hur kul är det att spela på en PvE server?

Inaktiv
hur kul är det att spela på en PvE server?

säkert inget ont i det men jag har aldrig testat. Betdyder en PvE server att man aldrig kan bli attackerad eller attackera ute i själva världen?

Nä men om du anfaller en befästning eller fiendestad så flaggas du ju som pvp, finns ju även instanser och quests som är pvp, även om det är typ på högre level. Sen kan du ju alltid själv flagga dig som pvp eller icke-pvp.

Så jag tycker det är kul, jag är en pve-spelare.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Jag har ofta varit med om att det blivit rätt stora PVP slag på min PVE server. Ofta uppe vid Tarren Mill och så.

Medlem

Det är helt klart lättare å lvla iaf. Sen är väl world-pvp helt beroende på server. Men, jag har varit med om en hel del på pve-servern att man har borjat lite world-pvp å sen har folk ledsnat efter att man dödat dem och cc:ar lite så de avflaggar sig och sen ressar och fortsätter sitt.

Det blir aldrig någon fight om bra grindspots heller, för på pvp så kan man ju alltid ge sig på den som grindar på ens eget ställe om man är av olika factions.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Jag har levlat en paladin till 70 på en pve server och jag måste säga att jag hatade pve server något fruktansvärt, t ex som tidigare talare sa om grindspots. Dom tunga grindspotsen är överpopulerade och man kan inte göra något åt det. Den där irriterande gnomen som snor dina mobbs mitt framför näsan på dig kan inte få smaka på din "vrede". Därför älskar jag pvp server över allt annat. visst blir man gankad då o då men det ger man igen för senare när man fått lite biffigare gear eller högre level. Även ett stort plus för pvp server är att man inte blir låst om man vill flytta sin karaktär. Från pvp kan du flytta till vilken server som helst, pve kan bara flytta till pve.

Medlem

Som sagt beror på server men finns inga ställen på ex azzune som är pve server iaf inte på dom tider jag spelar som lider av det ni berättar.

Värst ät självklart lansering av ny områden men då undviker man bara dom tills det lugnat ner sig lite inga problem.

Och uppenbarligen föredrar jag pve före pvp alla dagar


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Själv tycker jag att det är mycket mer spännande att spela på en PvP server. Visst kan det vara jobbigt att bli gankad ibland men man underskattar ofta hur kul jämna worldfighter kan bli.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Gen
Medlem

Det är just i 1vs1 där obalanserna mellan klasserna känns mest.

Medlem
Skrivet av Gen:

Det är just i 1vs1 där obalanserna mellan klasserna känns mest.

Därför skaffar du en kompis så att det blir 2v1


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

pve är bäst pga, man slipper en massa ireterande folk som bara vill förstöra och vara ivägen.


signatur

R.I.P The_maxx

Gen
Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Gen:

Det är just i 1vs1 där obalanserna mellan klasserna känns mest.

Därför skaffar du en kompis så att det blir 2v1

Varför inte :>

Medlem
Skrivet av IceMan:

pve är bäst pga, man slipper en massa ireterande folk som bara vill förstöra och vara ivägen.

Så att du har en gubbe som snor alla din quest items mitt framför näsan på dig kan inte hända på en PvE server?

Inaktiv

Jag tror han syftar på att slippa bli stabbad i ryggen medan han questar. Och jag håller med honom.

Gen
Medlem
Skrivet av IceMan:

pve är bäst pga, man slipper en massa ireterande folk som bara vill förstöra och vara ivägen.

Det är ju värre att bli mördad. Då får man springa svinlångt OCH blir snuvad på questitems.

1
Skriv svar