Fråga ang Priest och talents???

Medlem
Fråga ang Priest och talents???

Är Holy bästa specc om man vill ha focus på att heala andra?

Vet att shadow spec är för att göra mycket skada
men när ska man satsa på dicipline specc?


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Discipline är mycket för PVP, men dem bästa raidspeccsen är Holy och disc blandningar, med mer fokus på holy förstås.


signatur

Videomupp

Testpilot

Holy är alltid bra , sjukt bra blir det då man raidar de tyngre instanserna.
Hybrid speccs är nog mest effektivt i början tills man börjar röra sig mot T5-T6 prylar , men man kan rocka riktigt bra som full holy också.

Du bör nog berätta hur du tänkt spela för att få bästa tipsen på speccs.

Medlem

Jag vill vara den bästa tänkbara healern!! För instanser osv:)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

CoH is your friend. Sen speccar du lite som du vill men den är en bra grundsten att sikta på.


signatur
Medlem

coh? vad är det


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Testpilot

COH = Circle of healing , top talenten i Holy trädet.

Till o börja med kan du bygga nåt liknande detta:
http://www.wowhead.com?talent=bxGozhxzbZfbxcfMqmhc
Det mesta går att flytta runt men de viktiga är poäng i Disc trädet tills du får Divine spirit.
Resten lägger du i Holy på de spells du använder , en del hänger på din gear o spelstil också.

Skall du vara riktig hardcore så skippar du Divine spirit och lägger bara poäng i discipline trädet till o med meditation.
typ: http://www.wowhead.com?talent=bxG0khZfxxcfMqVuVo

Allt är somsagt fritt men dessa 2 olika är ganska grundläggande , dvs med eller utan divine spirit & Circle of healing , väljer man den ena förlorar man den andra.

Medlem

Oki
TACK


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Hej.
Varför är det så många Pala som healar i lvl 70 instancer. Jag ser nästan aldrig några Priest som är healer. Eller är det bara så på min server?

Medlem

För att priests roll i raider har gått från den starkaste healern till en allrounder, medans shadow har gått och blivit mer PVE vänliga än innan. Därför har många FD Holy gått Shadow, iaf på vår server. Sen vill väl folk lira plate än Cloth kanske ^_^


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

För att priests roll i raider har gått från den starkaste healern till en allrounder, medans shadow har gått och blivit mer PVE vänliga än innan. Därför har många FD Holy gått Shadow, iaf på vår server. Sen vill väl folk lira plate än Cloth kanske ^_^

Men en Pala helar lika bra som en Priest eller?
Har Palan lika bra Aoh "Hela gruppen" healing som pristen?

Medlem

Pallies är bättre som Singletargethealer, dem har så vitt jag vet inte någon AOE healing, det gör dem lite begränsade i dungeons. Priests är den bästa Dungeonhealern då dem kan lite av allt, men det innebär att dem kanske inte är bäst som Raidhealers då man helst av allt vill ha den klass som är bäst på sin sak att göra just det, och priests är jack of all heals, master of none. Det verkar dock ändra på sig i Wrath, men vi får se.

Men varför just det finns så mycker pallies vette fan.


signatur

Videomupp

Testpilot
Skrivet av MickeFree:

Men en Pala helar lika bra som en Priest eller?
Har Palan lika bra Aoh "Hela gruppen" healing som pristen?

Nääe en pala har bara singletarget heals så de är inte lika flexibla som en präst.
Prästerna är betydligt mer allround och klarar av alla möjliga situationer mot en paladin som är bra på att heala 1 gubbe i taget och druider som är bra på att lägga på heal over time.

Att det finns mycke paladins är väl för att de är enkla att spela då man healar , bara o trycka på 2 knappar typ och lite andra buffs o grejer man kan köra med.
Många bytte till pala då expansionen kom ut eftersom de var grymt bra i början , dessutom var många präster säkert trötta på o lira då de blev roadkill hela tiden på pvp servrar
Jag rollade en paladin men tröttnade på det enkelspåriga healandet även om det var utmanande med lite annorlunda sätt att köra , , bubbla folk / mera buffs och man kunde gå aggro i vissa fall eftersom man pallade ett par smällar av elaka fiender.

Som Präst och man är en vettig sådan då är man väldigt flexibel , man kan heala hela gruppen på flera vis , lägga på heal over time , panikheala , stora heals , dispella , abolish disease .. man har många verktyg och kan snabbt anpassa sig.
Men som sagt det kräver att man kan spela sin klass för att verkligen glänsa (gäller iofs alla klasser) .

Inget klår känslan då man VET att man räddat gruppen ur en dålig pull eller då man fått adds och man får höra i groupchat "Wow! Imba healing dude!" :heart:

Medlem

Men är det inte rätt segt att leavla upp en priest? Jag är bara lvl 12 än så länge så jag har väl inte hunnit få så många talent point i shadow men so far så har det varit trögt.

Medlem

Att levla en präst är tidskrävande ja. Men om man är holy och är på en ganska ung server där folk levlar så kan man få groups till det mesta.


signatur

Videomupp

Medlem

hmm Bloodhoof där jag lirar har varit med från början, så low lvl zonerna är mer eller mindre tomma.

Medlem

Då är det bara att grinda på tills du når outlands och sen byta till en holy offensive build. Det gjorde jag när jag levlade, men det var i TBCs start. Då kan man både soloa och healinstanca bra.


signatur

Videomupp

Medlem

usch, grinda låter tråkigt. kanske skippar prällen då

Medlem

Du behöver väl inte grinda mer med en priest än någon annan klass. Men dem är lite småtröga att levla då dem inte har DPS som en hunter eller survivability som en Warr. Dock får man partys mycket enklare så det väger upp det hela.


signatur

Videomupp

Medlem

Får väl ge det en chans, köra lite instanser med den och så.

Medlem

Men det hela beror ju på vad du har för mål. Om du ska raida så har du en av dem roligaste healersen i spelet + en ganska eftertraktad supportklass som shadow, ska du köra arena är du också mycket bra som holy men uberkass som shadow, ska du instanca kan du också ha kul, men ska du soloa och grinda så kan du glömma priest. Priest är en klass som går bäst ihop i grupp, men som är ganska dålig i endgame soloing.


signatur

Videomupp

Medlem

Jag satsar på att lira pvE och raida med den, men för att komma dit måste man ju nuförtiden mer eller mindre soloa sig fram dit. Men det ska säkert gå rätt bra, jag kom shadow specc och lvlar med det och sen speccar jag om till Holy när jag kommer till outland och kan börja instansa.

1
Skriv svar