DC titt som tätt.....

Medlem
DC titt som tätt.....

Fan jag blir galen nu....blir disconnectad från wow titt som tätt, det kan vara mitt i instancer i bg's m.m.

Igår när jag körde magisters terrace blev jag DC typ 4 ggr. Jag blir bortkopplad och sedan så måste jag skriva in lösen så jag kommer in igen. Jag har aldrig nåra problem med att komma in utan det är bara det att jag blir utslängd....

Nån som har nått tips?

Har precis skaffat vista och ny dator. Hade aldrig dessa problem med xp! Nått man skall tänka på när man kör wow i vista? (om det nu beror på det)

Medlem

^- Erkänn att du har igång nerladdningar samtidigt? Har något med att vista stänger ner när det kommit in förmycket anslutningar eller nåt sånt där tjafs, får det när man sitter med torrents eller P2P program.

Medlem

Jag har aldrig sådana saker på när jag spelar. jag har tom stängt av automatisk uppdatering på virusprogrammet. Kan inte komma på vad som skulle kunna ligga i bakgrunden och ta nått från webben.....

Medlem

Får dc till och från, fast det beror på att min anslutning är skräp.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Gen
Medlem

Kör du WLAN?

Medlem

Jag kör inte wlan, men jag har ett lan på 2 datorer med en router. Det lustiga är att på den andra datorn som jag har XP på så fungerar det klockrent, alltså inga DC. Så jag tycker det känns som nått galet i Vista.

Xp datorn var tidigare huvuddator i nätverket innan min nya dator kom in i bilden. Då var det en ännu äldre dator som var andra dator om man säger så.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Får dc till och från, fast det beror på att min anslutning är skräp.

Hur menar du med att "din anslutning är skräp" ?

Medlem

ta bort interface mappen och WTF mappen från wow foldern, det resettar ALLA inställningar du har gjort och du måste göra om hela dit interface, men det burkar nästan alltid hjälpa vid sådanna här problem.

Medlem

Stäng av automatisk IP och ställ in en fast.

Vet du inte vad du ska skriva in som IP så öppnar du kör, skriver "cmd" och sedan "ipconfig" i fönstret så ser du vilken IP och gateway du har just nu. Ställ in detta i din närverksenhet.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Gen
Medlem

Kolla även drivisarna för ditt nätverkskort (eller inbyggda).
Ibland kan disconnects bero på din ISP. Har själv haft stora problem med RIX Telecom under perioder. Det berodde på routingproblem mellan dem och Telia. Inget man kan göra något åt men sjukt irriterande.

Medlem

Hade ett inbyggt NIC som gav mig disconnects, tog ett tag att hajja att det var det som var problemet.
Annars kan man kolla om sitt antivirus har någon slags "internet scanner" vet att fler o fler tillverkare implementerat det. Fick det själv på mitt trustport, vilket gör att den scannar all trafik, fick stänga av det för att kunna spela. Visst, det funkade ett tag, men blir sådan latency vid scanning att jag disconnade.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Efter att ha installerat service pack 1 till vista igår så var problemen som bortblåsta. Körde karazhan igår kväll och fick inte en enda DC. Brukar gå DC typ 4 till 5 ggr per raid annars.

Vet inte vad i service packen det skulle kunna vara dock som fixade detta men. Kanske nån av er vet?

Gen
Medlem

Grattis. Jag känner några som kör Vista och efter att de installerat SP1 så har rubbet pajjat.

1
Skriv svar