Darkfall Online i januari

Robot
Medlem
Darkfall Online i januari

äntligen, hoppas det får en stabil skara spelare också kostar detta har inte riktigt hängt med på alla detaljer.. ?

Medlem

Enligt dem började de utveckla det 2003, så 7 är i så fall lite fel.

http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/4/feature/2494/Interv...

Där har ni t.ex. ett utalande där de sa från 2003.

Inaktiv

Snajsigt snajsigt.

Skrivet av prof:

kostar detta har inte riktigt hängt med på alla detaljer.. ?

Jag har hängt med en del faktiskt, dock inte om kostanden. Så jag undrar detsamma som du.

Medlem

Fan då hade hoppats på release i slutet av december istället :/ aja får väl försöka hålla ut en månad extra då antar jag...

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Enligt dem började de utveckla det 2003, så 7 är i så fall lite fel.

http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/4/feature/2494/Interv...

Där har ni t.ex. ett utalande där de sa från 2003.

Och här är en intervju med utvecklarna från 2001:

http://rpgvaultarchive.ign.com/features/interviews/darkfall.s...

Medlem

Kanske intressant......

Medlem

Förra trailern såg hemsk ut men nu såg det ju faktiskt helt ok ut, alla features verkar göra spelet väldigt fritt också, kan faktiskt bli något.

Medlem

stort meeeeh...

Inaktiv

Såg intressant ut, för 4 år sedan. Nu är det inget nytt längre, men ja, det kan ju aldrig bli lika illa som AOC, säger jag i min naiva drömvärld ;).

Medlem
Skrivet av Brandter:

Såg intressant ut, för 4 år sedan. Nu är det inget nytt längre, men ja, det kan ju aldrig bli lika illa som AOC, säger jag i min naiva drömvärld ;).

Ge mig namnet på ett liknande spel som släppts nån gång under de senaste 3 åren så vore jag djupt tacksam.

Inaktiv

Det såg riktigt tarvligt ut. Jag tror jag skulle gilla spelets ide osv, men faktum är att jag förväntar mig mer ögongodis än den trailern som det länkades till visar. Animationer, effekter, grafiken i allmänhet ser ut som något som kom innan WoW.

Men bryr man sig inte alls om sånt så kan det säkert vara något.

Medlem

Kommer de att kosta i månaden eller kommer de vara gratis?

Medlem

Verkar väldigt ljummet för min del. Blir nog att hålla sig borta så länge det inte börjar regna beröm till det.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av sarlac:

Det såg riktigt tarvligt ut. Jag tror jag skulle gilla spelets ide osv, men faktum är att jag förväntar mig mer ögongodis än den trailern som det länkades till visar. Animationer, effekter, grafiken i allmänhet ser ut som något som kom innan WoW.

Men bryr man sig inte alls om sånt så kan det säkert vara något.

Och hur snyggt är WoW?


signatur

Wai

Medlem

Kommer nog floppa men det kan hålla ett tag i alla fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Noken8:
Skrivet av sarlac:

Det såg riktigt tarvligt ut. Jag tror jag skulle gilla spelets ide osv, men faktum är att jag förväntar mig mer ögongodis än den trailern som det länkades till visar. Animationer, effekter, grafiken i allmänhet ser ut som något som kom innan WoW.

Men bryr man sig inte alls om sånt så kan det säkert vara något.

Och hur snyggt är WoW?

finns många som tycker wow har en härlig stil och läckert men visst med dagens mått ser det kanske gammalt ut men det gör ju inget.

ett spel som ser skitbra ut behöver inte nödvändigtvis vara bra.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

- dåliga animationer gällande spells
- dåliga animationer gällande rörelser
- tråkig natur
- tråkig armordesign
- .... ett stort "meeeeeh" från mig

+ Möjligtvis kan själva spel-funktionerna göra det värt något.

Medlem

Men å andra sidan har iaf wow vettiga animationer

Inaktiv

Följt spelet en längre tid, men att dömma av community och det extremt dåliga nyhetsflödet angående spelet både på deras forum och webbsida så vet jag inte riktigt... Inte något köp förrän det är testat och man vet ifall det är något att ha eller inte, less på att köpa mmorpgs bara för att bli besviken.

Medlem

Floppeliflopp. Utan tvekan.

Medlem

Jag har följt det här spelets utveckling sedans 2003 (så gott det går att följa ett spel som bara släpper lite info en gågn var 6'e månad om man har tur) I alla fall så finns det en hel del intressant spelmoment men dessvärre är grafiken utdaterad, animationerna dåliga och miljön tråkig. Jag hade stora förhoppningar om gameplay delen... men tyvär tror jag att jag skulle kräkas över grafik/animation långt innan jag han börja tag del av några balla spelmoment =/


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Inaktiv

Hoppas open beta kommer till jul vore gott att sätta händerna i spelet under jul ledigheten.

Marknadsföring och hype är så sjukt viktigt när det gäller mmorpgs just nu med all konkurrens. WOW tar död på många lovande mmos, dom behöver bara släppa en expansion så försvinner det sjukt många från de andra spelen.
Darkfall kommer falla pga att dom inte marknadsfört nånting knappt. Att släppa releasedatum en månad innan release är som att sätta ena foten i graven.
Det är iallafall min teori. Jag hoppas WOW går mot sitt slut snart så vi kan få se några andra spel få en community som är lite större än de som bara delar på dom som tröttnat på WOW.

Medlem

Tja när det gäller grafiken på darkfall online så är den absolut inte utdaterat utan snarare riktigt bra, för bra mest troligen då det lär lagga i sieges... Baserar ni grafiken på filmen de visade för någon månad sedan så sa de redan då att den var inspelad på låga inställningar.

Utöver det så grafik vist stilen må inte passa alla, den passar inte enns mig då jag tycker alla varelser och armors o.s.v ser skitfult ut ^^, samt animationerna kunde ha varit ett antal gånger bättre.

Men i slutändan är inte det som avgör om ett MMO är bra eller ej, det är hur spelet är och hur spel comunitit blir, det är ingen som vet.

Medlem

Jag tror det har stor potential att lyckas eftersom spelet inte har någon konkurrens förutom möjligen från UO-freeshards.

Det spelar liksom ingen roll att det ser utdaterat ut (och så illa är det väl ändå inte?).

Men som MugiMugi säger är det communityt som avgör. Förhoppningsvis har folk inte blivit alltför färgade av WoW så att de ger upp och slutar efter de dött och blivit drylootade första gången utan knyter näven i fickan och antar utmaningen istället.

Medlem

Som Mugimugi sa så är den trailern på lägsta inställningarna... och sen tror jag darkfall kommer bli en av dom bästa mmon..
För allt är så nytt, till exempel så kan man bygga ett helt kungarike med sin klan och en massa andra saker kolla in den här: http://www.youtube.com/watch?v=e1k3hsv0tfU


signatur

Wai

Medlem

Oj det här såg ju utomordentligt dåligt ut. Synd.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

ser pinsamt ut på de gameplay filmer jag har sett. Inte grafiken då utan det ser sjukt stelt ut o så. Men det kan ju vara såna här spel som inte är så hypade? som överträffar ens förväntningar.

Medlem
12
Skriv svar