WoW - Dags att Sluta?

Inaktiv
WoW - Dags att Sluta?

Var ska jag börja...?

Jag har spelat WoW nu i snart 3 år, skaffade några månader efter 'releasen'. Har TBC. Men nyligen har jag börjat tröttna på WoW, och kanske också beslutat mig för att lägga ner med det.

Nu kommer det roliga, jag har inte nått lvl 70 än. Min första (och ända) gubbe är en Orc Warrior på lvl 64. Men jag har dock inte spelat hela tiden, bara då och då.

WoW är lite för enformigt, antagligen questa eller grinda. Och questen är också lite för enformiga, som man gör om och om igen:

1. Döda ett antal.
2. Döda och samla.
3. Samla på marken.

är de vanligaste... Sedan finns det ju undantag också: rädda snubbar, upptäck ställe.

Jag började med WoW för att få mer Warcraft, men det var ett misstag för alla ställen jag ville se fanns inte eller är totalt ändrade.

Min gubbe är dålig också, dör tio gånger om och skadar enormt lite. Jag gick på några konstiga "creeps" och såg en Mage (frost) döda den med tre frostbolts medan jag tog minst 20 sek och förlorade typ hälften av livet. Då börjar man undra...

Sedan tycker jag spelet är lite för unbalance, på Horde sidan t.ex. Den som questar i barrens är en idiot nu, TBC ändrade det. Man får dåligt med XP, belöningar och lite pengar medan Ghostlands ger typ 100% bättre.

Ska jag sluta eller inte...? Lite bilder som hjälper er avgöra.

http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=3816
http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=3818
http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=3820


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Om du nu inte tycker om det, eller som du säger, har tröttnat på det, borde du ta en paus på någon månad och sen testa igen.

Brukar kunna funka.. Om du nu gillar det, så kommer du känna WoW suget igen. Om inte, ja, då har du ju redan slutat.


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem

Jag har slutat typ tre gånger om, men nu är det för gott. Bara ett jävla harvande, som inte ens är roligt. Nej, om man ska envisas mad att spendera sin tid på datorspel, kan man iaf spela roliga.

Medlem

Som du säger, du tycker inte att det är kul, att ta bort gubben är ett drastiskt sätt att försöka sluta, själv tycker jag att du helt enkelt ska frysa accountet och avinstallera från datorn.

Det är första steget, sen måste du hitta något att göra istället för att sitta och spela, lite som med alla andra beroenden helt enkelt

Så... Frys accountet idag och sluta spela, svårare än så är det inte om du har blivit less på spelet.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Varför ska man frysa ett konto?

edit: kanske en noob fråga men...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Att frysa kontot är samma sak som att säga upp subsciption.
Gubbarna du har är kvar ändå.

Medlem

DUde, kom igen när du har två chars som sammlat SWP loot.

Medlem

SkrytarN^


signatur
Medlem

Rätt tråkigt om du bara sprungit och questat i 3 år.
Det verkar ju inte vara så att du spelar för mycket annars. Men du har ju missat det roligaste med WoW och det är att spela med andra i grupp. Gillar du inte det så gör du helt rätt i att sluta. Glöm inte att det alltid finns någon som är bättre (har bättre gear) så för att det går trögt för dig betyder inte att de behöver förbli så. Det krävs en insats för att komma nånvart och har du inte lyckats nå maxlvl på 3 år är frågan om du är villig att lägga ner den tid som krävs för att ha en karaktär som kan vara effektiv.

Mitt råd är att fundera lite på detta sen sluta om du anser att det helt enkelt inte är värt tiden.

Medlem

Jag har "slutat" igen, har några dagar kvar på min subscription och jag loggar in och kör en BG en gång om dagen eller så, det är faktiskt roligt när det inte bara är att grinda honor som gäller. Men börjar man för mycket så är det ju just det som det kommer bli. Men i mitt fall vet jag att jag kommer komma tillbaka så småning om.

Du har ju inte så dåligt gear för din level ändå, har du inga ekonomiska problem tycker jag att du kan fortsätta spela men göra något som det jag gjort, spela mindre ofta så att du uppskattar dina spelsessioner mer, känns det tråkigt kan du ju lägga av då.

Inaktiv

Egentligen har du inte gett spelet en ärlig chans för att upp till lvl 70 är den tråkiga delen då det bara är som du säger quest och grinda men sen när du nått 70 och kan börja raida eller köra pvp är det skit roligt. dock kanske lite för roligt och framförallt tidskrävande man måste ju nästan ge upp hela sitt liv åt det spelet om man vill komma nån vart i de.

