Square Enix och Warner vill köpa Eidos

Robot
Bab
Medlem
Square Enix och Warner vill köpa Eidos

Ekonomiska problem med Tomb Raider och Hitman bland titlarna? Hur lyckas man med det?


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem

mmm, västerlänsk ekonomisk kris... asien köper upp intressen i västvärlden... självklart!

Medlem

warner kan glömma att dom lyckas göra ett bra hitman spel.
ser hellre att square enix äger det för dom brukar vara ganska duktiga på att göra spel.

men jag hoppas dock att IO inte säljer sig och försöker kämpa med att göra ett nytt bra hitmanspel och hoppas på det bästa att folk köper det.

Medlem

Läste häromdagen att EA äger 25% av Eidos. Och nu att Warner Bros äger 20% av Eidos.

Verkar som om SCI inte äger mycket av Eidos själva.

Skrivet av Bab:

Ekonomiska problem med Tomb Raider och Hitman bland titlarna? Hur lyckas man med det?

Två titlar räcker knappast med att hålla igång ett större spelpubliceringsföretag.

De har haft financiella problem i flera år nu, och lagt ner ett antal spelstudios. Men jag undrar vad det beror på. Visst, de köpte IOI för några år sedan och startade sedan Eidos Montreal studion, men ändån.

Jag menar, även andra titlar har sålt rätt hyfsat. Kane & Lynch fick inte så bra betyg men sålde uppenbarligen mer än en miljon. Och det var länge sedan de hade en riktig flopp, så som Daikatana och Deus Ex: Invisible War.

Medlem

Go SE, go SE!

Inaktiv

Var vänlig slå upp verbet buda och förklara sedan för mig hur man budar OM något. Lingvistiskt förfall.

Medlem

Hoppas något fint företag köper upp Eidos, så kanske de slutar bete sig som jubelidioter (se Kane & Lynch-skandalen osv).


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

kom med några bra spel som säljer så kanske ni börjar gå med vinst.

1
Skriv svar