Stora problem med GTA IV för pc

Medlem

Dom skulle lagt dessa 200 000 dollar på testning och optimering istället för att hålla pirater borta i ett par dagar...

Medlem

Jag köper då gta IV dimper ner i 59kr spelen på åhlens....

Medlem

En månad senare än utlovat och detta är vad de leverarar. Det är lite tråkigt, men samtidigt är det en av de positiva sidorna med PC. Det går att fuska sig fram och sedan bara skicka ut uppdateringar tills det är någorlunda bra. Många program och spel där man möter detta beteende. Samtidigt är det ett av de bästa sätten att finna alla fel, få många "beta" testare. Vilket de första som köper spelet i praktiken blir...

Medlem
Skrivet av svendolph:
Skrivet av MacCoy:

jag som vill skaffa detta pga multiplayer men det verkar äckligt krångligt....

Samma här men tankade hem innan köp för att se om spelet flyter på mina datorer. På den stationära XP 32bit 3 Gb DDR2 - N8800 GTS 640 Mb tyckte jag att bilden blev bättre på PC än PS3 (samma 32 tums skärm) och spelet flöt nästan bra på högsta inställningarna fast sen började ju "The drunken camera" och fullgas på bilarna

Installerade sedan testverionen på den bärbara Vista 64bit 4 Gb DDR3 - N8800m GTX. Fick knappt ingen bild alls utan spelet såg ut som det var i början i sin utveckling. Mörk och linjer istället för miljöer så det blev inget köp från Steam så jag skulle kunna spela Online på Laptopen till kvällen. Vet ju inte om det var piratskyddet eller graffeproblem.

Ska tillägga att alla inte kan uppdatera sina drivrutiner. Verkar som om märkesbärbara har mer och mer egenskrivna drivrutiner för grafikkort. Till Far Cry 2 fick jag hämta hem hackade drivisar från en speciell sida för att få senaste drivrutinerna till Nvidia och det är surt för en Laptop för 22 000 kr hos GGS data utan namn och det visar sig vara en Clevo (Konkurent till Alienware).

Men, men, jag är inte ledsen för det och kanske ändå beställer GTA 4 för PC men kommer att vänta.

Obs - köper alltid mina spel jag spelar färdigt men kan ladda ner och testa om de duger, även om jag tror man inte får göra så, ifall det saknas demo.

Dum som jag var köpte jag och laddade ner spelet från Steam och samma grafikproblem ändå. Helt ospelbart för man inte ser någonting.


signatur

Det var detta...

KoP
Medlem
Skrivet av WarpGuN:

....just därför man lira på xbox

Jupp. Därför man halvt om halvt övergett pc'n som plattform för spel.

Inaktiv

Det krävs ju inget geni för att lista ut att 99% av alla de som nu försöker döma ut GTA IV som ett totalt misslyckande egentligen bara såg fram emot detta spel otroligt mycket och hade hoppats att kunna sätta tänderna i en felfri PC version från dag 1.

Don't loose your cool, R* jobbar säkert hårt för att fixa alla problem så att alla ska kunna njuta av detta spel snarast.

Inaktiv

Kan någon förklara för mig vart man hittar Saved Files?

Installerade nämligen de nya drivisarna i hopp om att kanske få en fps increase, men istället har spelet mer eller mindre kraschat och vista fuckar, även om jag använder de drivrutiner som tidigare fungerat.. kul. Så tänkte pröva en systemåterställning till "igår". Men vill vara på den säkra sidan och kopiera saved games.. men hittar inte vart de ligger?

Medlem

Lovade en bild hur mitt ser ut och varsegod:

http://www.minhembio.com/forum/uploads/monthly_12_2008/post-1...

Inget spel man rekomenderar andra att köpa


signatur

Det var detta...

Skrivet av svendolph:

Lovade en bild hur mitt ser ut och varsegod:

http://www.minhembio.com/forum/uploads/monthly_12_2008/post-1...

Inget spel man rekomenderar andra att köpa

LOL skojar du vad har du för burk 486:a pentium?


signatur
Medlem

lol för länken i "framåt".

Medlem

Ingen 486:a pentium:
Intel® Core?2 Duo T9400 2,533 GHz, 6 M
GeForce® 8800M GTX - 512 MB DDR3 RAM
4096 MB DDR3 SODIMM 1066 MHz

Visserligen en laptop men den ska hålla och läste på Steamforum att det finns fler med samma problem. Kommer nog en lösning men jag vill spela ikväll.

Kör med X-box 360 kontroller för PC sp därför bilden visar dessa.

Rockstar har gjort bort sig så grundligt. De har hastat och slarvat och kanske lagt för mycket krut på att piratskydda spelet vilket drabbar oss som föder dem.

Får trösta mig med att spela spelet på min PS3:a istället.

På min stationära flyter det hur bra som hellst men det är kopplat till TV:n som är väldigt upptagen under kvällarna.

Ingen som vet hur man får tillbaka pengarna om man köpt från Steam. Jag har lusläst deras hemsida och nu gäller det tyvärr bara konsoll i fortsättningen, aldrig mer spel på PC. Rena lotteriet.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av G M R:

Visst var det lite jobbigt i början innan man visste hur grafik inställningarna skulle vara men sen har det flytit på riktigt bra. Jag kör Medium på texture och Very High på rendering och har inte sett nån större skillnad på skönheten i grafiken mellan detta och de högre inställningarna, enda skillnaden är att det hackar.
En irriterande detalj ang detta är ju att spelet inte vill spara ens grafik inställningar utan man måste tillbaks och ändra dem varje gång man startar upp spelet. Eller är detta bara för mig det händer?

