Fire, frost eller arcane?

Inaktiv
Fire, frost eller arcane?

Vilket är bra för mage fire, frost eller arcane?
Förklara gärna vilka fördelar och nackdelar man får av att välja dessa alternativ

Medlem

Den här frågan har diskuterats tusentals ggr på diverse forum och jag har alltid samma svar - Spela på det sätt du tycker är roligt.
Raidar du ofta? I såna fall får du nog anpassa dig efter vad ditt gille önskar.

Fire - Gör mycket skada och suger ganska bra med mana.
Frost - Bra skada och crowd control
Arcane - Boostar både fire och frost.

Obs, detta är väldigt förenklat, men ger dig en liten tanke iaf.

Spelar du mest solo och inte raidar så mycket så tycker jag du ska välja det du tycker är roligast.
Alla tre är bra för en mage, men ditt spelsätt kommer att variera beroende på vad du väljer.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Raidar du så är deep fire (2/48/11 är bästa raw DPS speccen) helt klart att föredra, pvpar du så är frost att föredra framför allt och arcane=oom. :> Hope that covers it for you.

Inaktiv
Skrivet av Fraizer:

Raidar du så är deep fire (2/48/11 är bästa raw DPS speccen) helt klart att föredra, pvpar du så är frost att föredra framför allt och arcane=oom. :> Hope that covers it for you.

Länk till talent calculator på de där poängen tack. Tänker då såklart på vart de där 11 frost och 2 arcane ska sitta.

Medlem
Skrivet av Gibbs:
Skrivet av Fraizer:

Raidar du så är deep fire (2/48/11 är bästa raw DPS speccen) helt klart att föredra, pvpar du så är frost att föredra framför allt och arcane=oom. :> Hope that covers it for you.

Länk till talent calculator på de där poängen tack. Tänker då såklart på vart de där 11 frost och 2 arcane ska sitta.

http://www.wowhead.com/?talent=obZxgRzfcIoeRtbIM0o

Enda anledningen till 11 points i frost är att du vill åt Icy Veins, då den ökar dpsen avsevärt, fast var du lägger poängen i frost trädet för att komma åt den spelar ingen roll, så länge du valt Elemental Precision. 1 poäng blir över som du kan lägga var du vill, personligen lägger jag den i Improved Fireblast.

Inaktiv

Har bestämt mej för frost, bra crowd controll

Medlem

Frost helt klart


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

När speltillverkaren heter "blizzard" så måste de göra frost bäst. Det bara är så. Känns dummt att specca något annat än frost när man faktiskt får bra skada bra cc bra utility och dessutom blir mana effektiv. Personligen känns det tråkigt att de gjort det så. Känns som om de kastar balansen i en klass ut genom fönstret. Ungefär som med min warrior som har haft samma specc sen spelets release... för att det inte finns någon annan variation som lyckas i närheten lika bra.

Nu pratar jag självklart PVP men samma gäller iof PVE. Man har ingen chans att vara unik eller nyskapande. Tråkigt.

Pansarknekt

Min firemage lvl67 är galen. Hög DPS och ändå hyffsat manaeffektiv och med evocation och lite potions så är det bara och questa på.
Säger inte att det är den bästa men den gör mest skada och det passar mig och min polare som tankar med sin paladin.
Eftersom jag tycker mage är den roligaste klassen skall jag dock göra en mage till baserad på ett av dom andra träden.
Om det blir Frost el Arcane får jag se men det blir det som är roligast och spela. Precis som det ska vara.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av Kendak:

När speltillverkaren heter "blizzard" så måste de göra frost bäst. Det bara är så. Känns dummt att specca något annat än frost när man faktiskt får bra skada bra cc bra utility och dessutom blir mana effektiv. Personligen känns det tråkigt att de gjort det så. Känns som om de kastar balansen i en klass ut genom fönstret. Ungefär som med min warrior som har haft samma specc sen spelets release... för att det inte finns någon annan variation som lyckas i närheten lika bra.

Nu pratar jag självklart PVP men samma gäller iof PVE. Man har ingen chans att vara unik eller nyskapande. Tråkigt.

Kom till en raid som ska döda Brutallus som frost specc och du blir utslängd med huvudet före, och jag skojar inte.

Pansarknekt
Skrivet av Fraizer:

Kom till en raid som ska döda Brutallus som frost specc och du blir utslängd med huvudet före, och jag skojar inte.

