Någon som lirar wow med nya 260 gtx el 280 gtx korten?

Medlem
Någon som lirar wow med nya 260 gtx el 280 gtx korten?

Skulle vilja veta om wow fungerar bra med dessa nya korten och om drivrutinerna är problemfria med wow??


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

funkar utmärkt

Medlem

Varför skulle det ha varit några problem?

Medlem

Tyvärr så orkar dom korten inte med wow. Du lär nog köra minst tri-sli med gtx 280.

Skämt åsido. Varför skulle det inte gå?

Medlem

Nej bara "rädd" att det ska funka dåligt pga av nåt


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Kör på ett Nvidia Geforce 8800GTS XXX istället.. Funkar klockrent.

Medlem

Eller 8800gt

eller bara nåt av dom nya billiga ATi korten

Gen
Medlem

Har ett GTX280 och allt fungerar som det ska. Inga problem med att maxxa inställningar. Dock är de nya ATi korten mer prisvärda. Ångrar som fan att jag köpte GTX280an.

Medlem

Har GTX280 ungefär samma prestanda som ATi 4870 eller?

Jag har helt tappat allt vad det gäller grafikkort sendan jag köpte senaste datorn.

Gen
Medlem

Nej, ett 4870 är långsammare. Men grejjen är att GTX 280 kostar dubbelt så mycket (ca 5000kr) och kör man 2st 4870 i Crossfire så piskar dem en GTX 280 för samma pris.

Medlem

Det låter ju iofs mysigt
Jag vet inte ens om jag har crossfirestöd på mitt moderkort... kanske värt att kolla upp.

Gen
Medlem

Annars kommer det ett 4870X2 med 2GB minne närsomhelst. Tänk dig en bugatti veyron

Medlem

Sitter med dubbla 4850 och jag kan säga att de 600:- som 4870 kostar gör inte allt för mycket i prestanda om man bara ska spela wow. Min skärm går på 60hz så jag har 60 fps i spelet men om jag drar av vertical sync så ligger jag på över 100 fps i shattrath där jag hade 20 med dubbla 1800GTO. Så att köpa ett nytt kort för 5k för att spela wow är ganska bra overkill. Speciellt om du inte har en skärm för att utnyttja det.


signatur
Gen
Medlem

Skaffade GTX280 för att lira AoC och Crysis på höga inställningar. Gick åt helvete med AoC, forf lika dålig FPS. Dock gick det mycket bättre med Crysis

Men fortfarande ångrar jag köpet av GTX280

Håller med Trix om att ett 5k kort för WoW är lite väl. Vad kör du med för inställningar då Trix? och vilket upplösning? FSAA o.s.v.

Medlem

Lirar i 1680x1050 med allt på max i spelet. Maximized window mode oxå. 24 bitars färg och 4x multisample. Spelet flyter på fint och jag har inte märkt av nåt än.


signatur
Medlem

WoW är ju föredömligt lättdrivet. Det behövs inte nåt dyrt feting-kort för att kunna köra med bästa inställningarna. Dom nya korten kör WoW utan att svettas det minsta - även budget alternativen.


signatur
Medlem

Jämfört med vilka maskiner som klarade wow när det kom 2005 så tycker jag att man behöver en ganska kraftfull dator idag för att köra spelet utan större problem.


signatur
Medlem

WoW är mer beroende av processorn är grafikkortet. Du har ha ett riktigt budgetkort och köra det lika bra som med ett värstingkort bara processorn är bra.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Gen
Medlem

Max-inställningar som får grafikkortet att svettas för mig är när man kör minst 1680x1050 med 8XFSAA och maxar alla sliders, samt bockar för alla options som har med grafiken att göra.
Står man då i SH och inte har hög FPS trots att man har ett bra graffekort så är det nog som Naraccas säger.
Jag kör med VSync på och har inte 60FPS i städerna eller under raids (ofc) vilket antaligen beror på min smått gamla processor - E6600.

Medlem

Kolla vad ni har för fps i en raid och gärna på typ felmyst.

Sitter på en dual core e6600@2.7 med 2gb ram samt 8800gt och det snurrar kanske om man har tur i runt 10fps som lägst.

FYI Grafikkortet gör det största jobbet i wow. Det är mycket partikel effecter i wow specilet i det nya contentet.

Gen
Medlem

Det är inte många procent av världens WoW spelare som kommit till Felmyst så lycka till med den jämförelsen

Angående dina FPS, du får gärna specifiera lite mer vilken upplösning du kör, grafikinställningar och FSAA. Folk kan ha 60FPS eller 1FPS beroende på inställningar.

Medlem

Gamla maskinen hade 2 kanske 3 fps på felmyst om jag hade tur. Stod som pala tank då så det hände en del på min skärm. Och då va det inte så att det egentligen va en klen maskin.


signatur
Medlem

Kör 1280*1024 igen fsaa samt 2/3 spelleffects på felmyst ligger runt 15-20 på felmyst om jag har tur

Gen
Medlem

Hm, det låter som att nåt är fel. Nu jag jag inte kört Felmyst men när jag hade mitt 8800GTS 640MB så körde jag i 1680x1050 med 4xFSAA allt maxat under raids och hade runt 20-30FPS på bossar.

Har du de senaste drivisarna för graffekortet? Tar du verkligen bort varje spår av den gamla drivrutinen när du installerar en ny?

1
Skriv svar