Frånsett detta så hänger sig spelet ibland och secuROM vill inte vill ladda från skivan då o då, vilket gör att man måste starta om hela datorn med resetknappen. *suck

Tycker även de kunde optimerat kontrollerna bättre så man kunde välja vilka knappar man ville använda för telefonen samt göra det möjligt att binda en andra tangent för samma sak som de haft i de övriga GTA spelen sedan 3:an (vill kunna styra bilen både med piltangenter och WASD nämligen ).

Men trots dessa brister så ångrar jag inte en sekund att jag förhandsbeställde det och pröjsat 449:- för det, spelet är helt underbart och jag har inte haft så här kul sedan GTA SA o det är ju ett tag sedan.

Så jag kan bara rekommendera er att köpa detta lir om ni gillat de andra spelen i serien. Kan visserligen förstå de som inte har fått pubishår än eller de som nyss fått det att piratkopiera då det är kärvt i den åldern, men ni andra bör punga ut cachen så vi förhoppningsvis slipper secuROM i 5:e delen.

Är dock inte helt emot cracks eftersom man vill slippa secuROM och det värsta av allt: ha skivan i läsaren hela tiden. :evil:

Håller med!

Dock är jag jävligt besviken på min burk jag byggt =(

har max 25fps under spelets gång, sedan när de blir kväll och regn, då kan de gå ner till 11fps, då är det ändå på medium allting och skuggor/view distance är inte alls höga...

Vill även påpeka! KÖP SPELET IFRÅN BUTIK
Digitala spel genom steam KAN bli mer kompliserade än väntat...

Men helt klart grymt spel! spelat 18timmar (nästan i streck) och har bara gjort 35% av spelet! :heart::heart::heart::heart:

SETUP:
Vista64
AMD Ahtlon 64 X2 3,4ghz
6gb ram
EVGA 9800GX2 1gb *överclockad"
asus 780i modekort


signatur

Sim-Racing

Medlem

Kan spela på Laptoppen nu efter ett väldans moddande med modifiera ini filen och få in de nya drivarna. Flyter på skapligt men ush vad duktiga pc spelare är online. En annan division än på PS3 PSN

Bra Guide:
You can, in fact, install to notebooks. Go to this link and install Mobility Modder:

http://www.driverheaven.net/nvmodtool.php

Once installed, download whatever driver you want and extract to folder. Run MM and it will ask you to point to the driver folder. Then click modify. Presto Change-o and your .inf is modified.

Men med denna metod ska man inte göra som jag och avistallera alla grafikdrivrutiner först - vilket annars är standard. Då pekar den modifierade inifilen mot moderkortets inbyggda grafikkort och de är inga höjdare i spel.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av G M R:

Visst var det lite jobbigt i början innan man visste hur grafik inställningarna skulle vara men sen har det flytit på riktigt bra. Jag kör Medium på texture och Very High på rendering och har inte sett nån större skillnad på skönheten i grafiken mellan detta och de högre inställningarna, enda skillnaden är att det hackar.
En irriterande detalj ang detta är ju att spelet inte vill spara ens grafik inställningar utan man måste tillbaks och ändra dem varje gång man startar upp spelet. Eller är detta bara för mig det händer?

Frånsett detta så hänger sig spelet ibland och secuROM vill inte vill ladda från skivan då o då, vilket gör att man måste starta om hela datorn med resetknappen. *suck

Tycker även de kunde optimerat kontrollerna bättre så man kunde välja vilka knappar man ville använda för telefonen samt göra det möjligt att binda en andra tangent för samma sak som de haft i de övriga GTA spelen sedan 3:an (vill kunna styra bilen både med piltangenter och WASD nämligen ).

Men trots dessa brister så ångrar jag inte en sekund att jag förhandsbeställde det och pröjsat 449:- för det, spelet är helt underbart och jag har inte haft så här kul sedan GTA SA o det är ju ett tag sedan.

Så jag kan bara rekommendera er att köpa detta lir om ni gillat de andra spelen i serien. Kan visserligen förstå de som inte har fått pubishår än eller de som nyss fått det att piratkopiera då det är kärvt i den åldern, men ni andra bör punga ut cachen så vi förhoppningsvis slipper secuROM i 5:e delen.

Är dock inte helt emot cracks eftersom man vill slippa secuROM och det värsta av allt: ha skivan i läsaren hela tiden. :evil:

Jag kör med cracken från FeD0R, fungerar perfekt utan tjafs. Förutom att spelet är sjukt dåligt optimerat (Fallout 3 flyter på perfekt med snyggare grafik, men GTA IV hackar med fulare grafik), man måste starta spelet genom Rcockstar Games Social Club, information om spelets kontroller finns bara för xbox kontroll, skuggorna buggar och att man behöver använda games for windows live. Fast det har visst inget med cracken att göra.

Inaktiv

Jag har drabbats av detta GTA IV pc problem
Jag har installerat och registrerat allt, sen när jag trycker upp Rockstar Games Social club och sedan play försvinner rutan och absolut inget händer! :@
Vet någon en lösning är jag väldigt tacksam för hjälp

Skriv svar