World of Warcraft diskriminerar en grupp!

Medlem
World of Warcraft diskriminerar en grupp!
Skrivet av straxdax:

Sålänge som man kan välja själv om man vill köra pvp eller inte så är dom flrsta wow liknande spel ok,
men om det är nåt spel där man kan bli påhoppad hursomhelst överallt av andra spelare då blir det mest jobbigt,
fast såna mmo finns det inte ?

Vet inte om det finns sådana eller inte.
Fast tänk dig följande:
I wow kan du bli påhoppad överallt!
Vad händer då? Jo folk blir angripna överallt och enda sättet att få levla, plocka "guldamuletter", "neonsvärd" eller "tighta vestar" blir genom att skapa grupperingar som pratar i t.ex. vent och backar varandra. Mycket teamwork!

Varför Blizzard inte gjorde såhär beror på endast en sak, PENGAR! (förklaringen är resten av texten...)

Alla dessa "yb3R-93-l0Rdz" skulle sluta spela för de är oförmögna att samarbeta i grupp (i de flesta fall), de kan inte vara seriösa utan kommer alltid att göra något idiotiskt som att hugga en i ryggen och annan idioti vilket får dom utslängda från gruppen. Vissa grupperingar skulle säkert inte ens släppa in "pip-röster" vilket skulle göra att flera tusen barn inte skulle betala in till blizzard varje månad för de skulle tröttna. Dessutom så riskerar blizzard att tappa kontrollen över spelets värld ifall folk är för organiserade och smartare.

Det skulle ske en selektion där endast de seriösare/mognare/smartare överlever och betalar in pengar till blizzard, men tyvärr är denna grupp så liten (eller lite för smart) att blizzard gärna förstör upplevelsen för denna gruppen och låter alla "yb3R-93-l0Rdz" (oseriösa, omogna, korkade) få spela utan hinder, de ska bara nöta av flera timmar av onödiga quests som nästan alla liknar varandra, hitta fler "neonsvärd" och "tighta vestar" och betala in..
Detta ger mest klirr i kassan.

Jag gillar inte wow för när jag ser att exakt varje aspekt av spelet är gjord i vinstsyfte så blir jag bara arg och vill förstöra.
Ex.1 Spelet är nog världens mest utdragna spel eftersom blizzard vill få in mer månadsbetalningar.

Ex.2 Spelet är anpassat efter den stora gruppen som knappt tänker ("yb3R-93-l0Rdz").
Obs. jag vet själv att det faktiskt finns vettigt folk som trots spelets favoriserande av korkade 14 åringar spelar det! Fast när jag inser hur mycket mer blizzard kunde ge den mer mogna gruppen blir jag tillräckligt arg för att inte börja spela det igen!

Blizzard agerar en slags fritidsledare som ser till att ALLA mår bra. Vafan är det? Det fungerar ju aldrig i verkligheten. Känns som ett fritids där man ska följa någons regler så att de yngre barnen också mår bra.

Jag vill kunna känna makt i större utrsräckning än vad som faktiskt går i wow, jag vill att en vissa handlingar kan ge ganska ordentliga konsekvenser!

Jag förstår det som om de flesta faktiskt vill detta, de strävar därför att vara högst level.
När de kommer dit så märker dem att det inte räcker, nu måste man hitta sällsynta items!
Detta kan ta hur lång tid som helst (mer klirr i kassan för blizzard), det tar såpass lång tid att blizzard hinner släppa nästa expansion och man får börja om och lvla.

Jag får inte mina behov tillfredställda av wow.
Jag tror inte någon får det, men de tror blint på att det går. Dessa personer tror det eftersom det går ju i alla andra spel.
Så fel dessa personer har..

Blizzard är verkligen bra på att göra spel, kanske rentav bäst. Fast de gör spelen så extremt tillgänliga för alla att de som är smartare än medelmåttan (a.k.a. "yb3R-93-l0Rdz") får inte samma glädje i att spela som "yb3R-93-l0Rdz".

De som är sämre och antagligen ännu mer korkade än "yb3R-93-l0Rdz" ser ju fram emot att bli som honom/henne.

