Stora problem med GTA IV för pc

Robot
Inaktiv
Stora problem med GTA IV för pc

Dem nya drivrutinerna till ATI finnns ute i betastage. RockstarToronto sade detta om dem.

coppyslock @ Dec 6 2008, 12:43 - "I'm running the catalyst 8.12RC3 beta and there was no improvement, unfortunately. Are you certain the official release on the 10th will provide significant performance boosts/fixes?"

Rockstar Toronto @ Dec 6 2008, 17:51 - "If you are already using the latest beta drivers then you may not see any addtional performance increase with the offical drivers. In Toronto we have seen good improvements and that is why we felt comfortable making that statement."

Inaktiv

Kanske blir ett köp trots allt

Medlem

Jag är en av de drabbade. Spelet vägrar starta på vare sig 32-bitars Xp eller Vista Ultimate 64. :/

Medlem

Själv har jag inga som helst problem med spelet. STEAM-versionen... speciellt de med värstingdatorer verkar ha mest problem. Konstigt nog. =/

Medlem

bra! Laggar röv på min ganska nya dator.

Medlem

Om dom fixar det här med en patch, kommer inte då "piraterna" att kunna spela det utan problem också?


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

Goda nyheter!

Jag spelar story mode nu och har kommit igenom 25% och tycker det är hur kul som helst trots alla problem

Medlem

"men eftersom GTA IV är ett Games for Windows-spel måste patchen "certifieras" av Microsoft, vilket kan ta ett par dagar. Utvecklingen går onekligen framåt."

Skulle nog snarare kalla det bakåt när det gäller Games for windows. Annars hade ju patchen varit ute typ nu


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

hahaha pass the joint hahahaha jodå så att ...

Medlem

....just därför man lira på xbox


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jätte bra, men om de märker att spelet går skit plötsligt är min fråga följande:

För det första borde de väll märkt av det här i testerna de gjort eller väntar de bara på att folk ska klaga för att 4-5 dagar senare knåpat ihop en patch som gör allt bättre??

Förstår att de säkert hållit på med den länge sen spelet blev klart men men...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

"men eftersom GTA IV är ett Games for Windows-spel måste patchen "certifieras" av Microsoft, vilket kan ta ett par dagar. Utvecklingen går onekligen framåt."

Skulle nog snarare kalla det bakåt när det gäller Games for windows. Annars hade ju patchen varit ute typ nu

http://www.buymybook.co.uk/software_irony_detector_pack.gif


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

-Fix to bowling while using certain sensitive mice

Etc etc, denna patchen kommer KANASKE eliminera en av sakerna som får spelet att inte starta. Optimeringen kommer fortfarande var sämst.

Inaktiv

Hoppas det flyter på bra efter nya ati drivers samt patchen, på min dator...
C2D E6750 2.66ghz
Radeon 4850 512
4096MB ddr2 800mhz
Vista x64 SP1

Vad jag har läst så ska det vara riktigt jävla dåligt optimerat...

Medlem

väntar fortfarande på mitt GTA4 har inte kommit än beställde de i tisdags:(

Medlem

Blir att vänta tills spelet finns för 99kr rea.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

....just därför man lira på xbox

För att det är sämre?


signatur

B lup

Medlem

Det här känns ärligt talat som ett av de sämst optimerade spelen på vääääldigt länge. Eller så är det drivrutiner och sånt som det är "fel" på. Undrar om det ens är värt att uppgradera datorn en smula för det här...


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Gött, förhoppningsvis fixas damp skuggorna då, och så att det blir skillnad på prestandan om man kör low eller medium/high. Just nu märker jag ingen skillnad om jag maxxar allt eller har allt på low.


signatur

- (y) tack för ditt stöd!

Medlem

detta spel behöver nog mer än ett par patchar...

Inaktiv

jag som vill skaffa detta pga multiplayer men det verkar äckligt krångligt....


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Inaktiv
Skrivet av noaxark:
Skrivet av nudelsdesign:

"men eftersom GTA IV är ett Games for Windows-spel måste patchen "certifieras" av Microsoft, vilket kan ta ett par dagar. Utvecklingen går onekligen framåt."

Skulle nog snarare kalla det bakåt när det gäller Games for windows. Annars hade ju patchen varit ute typ nu

http://www.buymybook.co.uk/software_irony_detector_pack.gif

HAHAHAHA

Medlem
Skrivet av Eottt:
Skrivet av WarpGuN:

....just därför man lira på xbox

För att det är sämre?

nej, man slipper en kass portning


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Eottt:
Skrivet av WarpGuN:

....just därför man lira på xbox

För att det är sämre?

nej, man slipper en kass portning

man slipper även riktiga strategispel och simulatorer

Tur att jag inte la några pengar på det här spelet btw...

Medlem

Otroligt j*vla dåligt gjort överhuvudtaget med PC-versionen men de är väl så otroligt upptagna med att räkna pengarna från konsoll-intäkterna.

Lägger en massa j*vla stålar å tid på att strula till det för pirater som de lyckas med också....I NÅGRA DAGAR!!! Men slutar upp med en ruggigt dålig portning.

Man blir äcklad och cynisk av sånt här skit.

Har längtat efter IV till PC:n länge nu men fick en elektronisk örfil av R*.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av ddenns:

Gött, förhoppningsvis fixas damp skuggorna då, och så att det blir skillnad på prestandan om man kör low eller medium/high. Just nu märker jag ingen skillnad om jag maxxar allt eller har allt på low.

Hmm, det låter ju nästan som en utav dem saker som Rockstar sade sig ha lagt in i spelet för att sabotera för pirater?

Vore ju riktigt trist om antipiratskyddet går igång fastän man har en legal kopia.

Inaktiv

Har inte skaffat det än men allt detta låter ju inte så jätte bra.. Hoppas att det löser sig.

Skrivet av RazorShard:
Skrivet av ddenns:

Gött, förhoppningsvis fixas damp skuggorna då, och så att det blir skillnad på prestandan om man kör low eller medium/high. Just nu märker jag ingen skillnad om jag maxxar allt eller har allt på low.

Hmm, det låter ju nästan som en utav dem saker som Rockstar sade sig ha lagt in i spelet för att sabotera för pirater?

Vore ju riktigt trist om antipiratskyddet går igång fastän man har en legal kopia.

Jag köpte liret och skuggorna är helt b spelar man en längre tid blir man spyfärdig.


signatur
Skriv svar