För mig va det så att jag offrade aldedes för mkt tid åt wow och min flickvän verkligen hatade att ja la ner så mkt tid på det och mina kompisar hade jag nästan aldrig tid för så jag frågade mig själv om de verkligen va värt att näst in på ge upp halva mitt liv för ett dator spel. Jag freezade helt enkelt acc och avinstallerade spelet och började vara mer med mina kompisar/flickvän och började träna lite oftare, spelar förtilfället lite mer oseriösa single player spel som jag inte behöver känna några måsten kring och det funkar skit bra. dock kändes det väldigt tungt att ge upp ett sånt grymt roligt spel men man blir fan e maj fast i de så ja tyckte jag tog det rätta beslutet. men du gör ju som du känner men ja tycker du ska fråga dig själv om du verkligen vill offra nästan hela din fritid för detta spel

Gen
Medlem

Trodde aldrig jag skulle kunna sluta, men faktum är att det går alldeles utmärkt - om man har något annat spel som substitut :>

AoC blev mitt, men p.g.a. buggar och att det inte är lika magiskt som WoW var i början så spelar jag det inte SÅ mkt.

Det är skönt att slippa WoW som var alldeles för enformigt. Och skulle man raida seriöst så krävde det otroligt mycket av ens fritid.

Medlem

Hade samma problem! Hade spelat runt två månader och var runt lvl 65. Började tröttna helt på att springa runt och questa. Fanns ingen riktig mening bakom det. Vart det verkligen roligare vid 70? Men efter att några kompisar pushat på mig lvlade jag den till 70, och shit. Det var verkligen en enorm skillnad!

Som morka sa så har man inte gett spelet en ärlig chans föräns man är 70. Det är på lvl 70 spelet börjar. Eftersom jag också var druid så fick jag flight form i lvl 68, vilket pushar lite extra. Flying mount ger faktiskt en mycket större spelglädje.

Men efter att ha två 70 gubbar så börjar man tröttnat. Jag la ner ungefär 1 år av mitt liv på WoW. Ignorerade nästan hela livet, förutom skolan och några kompisar under tiden jag spelade WoW. Tragiskt, jag vet. Många kan klara detta, att spela bara när de känner för det. Men jag fastnade i "wow träsket". Spelade 4-5 timmar om dagen. Nu har jag slutat HELT. Sålde båda gubbarna på blocket och börjat umgås med kompisar / flickvän. Är faktiskt stolt över mig själv, att jag lyckades sluta, samtidigt som jag skäms.

Om du har tröttnat på WoW så tycker jag verkligen inte du ska tvinga dig själv att spela till 70. Nu motsäger jag nästan mitt argument i början, men du kommer faktiskt bara att bli mer och mer beroende vid 70. Guild members, raid tider.. Allt detta kommer få en större roll i ditt liv än vad du någonsin trott. Så sluta om du känner för det!

,Ludvig.


signatur

Ludvig, Over and Out!

Medlem

Äre bara jag som saknar WoW?

Medlem

Jag har slutat lira WoW 2 gånger och börjar spela 3 gånger (jag spelar alltså nu).

Jag har helt enkelt bara lagt av att spela när det inte kändes roligt, inte mer med det. Precis som jag gjort med alla andra spel typ alla BF spelen alla AoE spelen OSV.

Tråkigt = sluta spela

Men sen kanske man känner för att börja spela igen och då är det ju bara att göra det as easy as that.

Sen får man ju alltid se till att spela med måtta. För tillfäller raidar jag med min warrior för att geara upp honom, än så länge bara i kara och Gruul. Så jag jag loggar in ½ - 1 timme innan det är raid, gör dailys på in och raidar sen.

Gruul plockar vi snabbt så den dagen blir det aldrig mer än 2 timmars spelande och en kara clear run tar väl upp mot 4 timmar med alla toa pauser och folk som somnar för att dom är fulla

totalt kanske det blir 7-8 timmar i veckan och jag får göra dom roligaste sakerna!

Medlem

Slutade för dryga 2 månader sedan efter att spelat sedan den stängda US betan. Med kortare avbrot med mera.

Risken att jag börjar igen är närmast minimal, så vida inte WoTL visar sig vara en riktig hit.
Men med tanke på vad TBC medförde så är väl risken inte skitstor kanske.

Medlem

Kan du länka din char från armory?

Medlem

Ska man spela WoW så måste man ha några att spela med och en bra guild. Bara sitta och questa är inte kul.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

Sålde min gubbe för några månader sedan för ungefär 2000 kr, köpte en gitarr för pengarna....

Saken är att han glömde att ta med Cd-nyckeln, så jag kan fixa tillbaka det när jag känner för det !


signatur

Just because i don't care doesn't means i don't understand

Medlem
Skrivet av xhosa:

Äre bara jag som saknar WoW?

Började köra aoc och slutade med själv. Kan sakna vissa delar av wow men för fan tänker man på hur många gånger man tänkt "varför kör jag den här skiten fortfarande? Det är bara samma sak om och om igen?" Så påminns jag varför jag slutade

jkw
Medlem
Skrivet av jak2fan:

Sålde min gubbe för några månader sedan för ungefär 2000 kr, köpte en gitarr för pengarna....

Saken är att han glömde att ta med Cd-nyckeln, så jag kan fixa tillbaka det när jag känner för det !

Inte nog med att du var dum nog att skriva att du sålde gubben, du erkänner även att du skulle scamma tillbaka gubben om du "kände" för det.

Sånna som du ska inte spela alls.

Medlem
Skrivet av jak2fan:

Sålde min gubbe för några månader sedan för ungefär 2000 kr, köpte en gitarr för pengarna....

Saken är att han glömde att ta med Cd-nyckeln, så jag kan fixa tillbaka det när jag känner för det !

Pajas.

On topic: Jag har slutat spela 2 gånger och börjat spela 3 gånger. Men just nu slöspelar jag bara, levlar lite alts när jag har tråkigt och inget vettigare för mig.

Medlem

folk säger jämt massa saker som "avinstallera" "ta bort kontot" "bränn upp wow" liksom det är väl bara skita i att köpa nå gamecard? hur svårt kan det vara? Steg? Det finns inga steg för å sluta, det är ingen drog direkt. Spelet är ett vanligt spel är man level 70 så är man. Runescape fTw.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

folk säger jämt massa saker som "avinstallera" "ta bort kontot" "bränn upp wow" liksom det är väl bara skita i att köpa nå gamecard? hur svårt kan det vara? Steg? Det finns inga steg för å sluta, det är ingen drog direkt. Spelet är ett vanligt spel är man level 70 så är man. Runescape fTw.

Ingen drog? You have no idéa of what you are talking about.


signatur
Gen
Medlem
Skrivet av mosoloa1:

folk säger jämt massa saker som "avinstallera" "ta bort kontot" "bränn upp wow" liksom det är väl bara skita i att köpa nå gamecard? hur svårt kan det vara? Steg? Det finns inga steg för å sluta, det är ingen drog direkt. Spelet är ett vanligt spel är man level 70 så är man. Runescape fTw.

Typ som att sluta röka genom att binda ihop pekfinger och långfinger

Nä, men seriöst...what TrixFix said.

Medlem

Aja, okej :S Jag spelar lite nu, har lite extra sug tills när jag kommer för att få spela men så är det ju med alla spel

Spelet är kul med inte liksom så man "måste" om ni förstår.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av mosoloa1:

folk säger jämt massa saker som "avinstallera" "ta bort kontot" "bränn upp wow" liksom det är väl bara skita i att köpa nå gamecard? hur svårt kan det vara? Steg? Det finns inga steg för å sluta, det är ingen drog direkt. Spelet är ett vanligt spel är man level 70 så är man. Runescape fTw.

Ingen drog? You have no idéa of what you are talking about.

Endast svagsinnade människor lider av beroende/missbruk.

Inaktiv
Skrivet av jkw:
Skrivet av jak2fan:

Sålde min gubbe för några månader sedan för ungefär 2000 kr, köpte en gitarr för pengarna....

Saken är att han glömde att ta med Cd-nyckeln, så jag kan fixa tillbaka det när jag känner för det !

Inte nog med att du var dum nog att skriva att du sålde gubben, du erkänner även att du skulle scamma tillbaka gubben om du "kände" för det.

Sånna som du ska inte spela alls.

Just att jag verkligen ska fixa tillbaka kontot har jag aldrig nämnt, att jag kan är en annan sak.
Jag har helt slutat spel WoW...


signatur

Just because i don't care doesn't means i don't understand

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av mosoloa1:

folk säger jämt massa saker som "avinstallera" "ta bort kontot" "bränn upp wow" liksom det är väl bara skita i att köpa nå gamecard? hur svårt kan det vara? Steg? Det finns inga steg för å sluta, det är ingen drog direkt. Spelet är ett vanligt spel är man level 70 så är man. Runescape fTw.

Ingen drog? You have no idéa of what you are talking about.

Endast svagsinnade människor lider av beroende/missbruk.

Vilken jävla tur att du är så stark då, vilket typ 5 miljoner andra människor inte är.


signatur
Medlem

Mata inte trollet!

12
Skriv svar