste jag trycka på uppåtpilen men efter ett tag kommer nerskrollningen tillbaka. Ibland hjälper det att starta om dator.

Någon som vet vad det kan bero på och hur det kan lösas?

//Eric

Inaktiv

kanske neråt tanjenten har fastnat? Prova ta loss den och se så det inte är massa skit som gör att den fastnar? Någon gång inbland så brukar jag ta loss alla tanjenter och skölja dem i vatten å rengöra under dem, bra å göra.
Lycka till i varje fall!

Medlem

Hehe, påminner mig när jag sitter med tangentbordet i famnen framför dator och surfar, och sen plötsligt böjrar det scrolla eller att jag fastnar på menyn och inte kommer därifrån, och en tids funderande och problemlösande märker man att man har armbågen på tangentbordet.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

kan vara scrollen på musen som spökar?

Inaktiv

haha! Jo var med om liknande: När jag skrollade ner blev allting mycket större. Undrade vad tusan de va som hände? Kom sen på att jag lutade ena armen så den tryckte ner Ctrl

Medlem

För mig hände det när jag hade två möss inkopplade, tog ett tag innan jag kom på vatusan som spökade med min mus.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

1
Skriv svar