Medlem
RougeHjälp

Tjosan, precis börjat lira igen med mina polare. Har en 31 Rouge. Kan dock inte så mycket om WoW än.

Skulle vilja veta en bra Frontload Dmg PvP Spec. Jag kommer lira upp duo med en Druid. Lirat Shadowblade i DAoC innan, så jag gillar mycket skada från stealth.

fred

Medlem

Första "hjälpen" jag kan ge dig, innan folk börjar whina på dig är väl att det stavas "rogue", inte "rouge".

Medlem

tackar, oavsett stavning:) hjälp tack!

kram

Inaktiv
Skrivet av r0ni:

mycket skada från stealth.

mkt skada från stealth är väl asassin bra ... kanske inte den bästa pve speccen dock.

Medlem

Mest skada från stealth är ju ambush, men ingen kör med sån specc i arenan nu för tiden. Mutilate heavy poison build typ 54/0/7 har galet nice burst skada. Men mest populära builden är annars 20/0/41 med herrorage som mainattack.

mutilate talents från nice rogue :

http://eu.wowarmory.com/character-talents.xml?r=Stormscale&n=...

20/0/41 från annan bra rogue:

http://eu.wowarmory.com/character-talents.xml?r=Stormscale&n=...

länka dem här så kan du kolla vad för gear som gäller också

Medlem

Är rogue roligt att lira, avskyr dom egentligen (dom brukar äga mig i pvp) men det sägs ju att dom ska göra sjysst dps i pvE.

Gen
Medlem
Skrivet av sirdavva:

Är rogue roligt att lira, avskyr dom egentligen (dom brukar åga mig i pvp) men det sägs ju att dom ska göra sjysst dps i pvE.

Det är ju Hunters sen Rogues som i 9 fall av 10 leder DPS mätarna i raids. Spelade rogue när WoW kom ut, men dom har nog förändrats en del sen dess.

Medlem

Jag tycker alltid att det är en Warlock som ligger 1a på DPSen

Medlem

Beroende på person och vad man dödar så ligger olika klasser i topp. Om man inte behöver bry sig om threat eller om det är aoe så brukar warlocks hamna ganska långt upp men om det handlar om threat så är rogues bra mycket bättre på att dpsa då de på mer än 1 sätt kan kontrollera det. Dock så med de nya TPS warriors som finns om ni sett dem, sockar allt med hit och crit och sen stackar block value, så brukar man som rogue inte behöva så mycket mer än en vanish per boss. 2-2,5k är inte ovanligt i dagsläget på rogues som får en snäll grupp. Dock med en bra guild/raid så brukar de ligga en bit över.


signatur
Gen
Medlem

I vårt guild får Rogues och Hunters alltid bra grupper :/ Det var inte ofta jag som mage fick leka med en boomkin druid och en ele shaman. Då gick det bra att vinna dmg meters minsann - Naj'entus t ex. Men håller med om att warlocks är bra. Ofta on-par eller bättre än mages dessutom.

1
Skriv svar