Lite frågor angående WotLK

Medlem
Lite frågor angående WotLK

Har lite små frågor angående nya expansionen till WoW bara ifall det är någon som vet
Har hört rykten och läst på nåt forum att det ska släppas i november, är det sant?
Är det även sant att alla raser ska kunna bli en death knight och att man endast kan ha en per server?
Och kommer Frostmourne vara möjlig att få tag på?
Tackar för svar


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem

Jag tycker mig ha läst att alla raser ska kunna bli deathknights (till och med Gnomes! (vilket är awsome)) och att man bara ska kunna ha en deathknight per realm sålänge du har en gubbe på samma realm som är över lvl 55 eller något liknanade.

Dina två andra frågor vågar jag inte svara på.

Medlem

Man behöver visst inte ens ha en lvl 55 på samma server. Räcker att man han en på vilken realm som hälst.
De vill väll att folk ska ha spelat normal wow innan man får va DK

Medlem

Så länge blizzard inte har kommit med ett releasedatum är det ingen idé öht att undra när expen kommer, det är bara uppskattningsvis folk säger att den ska komma i november, men allt är bara gissningar.
Och när det gäller Frostmourne så kommer den mest troligt gå att få tag på, då man förr eller senare "besegrar" the lich king, dessutom så visades frostmourne upp som ett föremål som går att få tag på på förra årets Blizzcon.

Medlem

Ah okej, mjo då blev dom frågorna besvarade iaf Men vad tycker ni om de nya talents då? De har ju blivit släppta nu, och något jag nog ser fram emot är ju att warrior kommer kunna duel wield två stycken 2 hands svärd


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Inaktiv
Skrivet av LitroXx:

att warrior kommer kunna duel wield två stycken 2 hands svärd

uh, det lät ju helt galet. ganska mkt dmg som kan göras då .. ?

hajjar inte grejjen med DK - eg bara en till chart man får att ta hand om? el kommer de vara förutsättning/krav för att man skall komma vidare till andra delar i spelet?

Medlem

1. uppskattningsvis, inte säker på att ens blizzard har sagt det, men man tror spelet blir klart då
2.Alla raser kommer kunna.
3. Endast en deathknight per server, som unlockas när någon av dina gubbar når level 55.
4. På Blizzcon visade man upp en Frostmourne artiffact. Tror att Arthas kommer att droppa den.

Gen
Medlem

November låter som en bra gissning tycker jag. De vill inte direkt låta Warhammer sno alltför många spelare AoC har det inte gått så bra för. Tror flera har gått tillbaks till WoW igen.

Medlem
Citat:

3. Endast en deathknight per server, som unlockas när någon av dina gubbar når level 55.

Stämmer inte, en blizzanställd skrev på EU forumet att det enda som begränsar antalet DKs per realm ska vara hur många "platser" man har lediga på sitt eget account på en specifik realm. Ska försöka hitta posten igen och länka den.

Citat:

att warrior kommer kunna duel wield två stycken 2 hands svärd

Man kommer också att slå 28% långsammare om man wieldar 2h. Dock finns en 5 poängs skill som drar ner det till 20%

Inaktiv
Skrivet av sirdavva:
Citat:

3. Endast en deathknight per server, som unlockas när någon av dina gubbar når level 55.

Stämmer inte, en blizzanställd skrev på EU forumet att det enda som begränsar antalet DKs per realm ska vara hur många "platser" man har lediga på sitt eget account på en specifik realm. Ska försöka hitta posten igen och länka den.

Vad jag har hört så stämmer det med 1/server och kräver en gubbe som är lvl 55 oberoende på vilken server.

Men om det kommer fram något annat så får man ta och rätta sig.

Medlem
Citat:

How many?
We are not planning to limit players only to one Death Knight per realm. You are only limited by the amount of character slots you have (left).

Hittade Tråden tillslut

Medlem

"Simply have a character of at least level 55 on the World of Warcraft account you play, and you will be able to create a new level-55 death knight of any race (if on a PvP realm, the death knight must be the same faction as your existing character). Upon entering the world, your neophyte death knight will undertake a series of quests designed to teach you your new abilities. You will be able to create one death knight per realm, per account."

Står på WoW's egen hemsida:
http://www.wow-europe.com/wrath/features/deathknight/gameplay...


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem

Trodde först ni menade att det bara kan finnas 1 DK per server

Kommer blizz fixa pvp så den blir vettig? BG är ju helt meningslöst och arenan känns mer som en sport. Jag vill ha world pvp där det råder krig mellan hord och alliance...belägra Stormwind och gå in och slakta alla npc och bränna ner skiten.