De som är bättre kan knappt visa att de är bättre!
Fler möjligheter att visa sin överlägsenhet vore ju underbart men det skulle också få "yb3R-93-l0Rdz" att sakta men säkert tröttna och hitta ett annat spel... mindre klirr i kassan...
Nu finns säkert en riktigt stor grupp där som faktiskt tycker att de kan visa sin överlägsenhet tillräckligt mycket, fast ni har då lite för låga krav.. eller i brist på bättre spel accepterar det som finns?

Enligt mig är ett bättre spel kanske grafiskt sämre, mindre och billigare i allmänhet, fast där så går det att tydligt visa vem som bestämmer!

/Sshaddoww

ps. Förlåt att jag börjar tråden med quote, förlåt för det dåliga språket och upplägget, förlåt för att jag tog er tid. Fast jag hoppas att ni fick er en tankeställare iaf..:|

(förklaringen är resten av texten...) Står där så att "yb3R-93-l0Rdz" ska förstå och inte sluta läsa, fast det gör han säkert endå för wow är roligare än läsa någon "noobs" inlägg på ett forum.
Ifall du är wow spelare och kan offra tid till annat betyder det kanske att du inte tillhör majoriteten wow spelare som jag kallar "yb3R-93-l0Rdz"?? Vem vet?

Jag har inte gått igenom den långa texten så det finns säkert en massa saker som går att förbättra, språkmässigt t.ex., fast det orkar jag inte göra, sry.. Ni behöver inte heller påpeka dessa missar för om jag skulle orkat skulle jag själv ha hittade dem

Medlem

QQ


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem

lessen massa text som inte gav nått


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

det stemmer fakiskt rakt av det so mkrever skill i wow och itne bara en massa tidsinvesterign er rett sa lett reknat derfor jag borjat botta mina pengar till raid expenses.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Du låter precis som en sån man skulle sätta på ignore vid första ögonkastet
Om du inte gillar att bli gankad, kör på en normal server.
Och om du påstår att dom som snackar leet-speak, beter sig som idioter, och inte bryr sig ett skit om andra är de mogna spelarna tycker jag du kan gå och dunka huvudet i en tegelvägg några gånger och hoppas på att allt faller på plats
Det är just det som är så härligt med WoW om man jämför med Diablo eller CS.. Man slipper alla leet-speak idioter.

Men men, nog om det.. Du verkar helt enkelt vara en CS/diablo person som inte gillar WoW..
För mycket text för att orka läsa igenom, så säg gärna till om jag har missuppfattat något.


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem

Asså.. Den som säger att det inte kräver skill att spela wow är ju fan dum i huvet. Du klarar dig en bit men när man spöar skiten ur en pvp gearad person gång på gång med sin pve gear så måste det ju betyda nåt, eller?


signatur
Medlem
Skrivet av TixFrix:

Asså.. Den som säger att det inte kräver skill att spela wow är ju fan dum i huvet. Du klarar dig en bit men när man spöar skiten ur en pvp gearad person gång på gång med sin pve gear så måste det ju betyda nåt, eller?

Ja Att det är för lätt att fixa pvpgear. Du kan va sämst och ändå få ihop till allt som inte kräver personal rating... Eller nej det stämmer inte för har du också en massa guld är det inga problem att köpa en spot och fuxa rating... Så trix.. du har fel!

Medlem

Ex.1 Spelet är nog världens mest utdragna spel eftersom blizzard vill få in mer månadsbetalningar.

Har du spelat MMORPGs förut? För du har ingen aning om vad du pratar om, om du tror att wow är det mest utdragna av genre på marknaden. Lira till högsta lvln i lineage 2 eller Final fantasy och kom sen tillbaka.

plus, du är en såndär som jag skulle också sätta på ignore, har ingen koll på vad dom snackar om oftast(above) och tror att man är bättre än majoriteten av andra på något mystiskt sätt.

KOM inte i närheten av age of conan när det kommer, vill ej ha dig där. Om du inte bättrar dig, för man kan ju faktiskt ändra sig, folk måste ju bli vuxna någon gång.

p.s reroll PVE carebear

Medlem
Skrivet av martyr:
Skrivet av TixFrix:

Asså.. Den som säger att det inte kräver skill att spela wow är ju fan dum i huvet. Du klarar dig en bit men när man spöar skiten ur en pvp gearad person gång på gång med sin pve gear så måste det ju betyda nåt, eller?

