Medlem
T6?

Hej. Jag är en relativt ny wow-lirare.. och jag undrar vad t6 är för något? Har sett några som skrivit "har full t6" etc..

Medlem
Medlem

Som Xay0r sa. Du måste dock raida för att få dom.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

T6 betyder Tier 6 och Tier i sin tur betyder 'nivå'.
Det finns allt från T1 till T6. T1 den sämsta 'nivån' och T6 den bästa och även svårast.
T1 till T3 är ingen som försöker få längre eftersom det är pre-tbc gear, det är T4 till T6 som gäller

Medlem

Finns också dungeon gear, som är förberedande för raids som leder till Tiers ^_^ Då är Dungeon 1 och 2 preBC och Dungeon 3 BC. Dock är dem överflödiga nu med alla nya badgeitems.


signatur

Videomupp

Medlem

Men går fortfarande att använda ifall man inte har något bättre.

Gen
Medlem

T6 kommer inte att spela någon roll när väl WotLK kommer ut (som när TBC kom ut) då bättre items släpps. Dock kan det vara skoj att ha kvar dom som minnen Har fortfarande några gamla T2,3,4,5 items kvar på banken

Medlem

Haha som tur var så lirade jag inte så hardcore inna TBC så jag fick inga Tier delar då

Men man fick ju nya gröna grejer som var flera gånger bättre än det man redan hade så fort man kom ut i Hellfire. Och enkelt var det också, typ: Gå och prata med honom så får du den här armborsten som är 3 gånger så bra som den du har.

Medlem

För mig som hade lite gear så kan jag säga att det tog ett tag innan jag hittade prylar som va bättre än mina gamla när TBC va nytt. Och vad jag har sett från betan så kommer det ta ett bra tag innan jag byter ut mitt T6 oxå.


signatur
Medlem

Det kan nog vara skönt att höra för alla som har det

Medlem
Skrivet av TixFrix:

För mig som hade lite gear så kan jag säga att det tog ett tag innan jag hittade prylar som va bättre än mina gamla när TBC va nytt. Och vad jag har sett från betan så kommer det ta ett bra tag innan jag byter ut mitt T6 oxå.

Stämmer bra det Kommer vara skönt att glida runt i sitt T6 ett tag till Prästernas är ju trots allt snyggast :$

Medlem

På tal om snygga set... har dom presenterat några nya Tier eller andra set som kommer finnas i WotLK?

Medlem

Njae, annat en Deathknights start "set" som har en rätt speciellt look så finns inget en, men kommer väl snart - betan är låst på lvl77 atm så inga raid instancer går att accessa.

Gen
Medlem

Kan tänka mig att nån kommer att lägga ut en video så snart den builden som innehåller raidinstancerna släpps internt hos Blizzard

Medlem
Gen
Medlem

Din WoW client har en viss build, eller version associerat med ett versionsnummer. När Blizzard skriver en patch så har den ett annat versionsnummer (nyare) alltså en nyare build.

1
Skriv svar