Finns det någon länk till de nya talentsen?

Medlem
Skrivet av c-row:

De vill väll att folk ska ha spelat normal wow innan man får va DK

Kan man inte göra det som death knight?


signatur
Gen
Medlem
Skrivet av Gortie:
Skrivet av c-row:

De vill väll att folk ska ha spelat normal wow innan man får va DK

Kan man inte göra det som death knight?

Jo, kan kan man ju. Men eftersom man börjar på lvl 55 så missar man ju större delen av vanilla. Gissar att man kör EPL/WPL tills man är 59/60 och drar till Outlands därefter. Kanske klämmer man in en liten Winterspring emellan eller nåt.

Medlem

Ah, ok. Tänkte att DK's kanske startade på nån hemlig ort hehe.


signatur
Medlem

man drar alltid till outland direkt på lvl 58...

Medlem
Skrivet av Gortie:

Ah, ok. Tänkte att DK's kanske startade på nån hemlig ort hehe.

Jodå Dk's kommer ha sitt eget lilla start ställe, och har fått fram lite ny information att det hela verkar som att man bara ska ha minst en level 55 char på random server så kan man göra sin Death Knight.
MEN, på detta ställe som dom startar på så MÅSTE man göra alla quests där är tyvärr. Till att börja med så för varje quest du gör får du ca 1 - 5 talent points att lägga ut om jag har förstått det rätt? För din DK kommer att starta på level 55 med starting gear fast utan talent points bara. Ganska bra idé ändå tycker jag för man lär känna sin DK lite och vad de olika skillsen gör. Sen så måste man även göra alla questerna för att komma därifrån, fråga mig inte varför för jag har ingen aning men detta är vad jag har hört / sett


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Inaktiv

Kul det lär va i DK startzone vid release? Serverkrash ftw..
Lär va lite som BC release, slå ihjäl gris quest. Inte en gris fanns att få tag i på typ 1 vecka..

Medlem

Mja tror dom jobbar mer på det denna gången, om man jämför med allt som man har fått reda på så är WotlK bra mycket mer genom betad än vad tbc var, och tbc var ju även Blizzards första expansion till WoW, tror dom lär sig av sina misstag


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem
Skrivet av Gibbs:

Kul det lär va i DK startzone vid release? Serverkrash ftw..
Lär va lite som BC release, slå ihjäl gris quest. Inte en gris fanns att få tag i på typ 1 vecka..

Lär inte bli mycket värre en vad Northrend kommer vara, eller Hellfire var.

Och om man går efter TBC's release så har jag inget minne alls av något värre lagg, var faktiskt en av dom bästa expansions releaserna någonsin när det kommer till en MMO, oftast involverar expansioner trasiga servrar, lång downtime eller ännu värre aktiverings tider för expansionen.

Medlem

Jag håller med Puffin, en av de bästa expansioner som släppts till ett mmorpg, men vad vore inte WoW utan lite buggar här och där hehe.
Men är det någon som har förstått sig på hur det kommer funka med de nya frisyrerna och danserna som kommer släppas med lich king? har sett någon video med en alliance snubbe som sitter inne i en hårsalong typ, så måste ju säga att det hade varit riktigt najs om den idéen är kvar till de släpps.
Men danserna? Har sett en massa videos, med hundratals hem gjorda videor med olika "förslag" men inget om hur man ska kunna ändra något sånt på sin karaktär?


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem

Har några frågor om DK. Har inte förstått hur runesystemet fungerar något som kan förklara? Sen så står det "Frost: Talents in this tree focus on control, counters, and combos." Combos på vilket sätt då?

Gen
Medlem
Skrivet av LitroXx:

Sen så måste man även göra alla questerna för att komma därifrån, fråga mig inte varför för jag har ingen aning men detta är vad jag har hört / sett

Blizzard säger att dom vill lära folk att spela DK och tvingade quester kändes som det rätta sättet

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av LitroXx:

Sen så måste man även göra alla questerna för att komma därifrån, fråga mig inte varför för jag har ingen aning men detta är vad jag har hört / sett

Blizzard säger att dom vill lära folk att spela DK och tvingade quester kändes som det rätta sättet

Jo det har du jäkligt rätt i


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem

Eftersom man har betan kan jag svara på lite frågor:

Vi börjar med varför man måste göra questen som DeathKnight, och samtidigt varför zonen inte kommer bli översvämmad.

Death Knights startar som sagt med en quest line som pågår fram tills 58, belöningen är främst XP(ca 12k per quest, så det är mycket och går rätt fort) talentpoints(börjar med 0) epic mount(yep redan på 55!) samt blått gear(man kommer ha fullt blått gear när man kommer ut ur DK stället, och det är ungefär av Outlands lvl 60 kvalitet, så inga dåliga saker med andra ord).

En rolig detalj jag kan nämna dock är hur dom flesta Naxx bossarna är faktiskt quest givers nu och har sina egna lilla små flavor texter, till exempel om hur Noth inte vet vart Heigan den "fjolliga lilla dansösen" är någonstans om man frågar.

Sista questen - så spoilerfri jag kan göra det, är hur du bryter dig fri från Lich Kingen(du spelar som "scourge" dom första 3 levelsen). Och därför behöver man klara quest serierna, kan nämna dock at Tirion Fordring är med här och även Mograine och Arthas!

Anledningen att det aldrig kommer kännas översvämmat med folk är för att hela startzonen jobbar med variablar, så beroende på vilket quest steg du är på kommer du se vissa saker, och om inte någon annan deathknight är på samma steg som du - så kommer du helt enkelt inte se honom. Ett bra exempel är att igenom questserien så arbetar Arthas för att lägga siege till en människo stad, på 55 så har sieget inte ens börjat - men på 57 så är staden övertagen. Så om du är lvl57 så har du en färdig siegad stad, med nya quest i staden - medans din kompis sprillands nya DeathKnight har en stad fylld till bredden med alliance trupper. Riktigt fiffig lösning enligt mig, och det fungerade väldigt bra(jag upptäckte faktiskt inte ens att det ändrades för mig enskilt utan trodde jag bara timat det riktigt bra med world events).

Angående rune systemet, du har 6st Runes totalt, dom tar typ 10sec att recharga(dom rechargar enskilt), varje ability kostar en sorts rune(Frost, Unholy, Blood). När du gör skada med rune abilities så får du Runic Power, ungefär som rage - vilket du kan använda till olika abilities, till exempel Death Coil(samma som den i WC, dvs. utan Warlocks horror effekt), raise dead etc. Inte säker hur man ändrar rune uppsättning, eller om det går en - kan försöka ta reda på det dock. Kan dock nämna att runes på vapen är egentligen bara speciella enchants som du lär stoppa på i förväg vid en speciell runic forge som bara finns i DeathKnight necropolisen(man får dock en speciell portal spell dit så ska nog inte vara några större problem).

Barbershops är väldigt simpla, du går in - sätter dig i en stol och får upp alternativ menyn samt hur mycket det kommer kosta(verkar scala med level, gratis på lvl1 - 15g på lvl 70). Bara att klicka in vad man vill ha och trycka accept med andra ord, eller bara leka lite med previews om man hellre vill det!

Sen är jag inte riktigt säker med dances, kan ta en titt på det också.

Är det några andra frågor om generell gameplay kan jag nog svara, men speciella talent frågor på annat en Paladin & Rogue blir det större problem med(iofs kom precis level 80 premades, så får väl se).

edit: kan nämna att jag inte spelat mycket i Northrend eftersom beta servern är tragiskt laggig där - men stacka upp water walking pots ifall ni ska levla i Borean Tundra, har seriöst aldrig simmat så mycket sen när jag simmade Azeroth runt på min Druid.

Gen
Medlem

Väldigt intressant läsning. Tack för det Puffin!

Ang Rogues så har de fått sig en talent revamp. Hoppas de kan torka tårarna nu.

Paladiner nerfas hoppas jag, för de gör groteskt mycket skada nu. Mer än resten av klasserna. De nerfade 16k critsen till 11k iaf hehe.

Medlem

Vi tackar så hemskt mycket för all info där Puffin låter riktigt intressant så vi får hoppas att det kommer bli bra när det släpps
Läste förresten på ett av World of Warcrafts officiella forum där en spelare hade skrivit att det skulle släppas den 15 November, någon som har fått det bekräftat?


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem
Skrivet av Gen:

Ang Rogues så har de fått sig en talent revamp. Hoppas de kan torka tårarna nu.

De jävla odjuren förtjänar att nerfas till the twisting nether damn it

Gen
Medlem
Skrivet av Spiff:
Skrivet av Gen:

Ang Rogues så har de fått sig en talent revamp. Hoppas de kan torka tårarna nu.

De jävla odjuren förtjänar att nerfas till the twisting nether damn it

Håller med till fullo. Det värsta är att Roguesen har mage att lipa. De är PvP kungarna och slår alla klasser. Ingen slump att alla top Arena teamsen har en rogue med i gruppen.

Iaf är jag glad att Blizz räddar mages en smula genom att införa Mirror Image. Med dem och Imp Invis så har man förhoppningsvis en chans att komma undan kräken.

12
Skriv svar