Inaktiv
Guldinnehav?

vad har ni för rekord på era chars?

jag har funderat lite över detta, jag har aldrig varit hard core utan alltid spelat mkt casual. typ aldrig raidat (lite zg, mc o så), aldrig harvat mkt instanser utan mest lajjat omkring levlat, lattjat.

på sistonde har jag lagt ned spelandet helt, innan körde jag lite BG's o ibland nån daily, men inte ens det nu.

det enda jag gör är att underhålla mina bankalts, kollar AH då o då.

tycker jag kommit upp till en ansenlig summa guld, dryga 20k. är det bra?

vad är ert rekord?, hur kom ni upp till detta? dailys, raidande, casual playing, trading, proffessions?

Inaktiv

20K låter ganska bra måste jag säga.. Själv har jag lyckats grinda ihop Epic Flying Mounts till iaf 2 chars. Men nu orkar jag inte bry mig om G längre och jag kostar på mina alts en del så jag brukar snitta runt 1500G på min Main. Gör dailys lite då och då. Mestadelen av min inkomst kommer från mining.

Inaktiv

Ah det missade jag att skriva. Har två 70s med mkt BOE's och båda har epic mounts

Medlem

Jag försöker hålla mig runt 5k guld. Raidar bara så det är inte så mycket utgifter, eller inkomster för den delen. Men 5k så håller man sig bra imo ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

EVE online var riktigt trevligt att trada i. Kan ju knappast vara svårare i wow skulle va kul att prova att bara tjäna guld genom att manipulera AH

Inaktiv

Denna tråd handlar ju om Wow-guld.

Jag är lvl 24 Warrior. Jag har 34 guld.

Men jag vet inte vad det bästa sättet och snabbaste sättet för att få ihop guld. Jag har Mining,Blacksmithing som mina proffesions.

Nån som har tips om vad man kan göra eftersom jag kanske ska köpa ett Gamecard till.

Edit, det kanske är onödigt att öppna en ny tråd om detta. Jag vill bara ha några lätta svar från någon som har lirat Wow länge

Medlem

Skaffa dig auctioneer moden (om den ens finns kvar, det borde den) och scanna AH minst en gång om dagen. Du får då fram det bästa priset för dina saker och moden sätter den automatiskt. BS är dyrt på högre levels men Mining finns det pengar att tjäna på genom att sälja gems och bars/ore. Annars är det bara att skynda till lvl 70 och göra daily quests tills dina fingrar faller av.


signatur

Videomupp

Medlem

20k är ju nice. Men finns ju folk som cappat på 270k guld eller vad det var Själv köper jag för mycket på ah och har sällan mer än 100g lol

Medlem

Har 1500 på min main, några hundra på alten och 2000 på guild banken. Den banken är sen full av enchanting material och andra trevliga saker. Skulle kunna få lite pengar av det och även spendera alla mina badges på epic gems så blir det lite mer pengar. Dock är detta för jobbigt och jag har ingen användning av pengarna. Kan säga det att hardcore raiding är inget som man tjänar pengar på. Snarare tvärt om. Repairs, consumables och enchants för varje ny pryl kostar mer än vissa tror.


signatur
Medlem

Mitt rekord på låg level är 200g. Min warlock hade så mycket i level 13, utan någon hjälp från min main. Tailoring/Enchanting proffs, köpte DM boostruns för ca 5g, tog all cloth och greens, gjorde greens av all linen och disenchantade allt. Tror en stack av strange dust låg på ca 10g då.

Mitt "riktiga" rekord ligger på 6k.

Medlem

Rekordet för min del är 1100g.
Pengar är till för att spenderas flera respecs per dag hållar attj ag sällan har mer än ~100g


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Har ca 2500g


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv
Skrivet av highspeed:

20k är ju nice. Men finns ju folk som cappat på 270k guld eller vad det var

wtf - hur är det möjligt!?

Inaktiv

ops här ser man

http://tinyurl.com/57tjou

drygt 214k tydligen.

nån som känner filuren som fixat det?

Medlem

Köper man guld så är det väl inte svårt att fixa max.

Mitt max är 2500g och det var från lvl 60 - 70


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

Köper man guld så är det väl inte svårt att fixa max.

goldbuyers är inte av intresse i denna tråd

Medlem

han jag läste om var enchanter och hade gått loss och köpt alla patterns vid tbc starten och sålt massa enchant till dyra priser. sen tradat dagligen på ah osv

Medlem

Köp inget på AH medans du levlar
Sälj allt på AH. Är det inte grått så blir det sålt...
Skinning / Mining
Köp blues/epics som används för levling och sälj för dubbla priset

Har genererat ca 20k på 3 gubbars leveling nu. Epic mounts åt upp det dock

Inaktiv

jag har två epic mounts, massa boe's och +20k på mina gubbar, bara genom ah shopping

Gen
Medlem

~17k utspritt på mina 2 chars + bankalts och säkert ~7k i mats (blommor, pots, gems o.s.v.)

