Bättre system för att undvika scam.

Medlem
Bättre system för att undvika scam.

Jag har själv aldrig blivit scammad, men jag undviker att köpa craftings utanför guilden, då jag inte vågar lämna över materialet till den som ska crafta.

Ett alternativ är ju att begära marknadsvärdet för matsen i guld, och sedan ge tillbaka dem när man fått sin craftade pryl, men de flesta brukar vara negativt inställa till detta.

Varför inför inte Blizzard ett bättre system för att sälja craftings genom att man i trade kan markera sina material som t.ex. "Marked for crafting". De materialen kommer automatiskt tillbaka till den ursprungliga ägaren inom en viss tidsperiod. På så sätt kan materialen bara användas till att crafta, och den färdiga prylen är också "marked for crafting", så inte heller den går att sälja vidare.

Synpunkter på detta?

Medlem

Låter faktisk som en bra ide. Just nu när jag vill ha något craftat så frågar jag i guilden eller någan av dom kända raid guilderna. Dom vill inte ha dålig rykte hehe.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Gen
Medlem

En idé hade vart ett ratingsystem. Typ att man sätter betyg på folk när man låter dom crafta saker. Betyget kan ses genom shift-klick på namnet eller en inspect.

Slängde upp en post på Suggestions forumet

Medlem
Skrivet av Gen:

En idé hade vart ett ratingsystem. Typ att man sätter betyg på folk när man låter dom crafta saker. Betyget kan ses genom shift-klick på namnet eller en inspect.

Slängde upp en post på Suggestions forumet

I'd vote for that!

Låter som en strålande ide faktiskt

Medlem

Visst skulle det kunna vara bra, men just den typen av system kommer extremt många missbruka.. Säg att någon blir arg på dig, och drar ner din rating för att jävlas..

Tycker den första låter bättre
En liten ruta där man kan slänga upp de material som behövs för enchanten, tillsammans med det man vill ha enchantat. Då slipper man ju oroa sig, eftersom man har allt kvar.


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem

finns rating addons som fungerar om flera har samma addon visserligen inte specifikt för crafting men du kan ju sätta egna kommentarer har jag för mig var bra länge sen jag testade dom men kolla runt ska finnas.

sen undrar jag hur tusan lyckas man bli scammad i wow?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

http://files.wowace.com/sw-p.html

PlayerRating i listan där är ett exempel.


signatur
Medlem
Skrivet av Notumforce:

sen undrar jag hur tusan lyckas man bli scammad i wow?

Som sagt, har inte blivit det själv eftersom jag undviker att köpa craftings av personer jag inte känner. Men generellt går det väl till så att någon skriver i tradekanalen

>> 3lite hordie lf 2h weapon enchant to killz some haxx0r alliez

Någon svarar och berättar vilka material som krävs. Spelaren lämnar över materialen, varpå scammaren skriver

>> Lol, yo just got scammed n00b.

Så försvinner ett hundratal guld.
Man är ju så maktlös om det händer.

Medlem

hmm på så sätt, där gäller det lite o ha självbevarelsedrift

1. vilken lvl har killen som säljer crafting
2.är det första gången killen försöker sälja det ex är det första gången du ser honom sälja?

är par ledtrådar ifall du ska lita på personen ifråga.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Zedrix förslag i början var faktiskt ganska bra tycker jag. Att ha en form av trade ruta endast för crafting typ som "Will not be traded" för enchants etc.

Medlem

Såå, hur når jag världsdominans genom att föreslå detta för Blizzard, utan att det kommer bort i mängden bland 100 000 andra förslag?

Inaktiv

Det gör du antagligen inte.

Inaktiv

Sedan ett tag tillbaka ser GM-supporten till att man får tillbaka sina prylar om man blir scammad, så trada på bara!

1
Skriv svar