Hur kommer det sig? Aggro?


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av deftune:
Skrivet av Fraizer:

Kom till en raid som ska döda Brutallus som frost specc och du blir utslängd med huvudet före, och jag skojar inte.

Hur kommer det sig? Aggro?

Nej, du gör inte tillräckligt hög DPS helt enkelt, då fire är överlägsen frost när det gäller konstant DPS.

Pansarknekt
Skrivet av Fraizer:
Skrivet av deftune:
Skrivet av Fraizer:

Kom till en raid som ska döda Brutallus som frost specc och du blir utslängd med huvudet före, och jag skojar inte.

Hur kommer det sig? Aggro?

Nej, du gör inte tillräckligt hög DPS helt enkelt, då fire är överlägsen frost när det gäller konstant DPS.

Låter bra ju, för annars känns det som vi firemages blir ignorerade en hel del i spelet. Alla snackar frost o liknande hela tiden.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av deftune:
Skrivet av Fraizer:

Kom till en raid som ska döda Brutallus som frost specc och du blir utslängd med huvudet före, och jag skojar inte.

Hur kommer det sig? Aggro?

Fick mig att le

Iaf, finns inget alternativ till firespeccen för tillfället, vissa lägre guilds har sina mages specca arcane för encounters som Illidan, men generellt sett så är alla pve-mages fire. Det är dock sorgligt att även denna spec öser inte ut nog med DPS, och det händer att man bara tar en mage till Kil'jaeden för AB och vatten

Pansarknekt
Skrivet av Dyppe:

Fick mig att le

Iaf, finns inget alternativ till firespeccen för tillfället, vissa lägre guilds har sina mages specca arcane för encounters som Illidan, men generellt sett så är alla pve-mages fire. Det är dock sorgligt att även denna spec öser inte ut nog med DPS, och det händer att man bara tar en mage till Kil'jaeden för AB och vatten

Vilka klasser är det som gör mest skada under Kil´Jaeden om inte magiker behövs?


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Warlocks och BM Hunters främst skulle jag gissa på.

Medlem
Skrivet av deftune:
Skrivet av Dyppe:

Fick mig att le

Iaf, finns inget alternativ till firespeccen för tillfället, vissa lägre guilds har sina mages specca arcane för encounters som Illidan, men generellt sett så är alla pve-mages fire. Det är dock sorgligt att även denna spec öser inte ut nog med DPS, och det händer att man bara tar en mage till Kil'jaeden för AB och vatten

Vilka klasser är det som gör mest skada under Kil´Jaeden om inte magiker behövs?

http://wowwebstats.com/sv5anxhkaua2g?s=1292-1808
http://wowwebstats.com/vj2o61mzdaqcc?s=21201-21717

1 mage, 24 shamaner, typ.

Medlem

DEsvärre är det ju så att när det gäller end game pve just nu så är Magen den sämsta klassen i spelet, inte tillräcklig dps och buffen är rätt meningslös och vatten och bröd behövs det ingen mage i raidet för att få tag på.
Hoppas det fixas till wotlk så jag kan damma av min.

Medlem

Frost = AoE. Bra för PvE leveling.
Fire = DPS, Bra i BG / dungeons
Arcane = Lite av allt.

Mitt tips: Ha frost från 1 - 69 och specca sedan om till fire i 70.

Medlem

Ska du pvpa och köra arena eller questa/lvla specca forst
ska du köra instancer och raids specca fire
Trött på att köra fire eller frost och få lite variation specca arcane tillsammans med fire eller frost

Inaktiv

Firespecc är normalt den bästa dps speccen. Tyvärr har Blizzard en förkärlek för att slänga in några bossar som är immuna mot fire eller i varje fall har riktigt hög fire resistance nära endgame och då blir det till att specca om.....

Medlem

Om man ska lvla en mage, vad är att föredra då?

Gen
Medlem
Skrivet av sirdavva:

Om man ska lvla en mage, vad är att föredra då?

Det är så svårt att säga...beror på vad man tycker. Jag levlade som frost för att det verkade bra då.

Generellt kan man säga såhär att frost som sex med kondom, och fire som utan. Det ena är safe, det andra mer power.

Medlem

Då vet man ju att det är roligare att spela Fire då

1
Skriv svar