Disconnection ofta på kvällen.

Medlem
Disconnection ofta på kvällen.

Dem senaste veckorna har jag börjat få DC's under varje raids. Då jag spelare under dagen är det inga problem (ibland), blir DC kanske 1 gång. Men på kvällen när vi börjar raida så får jag DC's var 10:e-20:e minut, ibland tätare. Kan tilläggas att det händer mest i Sunwell, och då nästan Bara på trashen, när vi väl kommer till bossarna är det inga problem, vilket är ganska tur men ofta blir jag standby tidigare under trashen.
Jag använder en D-Link DIR 655 router och på Wowforumet har jag hittat [http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?forumId=11110&s...] men den hjälper inte mig precis.
Det händer bara när jag spelar WoW och det är internet på hela datorn som lägger av några sekunder, inte bara WoW. Händer aldrig när WoW inte är uppe så det måste bero på det på något sätt.

Är det någon som vet vad jag kan göra för att lösa detta? :/

Medlem

Ta och slägga din router. Sedan går du och köper en ny.

Går självklart bra att göra i omvänd ordning.

Gillar inte dlink men har själv en dgl4300 och den funkar klockrent. 2 wow konton, 2 eve konton, all torrents you can imagine igång samtidigt - det bara rullar

Gen
Medlem

Har du kollat din ISP? Har själv haft stora problem med latency under vissa perioder förra året. Det berodde på RIX Telecom.

Medlem

Hände mig hela tiden förrut men det ser ut att ha lugnat ner sig. Har tele2 adsl btw.

Medlem

Hur länge varade det för dig V!ruS!?

Medlem

Nja det varade inte så länge allt mellan 5 sekunder till ungefär 3 timmar. Det var dock sällan jag blev dced så länge men det hände. Det hände när jag raidade också.

Medlem

Jag menar under hur lång period innan det försvann?

1
Skriv svar