Ja Att det är för lätt att fixa pvpgear. Du kan va sämst och ändå få ihop till allt som inte kräver personal rating... Eller nej det stämmer inte för har du också en massa guld är det inga problem att köpa en spot och fuxa rating... Så trix.. du har fel!

Och gear är inte en bit då? Lär dig läsa för fan. Jag skriver att man utan skill klarar sig en bit, det är då så att man klarar att fixa gearen men man kan inte använda den till sin fulla potential.


signatur
Medlem
Skrivet av Sshaddoww:

Jag är den personen som gärna ger ett korkat barn på käften och fortsätter med folk mer lika mig själv.

Jag tänkte först skriva någonting om att själv gärna ge dig på käften, men det hade ju inte varit så snällt.
För övrigt förstår jag inte alls vad du menar, faktiskt.

Men... plusbetyg för styckeformattering i alla fall. Alltid något?

Medlem

Håller mer Drunken_monkey_boxer, klart de lägger upp WoW som ett spel man måste lägga mycket tid på, det är ju så de tjänar pengar. Ja, Blizz är ett företag med vinstintresse.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Gen
Medlem

Trådskaparen hade älskat Tibia :>

Medlem

Påhoppad hela tiden? Mja.. Beror väl på vilken typ av server man spelar på, alt om man går PvP-taggad på en PvE server. Så det där med att man kan bli "clomped" var man än går kan är rätt milt nu förtiden.

Tacka vet ja Ultima Online PRE Trammel, då kunde VEM som helst attacker dig. Dock hade dom ett ganska skönt system. Döda du 5 pers som var "blåa" (Blått namn) så vart du röd (namnet vart rött) och du kunde INTE knalla in städer och vem som helst kunde attackera dig utan att få en kill count på sitt huvud. Och i början hade dom en Wanted list där man kunde se vem som hade mest pengar på sitt huvud som man kunde gå guld för! Tyvär tog dom bort det här pga av att folk hitta lite buggar i systemet.

Självklart finns det nötter i WoW. Lika som det finns nötter (twinks och annat skräp) i dom flesta spelen. Skönt nog finns det en ignore knapp

Testpilot

Haha , börja lira tex. EVE Online så får du se den andra biten av kakan , dvs att man kan bli påhoppad överallt.
ALLA och då menar jag ALLA MMORPG's har timesinks , annars skulle de ju inte gå runt och få in pengar.

Wow är störst och har därmed också störst andel idioter i spelet , de är störst för det finns nåt för alla i spelet och det enda man förlorar då man dör är tiden att kuta från kyrkogården , finns andra MMORPG's där det e fan så mycke jobbigare att dö.

Så summarum: Byt spel om det inte är kul o spela för dig.

Medlem

Läs: http://www.wow-europe.com/en/info/basics/realmtypes.html

Gå med i en bra guild utan "yb3R-93-l0Rdz"

Och ska jag vara ärlig så har jag hittat många fler idiorter och rövhål i WC3/Diablo 2 än i WoW. Imponerande med tanke på hur lite jag spelat dessa spelen i jämnförelse med WoW.

Om du inte klarar av att sammarbeta i en grupp så kan du inte göra instancer, du kan inte göra arena, du kan inte göra raiding och du kommer inte stanna länge i en seriös guild.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Jag håller med dig, när jag spelade wow och kom upp i lvl60 så insåg jag att spelet är en enda lång repetition, man gör samma sak om och om igen fast på olika plattser.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Spelet tillför ju inget roligt på lvl60 (70 i burning crusade) så det känndes ganska meningslöst efter ett tag. Kul att göra end-game eller PvP för att få bättre utrustning när det enda du behöver din nya utrustning till är att komma längre in i samma grotta.

Medlem
Skrivet av Kibb:

Spelet tillför ju inget roligt på lvl60 (70 i burning crusade) så det känndes ganska meningslöst efter ett tag. Kul att göra end-game eller PvP för att få bättre utrustning när det enda du behöver din nya utrustning till är att komma längre in i samma grotta.

