Xbox 360 spöar Playstation 3 i Europa

Robot
Xbox 360 spöar Playstation 3 i Europa
Medlem
Xbox 360 spöar Playstation 3 i Europa

Framsteg


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

PS3 behöver en prissänkning, och gärna få tillbaka stödet för PS2-spel.

Medlem

När ska de sluta slänga omkring uttrycket next-gen när de syftar på denna generation? Börjar bli löjligt...


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

360 är något billigare än PS3 så det är väl inte så konstigt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Om det finns chippat ps3 på marknaden så skulle försäljnings siffrorna se helt annorlunda ut.

Medlem

Tjänas väl in ganska snabbt då PS3 ägarna är tvugna att köpa spelen tillskillnad från Wii och 360 där det finns andra vägar att gå för den som vågar och är någorlunda tekniskt kunnig.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

PS3 behöver en prissänkning, och gärna få tillbaka stödet för PS2-spel.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

ah, ska troligen köpa ps3 till jul, blir fint det

Medlem
Skrivet av ecco:

Om det finns chippat ps3 på marknaden så skulle försäljnings siffrorna se helt annorlunda ut.

Om det finns chippat 360 på marknaden så skulle försäljnings siffrorna se helt annorlunda ut


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Jag tycker fortfarande att det känns som xbox helt klart har fler och bättre spel...

sen att ps3an är dubbelt så dyr spelar säkert in. Jag har iaf haft xbox i 2år och är grymt nöjd.

Medlem

Man ska nog ta Wii och PS3:s försäljningssiffror med en stor skopa salt om det är Microsoft som presenterar dem.

Visst 360 är billigare men sedan måste man betala för Live och betala extra för trådlöst nätverk (om man ska ha det), så frågan är vad som blir billigast om man ska ha dem i 5 år?

Medlem

Samtidigt påstår Sony att de säljer mer i Europa. Så jag tycker FZ kan sluta med dessa "nyheter" då alla parter kommer med olika fakta.

Sony uttalade sig så här för någon dag sedan och visar att dessa nyheter är meningslösa. Men FZ behöver ju hits för att få in reklam pengar...

Sony Computer Entertainment Europe boss David Reeves issued a strong "nuh-uh" to his Xbox competition, saying that the PlayStation 3 is still outpacing Microsoft's console in PAL land. By a good 300,000 too!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Mjo med tanke på vilka toppspel som kommit till 360n denna höst så är det INTE märkligt... PS3an har inte haft samma dragningskraft

Medlem
Skrivet av redmac:

Samtidigt påstår Sony att de säljer mer i Europa. Så jag tycker FZ kan sluta med dessa "nyheter" då alla parter kommer med olika fakta.

Sony uttalade sig så här för någon dag sedan och visar att dessa nyheter är meningslösa. Men FZ behöver ju hits för att få in reklam pengar...

Sony Computer Entertainment Europe boss David Reeves issued a strong "nuh-uh" to his Xbox competition, saying that the PlayStation 3 is still outpacing Microsoft's console in PAL land. By a good 300,000 too!

Vad jag har sett så har Xbox sålts 7miljoner ex i Europa och PS3 har sålt 5


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

varför har man ens det här som en nyhet...klart den säljer bättre om den är billigare.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Jericho:
Skrivet av redmac:

Samtidigt påstår Sony att de säljer mer i Europa. Så jag tycker FZ kan sluta med dessa "nyheter" då alla parter kommer med olika fakta.

Sony uttalade sig så här för någon dag sedan och visar att dessa nyheter är meningslösa. Men FZ behöver ju hits för att få in reklam pengar...

Sony Computer Entertainment Europe boss David Reeves issued a strong "nuh-uh" to his Xbox competition, saying that the PlayStation 3 is still outpacing Microsoft's console in PAL land. By a good 300,000 too!

Vad jag har sett så har Xbox sålts 7miljoner ex i Europa och PS3 har sålt 5

Vi är i December nu inte feb då det annonserades om 5 miljoner. Om man går på MS siffror om 7 miljoner och Sony antagande om att ha 300.00 fler så är det 7.3 miljoner PS3 vs 7 miljoner Xbox360. Men som sagt, dessa debatter är bara löjliga då vi inte har exakta siffror att gå från.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

egentligen så vet man inte om det är riktiga konkreta siffror smaken är som baken vilken konsol som är just bäst

Inaktiv

Rent logiskt så skulle det inte förvåna mig.

Var t.ex. på SIBA idag. En PS2 kostar 1200kr. En 360 arcade kostar 1600kr. Vad väljer man om man inte är korkad eller absolut måste ha en PS2? (En PS3 är fortfarande 1500kr för dyr i sverige) 360 har fortfarande mer spel och bättre nätmöjligheter etc.

Så förvånar mig föga. Synd bara att MS inte satsar MER på nättjänsterna i europa. T.ex. erbjuda att ladda ner film/serier etc. Förlorar de den här generationen så har de bara sig själva att skylla på.

Medlem

Många försvarar PS3:ans ännu höga pris med att man får så mycket för pengarna... t.ex. Blurayspelare.

Riktigt dåligt argument... speciellt när man vill ha en SPELkonsol och skiter FULLSTÄNDIGT i de andra funktionerna. Varför betala för sånt man inte ska använda? O.o

Jag vill själv ha en PS3:a när Gran Turismo 5 kommer. Tills dess lär väl priset ha sjunkit.

Inaktiv

Det är väldigt få 360 som är chippade, trots att de går att chippa har det hittils sålts drygt 8 spel till vaje konsol (vilket är extremt bra).

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

varför har man ens det här som en nyhet...klart den säljer bättre om den är billigare.

Det är väl inte självklart.
Jag köper hellre Annas pepparkaka än eldorados, trotts att eldorado är mycket billigare.

OnT: Jag tycker det finns mer intressanta titlar på Xbox380 än PS3, vilket har med hur mycket pengar Microsoft har naturligtvis. Och de gamla RPG-spelen man dyrkade på sitt gamla Playstation verkar ha svårt att få en självklar uppföljare(?).


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Jericho:
Skrivet av redmac:

Samtidigt påstår Sony att de säljer mer i Europa. Så jag tycker FZ kan sluta med dessa "nyheter" då alla parter kommer med olika fakta.

Sony uttalade sig så här för någon dag sedan och visar att dessa nyheter är meningslösa. Men FZ behöver ju hits för att få in reklam pengar...

Sony Computer Entertainment Europe boss David Reeves issued a strong "nuh-uh" to his Xbox competition, saying that the PlayStation 3 is still outpacing Microsoft's console in PAL land. By a good 300,000 too!

Vad jag har sett så har Xbox sålts 7miljoner ex i Europa och PS3 har sålt 5

Vi är i December nu inte feb då det annonserades om 5 miljoner. Om man går på MS siffror om 7 miljoner och Sony antagande om att ha 300.00 fler så är det 7.3 miljoner PS3 vs 7 miljoner Xbox360. Men som sagt, dessa debatter är bara löjliga då vi inte har exakta siffror att gå från.

Exakta siffor är ganska omöjligt att få fram i sånna här lägen.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

1
Skriv svar