Större delen är dailys och resten är AH där jag sålt mats, gems och de blues jag hittat.

Medlem

Jag har väl ungefär 14k just nu. Levlar upp 6 alts nu också (för att se vilka klasser som är roliga att spela) så det lär inte bli mer pengar på ett tag heller.

Gen
Medlem
Skrivet av sirdavva:

Jag har väl ungefär 14k just nu. Levlar upp 6 alts nu också (för att se vilka klasser som är roliga att spela) så det lär inte bli mer pengar på ett tag heller.

Eller tvärtom? 60-70 är ju rena guldgruvan (om du inte köper elitemounts till dem alla). Sen dailys på det *klirr* Plus allt du hittar på vägen. Och profs på det...

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av sirdavva:

Jag har väl ungefär 14k just nu. Levlar upp 6 alts nu också (för att se vilka klasser som är roliga att spela) så det lär inte bli mer pengar på ett tag heller.

Eller tvärtom? 60-70 är ju rena guldgruvan (om du inte köper elitemounts till dem alla). Sen dailys på det *klirr* Plus allt du hittar på vägen. Och profs på det...

true true

Men än så länge kostar dom bara pengar eftersom jag tjyvar från mina 2 70s

Men jo, tillslut borde jag ha gått plus på dom. Om inte annat så har jag gubbar nog att använda alla professions

Gen
Medlem
Skrivet av sirdavva:
Skrivet av Gen:
Skrivet av sirdavva:

Jag har väl ungefär 14k just nu. Levlar upp 6 alts nu också (för att se vilka klasser som är roliga att spela) så det lär inte bli mer pengar på ett tag heller.

Eller tvärtom? 60-70 är ju rena guldgruvan (om du inte köper elitemounts till dem alla). Sen dailys på det *klirr* Plus allt du hittar på vägen. Och profs på det...

true true

Men än så länge kostar dom bara pengar eftersom jag tjyvar från mina 2 70s

Men jo, tillslut borde jag ha gått plus på dom. Om inte annat så har jag gubbar nog att använda alla professions

Känns som att du kommer att gå plus vid 68+ när du börjar köra Netherstorm Känner nån som säger att han fick ihop 1300g i Netherstorm av questgold/item rewards/junk o.s.v.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av sirdavva:
Skrivet av Gen:
Skrivet av sirdavva:

Jag har väl ungefär 14k just nu. Levlar upp 6 alts nu också (för att se vilka klasser som är roliga att spela) så det lär inte bli mer pengar på ett tag heller.

Eller tvärtom? 60-70 är ju rena guldgruvan (om du inte köper elitemounts till dem alla). Sen dailys på det *klirr* Plus allt du hittar på vägen. Och profs på det...

true true

Men än så länge kostar dom bara pengar eftersom jag tjyvar från mina 2 70s

Men jo, tillslut borde jag ha gått plus på dom. Om inte annat så har jag gubbar nog att använda alla professions

Känns som att du kommer att gå plus vid 68+ när du börjar köra Netherstorm Känner nån som säger att han fick ihop 1300g i Netherstorm av questgold/item rewards/junk o.s.v.

daily quests med 8 gubbar
Nej för fan va tråkigt.

Medlem

Mitt rekord har varit när jag köpte epic flying, så 5.2k typ. För tillfället går jag alltid runt med 2k minst.
En kille på min server, guildmastern i andra bästa guilden på servern ska tydligen ha 600k guld på alla sina gubbar på server

Medlem

Finns det någon cap för hur mycket guld en gubbe kan ha?

Gen
Medlem
Skrivet av sirdavva:

Finns det någon cap för hur mycket guld en gubbe kan ha?

214.748 Gold 36 Silver och 46 Copper

"Why is this random figure the gold cap? Because they most likely store the data in a 32 bit signed integer, which has a maximum size of 2147483647. So the actual cap could potentially be 214748 gold, 36 silver and 47 copper, or they use that last byte for something else."

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av sirdavva:

Finns det någon cap för hur mycket guld en gubbe kan ha?

214.748 Gold 36 Silver och 46 Copper

"Why is this random figure the gold cap? Because they most likely store the data in a 32 bit signed integer, which has a maximum size of 2147483647. So the actual cap could potentially be 214748 gold, 36 silver and 47 copper, or they use that last byte for something else."

Coolt.

Medlem

har 27 silver


signatur

hejsanhejsanhejsan

12
Skriv svar