Vad ovanligt det känns att folk spelar wow som sitt första mmo och säger att end-game är fattigt och meningslöst. Testa lite äldre mmorpgs och se hur jävla mycket det finns att göra när du är maxlevel där liksom.


signatur
Inaktiv

Jag har spelat MMO's sedan början av 90-talet. Och jag kan säga så mycket som att i WoW, på max-level, finns det verkligen inte mycket att göra. Jag har aldrigt sagt att det finns mindre att göra i WoW än i andra MMO.

Medlem
Skrivet av Kibb:

Jag har spelat MMO's sedan början av 90-talet. Och jag kan säga så mycket som att i WoW, på max-level, finns det verkligen inte mycket att göra. Jag har aldrigt sagt att det finns mindre att göra i WoW än i andra MMO.

vad är det för MMOs du har spelat sedan början av 90-talet som ens kan jämnföras med den moderna genre? Ultima online släpptes väl 1997 -.-

Medlem
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av Kibb:

Spelet tillför ju inget roligt på lvl60 (70 i burning crusade) så det känndes ganska meningslöst efter ett tag. Kul att göra end-game eller PvP för att få bättre utrustning när det enda du behöver din nya utrustning till är att komma längre in i samma grotta.

Vad ovanligt det känns att folk spelar wow som sitt första mmo och säger att end-game är fattigt och meningslöst. Testa lite äldre mmorpgs och se hur jävla mycket det finns att göra när du är maxlevel där liksom.

Det ska dock tilläggas att det faktiskt inte fanns nåt att göra på max lvl under en ganska betydande del av spelets livstid. Enbart MC och Onyxia, BWL ett antal månader senare.
Blizzard släppte en BETA från början vilket gjorde det rätt fattigt på end-game innehåll.

Det är ju knappt samma spel längre ur den synvinkeln. Nu finns ju så mycket att göra att man knappt orkar testa hälften. Stor skillnad.

Inaktiv

Naturligtvis inga som kan jämföras med WoW och resten av dagens moderna MMOs. Men jag svarade helt enkelt på TixFrix inlägg om att WoW verkligen inte var mitt första MMO.
Men åter igen blir folk förbannade när man trampar lite på deras spel. Jag menar inget illa..

Testpilot
Skrivet av Kibb:

Naturligtvis inga som kan jämföras med WoW och resten av dagens moderna MMOs. Men jag svarade helt enkelt på TixFrix inlägg om att WoW verkligen inte var mitt första MMO.
Men åter igen blir folk förbannade när man trampar lite på deras spel. Jag menar inget illa..

Så vad var meningen med inlägget? , att konstatera att endgame är lika fattigt i alla spel?

Inaktiv

Ja ungefär. Som med alla andra trådar så säger man vad man tycker. Jag menar fortfarande inget illa. Chill.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag håller med dig, när jag spelade wow och kom upp i lvl60 så insåg jag att spelet är en enda lång repetition, man gör samma sak om och om igen fast på olika plattser.

Det har väl inget med wow att göra? Så är det ju alltid, oavsett spel eller verklighet.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Nej kan ju inte påstå Q2 nötandet va så jävla varierande direkt

Medlem

Jag vill påpeka att jag hos en väletablerad sökmotor har hittat en datorspelare som använder samma nickname som jag. Alltså nickname "sshaddoww". Det rör sig om spelet World of Warcraft och det står något om onda krafter. Det är alltså hos hemsidan wowstead.com som någon har skapat ett konto med mitt nickname. Länk till fakenick kontot: http://demonicpredators.wowstead.com/wow/characters/5528740-s...
Jag säger Er att det är helt främmande för mig att skriva ord som "D*mon".

Här nedan kan ni se ett intressant konstverk med S:t John döparen och S:t Paul hermiten.
Länk: http://nibiryukov.narod.ru/nb_pinacoteca/nb_pinacoteca_painti...

Angående trådstarten så är jag fortfarande nu, nästan fyra år senare, kritisk till att så många människor sitter nästan som förslavade framför sina datorskärmar och spelar spel som World of Warcraft.

1
Skriv svar