Multiboxing - Någon som har testat?

Medlem
Multiboxing - Någon som har testat?

Börjat lalla lite med multiboxing och wow. Kör dubbla konton på samma burk och lekt lite med olika klasscombos.

Någon annan som kört multiboxing och vill dela med sig lite av erfarenheterna?

Har kollat runt lite på sidor osv, men alltid roligt med mer input

Själv kan jag säga att det är galet roligt och helt klart värt pengarna, än iaf


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Multiboxing dvs 2 pindlebottar igång samtidigt 24/7

Inaktiv

vart tusan får man tag på programvaran för o köra multibox? har vart sugen på att testa de o se om de går så bra som många säger att de gör

Medlem

Såg Kaj och Caj komma löpandes med varsin void. Såg förjäkla skoj ut

Inaktiv

Jag multiboxar 3 shamaner atm. Jag använder "Keyclone" som är ett prog. som "broadcastar" mina knapptryckningar till flera installationer av WoW. Det går att "broadcasta" över nätverk, men det har jag inte testat. Jag kör alla 3 konton på samma dator.
Riktigt kul faktiskt. Det går snabbt att lvla och det är mycket roligare att questa osv.

Är ni sugna på att testa, gå in på;
[http://www.dual-boxing.com]
Där finns det bra nybörjar-guider att läsa.
Denna guide är helt ok, men det krävs tid för att komma in i "tänket";

[http://www.digitek.se/dualboxing/Beginners_Guide_2_Dual-Boxin...]

Se till att läsa på om hur macron fungerar, finns bra guider/förklaringar här;

[http://www.wowwiki.com/HOWTO:_Make_a_Macro]

För att ladda hem Keyclone, surfa till;
[http://www.solidice.com/keyclone/]
Det kostar några $, men det är värt varenda öre.

Och NEJ det strider INTE mot Blizzards regler, så var inte oroliga för ban. Jag har själv pratat med GM;s på min server och enligt samtliga är det helt ok, så länge ingenting är automatiserat.
Om ni fortfarande är tveksamma, läs;
[http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=2836533750&s...]

Och det finns många trådar på [http://www.dual-boxing.com] forumet ang. detta. Finns även screenshots av samtal med GM;s ang. detta.

Testa, ni lär inte bli besvikna

Happy Boxing!

Medlem

hmm det måste gå bra jkla segt o köra wow *3 på samma burk om ja fattar det rätt.

iaf mutliboxing är kul om man har en maxlvl som man använder för att hjälpa sin alt sitta o köra 2 låg lvl gubbar är bara mer jobb imo

körde multikonto till ao men det kräver inte lika mycket av datorn heller.

Tips för er som vill testa wow multi instancing/boxing

så finns det 10dagars trial
http://teaser.wow-europe.com/


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Nej. det är inte så trögt...går bra faktiskt. Men det laggar lite i IF/SW, men det är sånt man får ta

Vad är eran uppfattning om Multiboxing, bra eller anus?
Jag får en del väldigt negativa /w när jag lirar...folk som kallar mig för diverse otrevliga saker pga. att jag multiboxar. Irriterande enligt mig då deras kritik antagligen baseras på avundsjuka och okunskap om "fenomenet" multiboxing.

Inaktiv

de lilla jag har testat ikväll (lvl 9 med 3 mages) är att de är riktigt kul o köra, har en kompis som parralellt kör upp en warrior o en präst samtidigt så de verkar jäkligt lovande så de är bra bra bra i mitt betyg

Medlem
Skrivet av DeamoniC:

Nej. det är inte så trögt...går bra faktiskt. Men det laggar lite i IF/SW, men det är sånt man får ta

Vad är eran uppfattning om Multiboxing, bra eller anus?
Jag får en del väldigt negativa /w när jag lirar...folk som kallar mig för diverse otrevliga saker pga. att jag multiboxar. Irriterande enligt mig då deras kritik antagligen baseras på avundsjuka och okunskap om "fenomenet" multiboxing.

provade lite grann chit va klurigt o få till det bra blev mongo upplösning när man körde pip.

får väl se om jag orkar shaka ett tell kontot lite dyrt imo men är det kul så

multiboxing ser jag inga probs med även om jag förstår folk som blir tjuriga så länge man kör gubbarna manuellt o inte botar.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag har hittils bara kört med AutoHotkey, men ska fixa klone så fort jag bestämt mig om det ska va seriöst eller inte.

Lallar mest runt just nu. Tycker multiboxing är galet skoj, helt klart värt pengarna. Testat lite olika combos osv, men blir nog shaman+druid för min del, roligare med fler klasser.

Det är en hel del "trixande" men det får man ju ta. Jag kör windowed mode iof på 2 wows och ligger väl runt stadiga 80+fps när man questar/lallar runt.

Kör du Ele eller Enh? Retpalla + enh shaman + warrior verkar ganska intressant med lite lätt burst

Kanske blir och skaffa ett till och lvla 3 toons om det blir ett seriöst projekt


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

vet att det finns en snubbe som multiboxar 5 elemental shamaner och kör 5on5 med dom, vet inte hur han får det att funka men vad jag har hört så har det gått rätt bra för honom ^^

Medlem

Bara ett tips säger man att man har en viss fps så burk o vilken setup man kör kan vara bra o skriva ner.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Har en präst i min battlegroup som har 4 st warlocks efter sig. Han smeker allt och alla i Eots och det är en fröjd att spela med honom.


signatur
Inaktiv

Blir det inte väldigt mycket att hålla reda på?


signatur

War never changes.

Inaktiv

Jag kör Ele shamaner. Shamaner är nästan lättast att multiboxa som nybörjare...men jag ska göra en ny setup, vet bara inte vilka klasser...

Jo, det är en del att hålla reda på men det är ju bara kul. Sök efter Multibox på youtube, det ska finnas en video där 2 personer som multiboxar 5chars var kör igenom Karazhan
En annan video som är imonerande är snubben som kör en HC Shattered Halls själv

Medlem

Hehe, verkar som om de flesta kör ele shamaner som börjar multiboxa iaf.

Fury warrior + enh shaman verkar vara en ganska intressant combo också där båda får ganska nice boost av WF osv

Det blir en hel del att hålla reda på och man kan ju göra det antingen genom att köra en egen dator för varje wow eller allt på samma. Allt man gör är ju via macro eller script som finns i wow, speciellt när man kör med flera wow på samma burk.

Notumforce: Sorry, lite trött igår. Q6600, Vista, 2x3870, 4gig ram är det jag kör atm.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

ni som kör 2skärmar eller samma skärm ?

har bara en skärm själv ska testa o köra windows full skärm läge o sen bara trycka upp den andra session när den behövs, just nu o köra 2wow sessioner bredvid varann blir för liten yta imo även med 22tums skärm.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag kör 1 skärm, behövs egentligen inte 2 imo. Man ser ju ändå vad den andra gör iom att den konstant följer efter.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

Detta hade jag ingen aning om. Ser helt klart intressant ut!

Kanske måste prova det. Dock är jag sämst på macron.

Inaktiv
Skrivet av Gibbs:

Detta hade jag ingen aning om. Ser helt klart intressant ut!

Kanske måste prova det. Dock är jag sämst på macron.

du behöver itne vara speciellt bra på macron, räcker med att du kan skriva ett /follow xx och /assist xx

mer än så är det inte....i alla fall inte i början=)

Medlem

Undrar om någon har lust och hjälpa mig med keyclone setup m.m har massa frågor osv om programmet, kan någon som är bra på detta program adda skype "kthxbaj" är namnet. behöver hjälp snabbt ! :/

1
Skriv svar