Ta bort servrar!

Medlem
Ta bort servrar!

Jag har spelat sedan spelet släpptes, och jag har vrit på ett antal servrar med olika karaktärer.
Något som börjar märkas nu i dagarna med konkurransen med andra MMO är att en del servrar börjar bli otroligt tomma.

Nu kom Conan som jag tror inte är en sådan stor konkurrent om vi intttar på kmmande Warhammer Online.

Tycker det är på tiden att dom börjar slå ihop servrarna som kan ge en större population och mer möjligheter för grupper i instanser för oss som inte är level 70 än.

Någon mer som har upplevt det här

Inaktiv

Nordrassil, jag började där pga att min kompis körde där, men det var inga nya där, det var skittråkigt, i noob områderna

Inaktiv

ja håller med 100%... dome borde slå ihop mera bg's oxå för vissa är crap

Inaktiv

Instämmer. Vissa realms är helt enkelt döda.


signatur

War never changes.

Medlem

Paid character transfer, that way --->


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Slå ihop servrar? Du menar, 10 millioner pers på en server? Det skulle kräva en instans per kvadratmeter vet du, finns ingen uppkoppling eller dator som klarar så mycket trafik som det skulle innebära. Tänk dig överbefolkade områden som IF/OG/Shattrath, med 2000 gånger så mycket folk? Myspys visst, men quel'danas skulle bli en jävla AV-zerg.

Servers är nödvändigt endast på grund av att det är så skrämmande mycket folk som lirar spelet, men man kunde väl tänka sig att de skulle skapa något sorts system där lowbies har egna servrar, och de som är i endgame får sprida ut sig (då de är säkert 85-90% av populationen).

Medlem
Skrivet av Dyppe:

Slå ihop servrar? Du menar, 10 millioner pers på en server? Det skulle kräva en instans per kvadratmeter vet du, finns ingen uppkoppling eller dator som klarar så mycket trafik som det skulle innebära. Tänk dig överbefolkade områden som IF/OG/Shattrath, med 2000 gånger så mycket folk? Myspys visst, men quel'danas skulle bli en jävla AV-zerg.

Servers är nödvändigt endast på grund av att det är så skrämmande mycket folk som lirar spelet, men man kunde väl tänka sig att de skulle skapa något sorts system där lowbies har egna servrar, och de som är i endgame får sprida ut sig (då de är säkert 85-90% av populationen).

Han snackar ju om att slå ihop servrarna med låg population, inte att slå ihop alla servrar.

Medlem

Jag skulle anse att en bra population på en server skulle vara minst 500 (typ klockan 6 på morgonen) och 1500 (9 på kvällen). Tyvärr finns det servrar som bara har hälften av detta.

(På varje sida. Horde/Alliance)


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

På bloodhoof är det inte helt dött. Visst det är ju absolut fler 70s än low lvls men det brukar gå rätt hyfsat att få en grupp. Bara man inte står i SW och gapar efter en grupp att döda Hogger med så brukar det gå bra

Gen
Medlem
Skrivet av Naraccas:

Jag skulle anse att en bra population på en server skulle vara minst 500 (typ klockan 6 på morgonen) och 1500 (9 på kvällen). Tyvärr finns det servrar som bara har hälften av detta.

(På varje sida. Horde/Alliance)

Kollade på WoW Census för längesedan och såg då att en hög pop server hade runt 10k spelare. Det låter väldigt mycket faktiskt. Men sen är ju säkert 70% av dessa alts och då är det inte lika mycker kvar.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Naraccas:

Jag skulle anse att en bra population på en server skulle vara minst 500 (typ klockan 6 på morgonen) och 1500 (9 på kvällen). Tyvärr finns det servrar som bara har hälften av detta.

(På varje sida. Horde/Alliance)

Kollade på WoW Census för längesedan och såg då att en hög pop server hade runt 10k spelare. Det låter väldigt mycket faktiskt. Men sen är ju säkert 70% av dessa alts och då är det inte lika mycker kvar.

Du menar att det finns 10k chars på realmen va? inte att det är 10k online?

Jag har jättesvårt att få en uppfattning om det skulle vara mycket med 10.000 inne =/ det är ju trots allt en enorm värld.

Gen
Medlem

Jo, på realmen :> Men 10.000 skulle vara för mkt då flera tusen skulle stå i OG/IF/SH samtidigt.
Kanske är 2000 online samtidigt eller nåt? Vild gissning.

Medlem

Får ringa Blizz och fråga ^^

1
Skriv svar