Achievements invaderar WoW

Medlem
Achievements invaderar WoW

Ni kan läsa om det här.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Suck mer casual shit.

Medlem

Jag tycker iaf att döda 1 miljon tuskarr verkar ganska hardcore ;>


signatur

Videomupp

Medlem

stämplar på hur pass nolifer man är

Medlem
Skrivet av Exim:

Suck mer casual shit.

Det är väl bra att folk som inte spelar dygnet runt också kan få ha kul?

Gen
Medlem

Achievements blir som att binda upp sig på ett års kabel-TV maxipaket. Fast i rutan under hela tidsperioden

Medlem

Jag vill kunna skryta om att jag dödat 1.000.000 svin.

T6 och sånt är ingenting jämfört med de

Inaktiv

Tycker det verkar lite småkul, är ju "casual skit" som gör MMORPGs roliga att lira.

Medlem

Alla hardcore gamers som gråter för att dom inte får mer raider att grinda Mer skojj åt folket!

Gen
Medlem

Tydligen var achievement:en "Kill 1,000,000 Tuskars" ett skämt Synd, för no-lifers hade lätt antagit utmaningen

Medlem
Skrivet av Gen:

Tydligen var achievement:en "Kill 1,000,000 Tuskars" ett skämt Synd, för no-lifers hade lätt antagit utmaningen

Ja vafan! jag såg en post om det på EU-forumet. Nån som hade räknat tut att det skulle ta över 100 dagar att döda 1.000.000 tuskar om man dödade en på 10 sekunder utan avbrott.

Gen
Medlem

100 dagar Helt galet.

Medlem
Skrivet av sirdavva:
Skrivet av Gen:

Tydligen var achievement:en "Kill 1,000,000 Tuskars" ett skämt Synd, för no-lifers hade lätt antagit utmaningen

Ja vafan! jag såg en post om det på EU-forumet. Nån som hade räknat tut att det skulle ta över 100 dagar att döda 1.000.000 tuskar om man dödade en på 10 sekunder utan avbrott.

Dock så vet man ju en T6 hunter som dödar 70 mobs i hastigheten av max 3sec per mob.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av sirdavva:
Skrivet av Gen:

Tydligen var achievement:en "Kill 1,000,000 Tuskars" ett skämt Synd, för no-lifers hade lätt antagit utmaningen

Ja vafan! jag såg en post om det på EU-forumet. Nån som hade räknat tut att det skulle ta över 100 dagar att döda 1.000.000 tuskar om man dödade en på 10 sekunder utan avbrott.

Dock så vet man ju en T6 hunter som dödar 70 mobs i hastigheten av max 3sec per mob.

Sen ska man behöva vänta på att svinnen skall respawna också +1 minut.

Sen lär det vara andra som är ute efter svinen också.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Gen
Medlem
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av sirdavva:
Skrivet av Gen:

Tydligen var achievement:en "Kill 1,000,000 Tuskars" ett skämt Synd, för no-lifers hade lätt antagit utmaningen

Ja vafan! jag såg en post om det på EU-forumet. Nån som hade räknat tut att det skulle ta över 100 dagar att döda 1.000.000 tuskar om man dödade en på 10 sekunder utan avbrott.

Dock så vet man ju en T6 hunter som dödar 70 mobs i hastigheten av max 3sec per mob.

Sen ska man behöva vänta på att svinnen skall respawna också +1 minut.

Sen lär det vara andra som är ute efter svinen också.

Nåt säger mig att galningen farmar på natten och att det finns rätt många valrossar därute.

Medlem

såg att en achivement var att solo bossen Onyxia, ska bli intressant hur detta kommer funka.


signatur

"du, hur känns det att vara en skitgubbe?"

Medlem
Skrivet av sundstrom:

såg att en achivement var att solo bossen Onyxia, ska bli intressant hur detta kommer funka.

Nej.

Det var bara i betan för att folk skulle kunna rapportera buggar om man lyckades soloa henne.

Inaktiv

Tycker det är roligt när dom får fram lite tävlings instinkt.

Medlem

Kommer man kunna göra nånting med alla achivment points?

Medlem

Köpa saker som vanity pets, tabards etc. Bara cosmetic saker alltså

Det är mest en rolig grej bara, vissa archievments unlockar nya titlar men thats about it. Statistics tabben som kommer med är också rätt nice.

Du kan se till exempel, hur mycket guld du tjänat någonsin på din char, hur mycket din högsta hit var, hur många exalted reps och so on du har.

Medlem

Det mesta av sånt finns iofs i addons redan. Finns många addons som håller reda på hur hårt du slagit, och det finns tom en site som fixar rep calculations för alla factions i spelet.


signatur
Medlem
Skrivet av TixFrix:

Det mesta av sånt finns iofs i addons redan. Finns många addons som håller reda på hur hårt du slagit, och det finns tom en site som fixar rep calculations för alla factions i spelet.

Det som är bra när blizzard gör det är att man inte kan förlora data samt att man inte behöver x antal addons installerade för att få samma sak.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Visst finns addons som gör det, men om din dator krashar förlorar du allting medans det här är sparat på servern

Samt att det finns samlat på 1 plats, och inte i 5 olika addons.

Medlem
Skrivet av Puffin:

Visst finns addons som gör det, men om din dator krashar förlorar du allting medans det här är sparat på servern

Samt att det finns samlat på 1 plats, och inte i 5 olika addons.

Jo visst men det jag menar är att det inte är nåt som är nytt. Som vanligt så är det nån som har gjort nåt fiffigt och roligt som blizzard inser att det kanske alla vill ha, så bygger de en egen version av det. Ganska roligt att se hur UI delen har utveckalts sen US-betan fram till nu med raid frames, buff-timers, enemy casting bars osv.


signatur
Medlem

Varför skulle dom INTE stoppa in bra UI förbättringar?

Medlem

Menar inte att det är nåt negativt men över hälften av alla funktioner som finns i spelet fanns inte från början utan är saker som folk skapat och som blizzard sen har lagt in i sitt eget UI för att alla ska få tillgång till det.


signatur
Medlem

Bättre det en approachen dom flesta andra företag tar, och aldrig förbättrar deras UI

Gen
Medlem

Finns en lista på achievements som hittats i betan här.

OBS! Achievements på sidan reflekterar inte nödvändigtvis de Achievements som finns i senaste builden (8926)

Inaktiv
Skrivet av sundstrom:

såg att en achivement var att solo bossen Onyxia, ska bli intressant hur detta kommer funka.

Det var i betan. För övrigt är det ap lätt att sola henne i lvl 80. Man kan ju fem manna henne redan nu, med 1 healre och 4 DPS. En DPS brukar vara en druid i cat form som "tankar"!

Skrivet av TixFrix:

Det mesta av sånt finns iofs i addons redan. Finns många addons som håller reda på hur hårt du slagit, och det finns tom en site som fixar rep calculations för alla factions i spelet.

Korrekt. Jag har personligen massor med AddOns. Men tänk på att om du loggar in hoss en vän har du nog kvar dina archivements, men inte addon logs. Dessutom finns det stackare med sega datorer som gärna vill ta bort lite AddOns.


signatur

Tack för att du läste detta meddelande.
Jewel, the response to WoW and Wii

Medlem

Jag ser fram emot det som tusan. Äntligen kanske man kan få till stora, riktiga slag i AV, som det var tänkt från början! Men det är nog bara en dröm...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar