Darkfall Online i januari

Medlem

Det KAN bli bra...

Medlem
Skrivet av Noken8:

Som Mugimugi sa så är den trailern på lägsta inställningarna... och sen tror jag darkfall kommer bli en av dom bästa mmon..
För allt är så nytt, till exempel så kan man bygga ett helt kungarike med sin klan och en massa andra saker kolla in den här: http://www.youtube.com/watch?v=e1k3hsv0tfU

inga levels och klass restriktioner låter väldigt intressant. låten dom hade där i videon var förövrigt väldigt fin med.

Medlem

Darkfall har trots allt fortfarande en konkurrent i Lineage 2 som bygger på samma koncept, om än inte lika drastiskt (levelfritt osv är det juh inte men seamless world, fri pvp (nästan) och klan- samt allianssystem som tillåter en spelare att faktiskt bli kung). Tråkigt nog är juh L2 välgjort rent grafiskt, alla animationer sitter där de ska och så vidare - Darkfall har en hel del problem där...

...men för oss gamla L2-rävar som inte vågar eller har tid att fastna i träsket igen låter Darkfall åtminstone väldigt intressant på papperet - och de senaste bilderna ser riktitg bra ut jämfört med den där gamla trailern (men om de inte fixat spring-animationerna än så.. uh

Medlem
Medlem

Grafiken är inte världens bästa - men om gameplayen är så är jag intresserad...dock vet jag inte om jag vågar börja på fler..
har Daoc,Vanguard,WoW,Warhammer,Eq1, Eq1, UO, Swg mm bakom mig...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Intressant är det. Måste prova detta spel, de lovar så mycket jag eftersträvat i mmos

Medlem

Yippie!! ^^


signatur

SneL fezt heSt

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Noken8:
Skrivet av sarlac:

Det såg riktigt tarvligt ut. Jag tror jag skulle gilla spelets ide osv, men faktum är att jag förväntar mig mer ögongodis än den trailern som det länkades till visar. Animationer, effekter, grafiken i allmänhet ser ut som något som kom innan WoW.

Men bryr man sig inte alls om sånt så kan det säkert vara något.

Och hur snyggt är WoW?

finns många som tycker wow har en härlig stil och läckert men visst med dagens mått ser det kanske gammalt ut men det gör ju inget.

ett spel som ser skitbra ut behöver inte nödvändigtvis vara bra.

Det är sant, kolla bara på Age of Conan:P

Grafikfejs
Paradox Interactive

Om det är något MMO som har chans att lyckas så är det Darkfall. Det kommer inte bli en omedelbar hit dock. Spelarna måste prova på och lära sig uppskatta den totala frihet som säkert kommer kännas lite för överväldigande för dem som bara spelat World of Warcraft tidigare. Eftersom det saknas både belöningar och quests i samma utsträckning som Wow kommer många rynka på näsan och inte förstå meningen med spelet, men för oss som fortfarande ser Ultima Online som ett av världens bästa spel (i allafall som det var i början innan alla bottar och skräp började användas) har Darkfall chans att bli det lite bättre alternativet. Inget annat MMO erbjuder samma frihet.

Om man tycker grafiken är det viktigaste kan man spela Age of Conan. Vill man questa och nedlägga stora datorstyrda monster kan man spela WoW. Men vill man ha lite mer att säga till om i spelvärlden väljer man Darkfall Online.


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Medlem
Skrivet av MaxC:

Om det är något MMO som har chans att lyckas så är det Darkfall. Det kommer inte bli en omedelbar hit dock. Spelarna måste prova på och lära sig uppskatta den totala frihet som säkert kommer kännas lite för överväldigande för dem som bara spelat World of Warcraft tidigare. Eftersom det saknas både belöningar och quests i samma utsträckning som Wow kommer många rynka på näsan och inte förstå meningen med spelet, men för oss som fortfarande ser Ultima Online som ett av världens bästa spel (i allafall som det var i början innan alla bottar och skräp började användas) har Darkfall chans att bli det lite bättre alternativet. Inget annat MMO erbjuder samma frihet.

Exakt. Eftersom contenten är helt spelardriven kommer det ta några månader innan gillen och allianser etablerar sig ordentligt och spelet får en historia.

Frågan är dock om det fortfarande finns tillräckligt med spelare som har orken att sätta sig in i något och ta motgångarna som alla garanterat kommer råka ut för.

Jag tror att den nya generationen mmo-spelare är vana att få allt på silverfat och de som förväntar sig ett themepark-mmo så blir förmodligen besvikna på att det är innehållslöst på det sättet.

Grafikfejs
Paradox Interactive

Jag tror det finns tillräckligt många spelare för att det ska bli framgångsrikt, men knappast i närheten av Blizzards megasuccé. Om man lyckas fånga intresset hos en halv miljon spelare ska man vara grymt nöjda. Förhoppningsvis är inte utvecklarna så naiva att de tror sig kunna få fler än så heller.

Personligen ser jag hellre ett fåtal riktigt engagerade spelare än WoW:s 10.5 miljoner casuals.


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Medlem

Nu vill jag inte leka fanboy, men grafiken är ju faktiskt väldigt fin i jämförelse med andra MMOs. De enda bristerna jag ser i det är vissa animationer samt magierna - allt annat ser betydligt bättre ut än vad jag hade förväntat mig (Jag utgår från filmen en länkade till ovan).

Jag får starka Morrowind-vibbar av grafikstilen, vilket jag verkligen gillar. Till skillnad från andra MMO, ser detta betydligt mer "verkligt ut". De flesta lir idag har enbart ljus, inget mörker. Oblivion hade inget mörker - gatesen var inte mörka, dystra. Samma sak med Warhammer och liknande.

12
Skriv svar