byta elr få reda på sitt SQ/SA

Inaktiv
byta elr få reda på sitt SQ/SA

Tjena lirat wow i lite mer än ett år nu och har glömt mitt SQ/SA har blivit hackad en gång och tog 3-4veckor för blizzard att reda ut allt vill att de ska kunna gå på 5min via SQ om detta skulle ske igen.
Någon som vet hur man kan få tag på SQ answer eller vet hur man kan byta det ?
Är väldigt tacksam för hjälp

Medlem

Man måste väl kunna sitt svar för att kunna byta det, annars skulle jag bli förvånad. Fattar inte varför folk inte bryr sig mer då det faktiskt gäller sitt kontos säkerhet.


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Man måste väl kunna sitt svar för att kunna byta det, annars skulle jag bli förvånad. Fattar inte varför folk inte bryr sig mer då det faktiskt gäller sitt kontos säkerhet.

Ja vet men ja har helt och hållet glömt testat :\:evil:

Medlem

Om det inte finns en "Skicka SA till mig", vilket jag inte tror det gör då SA och SQ är deras sätt att bevisa att personen i fråga är den som den säger sig vara, så är det nog ganska kört. Dock kan jag ha fel, men det får någon annan svara på.


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Om det inte finns en "Skicka SA till mig", vilket jag inte tror det gör då SA och SQ är deras sätt att bevisa att personen i fråga är den som den säger sig vara, så är det nog ganska kört. Dock kan jag ha fel, men det får någon annan svara på.

men man borde kunna göra så som man gör för att få tillbaka de via scanna in passet ?? få SQ anser så?

Inaktiv

Jag brukar ringa Blizzard istället och få hjälp. Skulle nyligen byta min emailadress då jag inte kommer åt den jag signade kontot med för hundra år sen längre och iom att ett konfirmeringsmail skickas till den gamla adressen blev det lite moment 22. Ringde Blizz och fick hjälp, de ville veta SQ/SA men det har jag glömt så det gick bra med att lämna VISA adressuppgifter samt CD-key.. Klart..

Inaktiv
Skrivet av Gibbs:

Jag brukar ringa Blizzard istället och få hjälp. Skulle nyligen byta min emailadress då jag inte kommer åt den jag signade kontot med för hundra år sen längre och iom att ett konfirmeringsmail skickas till den gamla adressen blev det lite moment 22. Ringde Blizz och fick hjälp, de ville veta SQ/SA men det har jag glömt så det gick bra med att lämna VISA adressuppgifter samt CD-key.. Klart..

okej har ej cd-keyn häller tror ja men kan man inte få tillbaka SA av dom om man visar ID och så?

Inaktiv

Men hur ska du visa ID-kort? Åka ner till Blizz i Frankrike eller?
Ring och hör med dom hur man kan bevisa att ett konto är ens eget.
Betalar man via VISA kort tex så kan de sen ens uppgifter. De frågade mig om adress på kortet samt de fyra sista siffrorna. Det är ju en bra kontroll.

Inaktiv
Skrivet av Gibbs:

Men hur ska du visa ID-kort? Åka ner till Blizz i Frankrike eller?
Ring och hör med dom hur man kan bevisa att ett konto är ens eget.
Betalar man via VISA kort tex så kan de sen ens uppgifter. De frågade mig om adress på kortet samt de fyra sista siffrorna. Det är ju en bra kontroll.

okej nej mejla de in scannade id kortet

Medlem

Men det måste ju finnas någon stans där du kan se din SQ? hur ska du annars veta vilket SA du ska ge?

1
Skriv svar