Förvänta dig Diablo 3-nyheter på BlizzCon

Robot
Förvänta dig Diablo 3-nyheter på BlizzCon
Medlem
Förvänta dig Diablo 3-nyheter på BlizzCon

Sista klassen och releasedatum tillsammans skulle ju vara ypperligt! Fast orkar man vänta ända tills sommarn 2011 om det nu kommer då? Jo såklart man gör men varje gång man läser om D3 vill man bara ha mer. Snart exploderar man ju av all förväntan.

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Sista klassen och releasedatum tillsammans skulle ju vara ypperligt! Fast orkar man vänta ända tills sommarn 2011 om det nu kommer då? Jo såklart man gör men varje gång man läser om D3 vill man bara ha mer. Snart exploderar man ju av all förväntan.

Finns inte mycket mer att säga än: Word.

Medlem

Tackar för tipset Fz Fan ni gjorde mig ännu mer sugen nu, jag som just kollar igenom Jay Wilsson intervju på Gamescom
http://www.youtube.com/watch?v=Dgf__G5jnEE
del 2
http://www.youtube.com/watch?v=N9G9wWK7Ttg

Åhhhhh vill så jävla gärna ha det! Känns som man lever för att få se det spelet och spela det just nu. Längtar så sjukt mycket.
Ge oss en beta och det som Birchoff sa och några nya saker på deras hemsida monster/reveals blir jag Epic glad!


signatur

The King is Back

Medlem

Hoppas de berättar att de valt att skippa WoW-stilen och släpper ett spel med en något seriösare grafisk stil, som har AA, bra grafik och inte har 12år som rekommenderat ålder

Medlem

Släpps ju till jul så chill

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

Hoppas de berättar att de valt att skippa WoW-stilen och släpper ett spel med en något seriösare grafisk stil, som har AA, bra grafik och inte har 12år som rekommenderat ålder

Måste säga att jag är sjukt nöjd med den grafiska stilen.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Hoppas de berättar att de valt att skippa WoW-stilen och släpper ett spel med en något seriösare grafisk stil, som har AA, bra grafik och inte har 12år som rekommenderat ålder

Hellre det än den här crysis generationen

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Hoppas de berättar att de valt att skippa WoW-stilen och släpper ett spel med en något seriösare grafisk stil, som har AA, bra grafik och inte har 12år som rekommenderat ålder

Det sista som jag hörde angående anti-aliasing var att de inte hade bestämt sig om de skulle använda sig av den tekniken eller av en annan. Dessutom anser jag att det är missvisad kritik att påstå att det skulle ha samma grafiska stil som World of Warcraft. Ditt påstående kan lätt motbevisas genom att jämföra valfri skärmdump från den senaste filmen med en godtycklig från WoW. I övrigt anser jag det positivt att de inte valt samma grå-bruna färgpalett som de flesta andra "mörka" spel gör i dagsläget. Ett spel kan kännas mörkt och dystert även om man använder en del pastellfärger. Nu påstår jag inte att Diablo III är det ena eller det andra, utan jag baserar bara min åsikt på den knapphändiga information vi har fått om spelet och jag är övertygad om att min ståndpunkt kommer att förändras efter att jag faktiskt spelat igenom spelet.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Estetik över meningslös grafikporr any day of the week.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Släpps ju till jul så chill

Släpp till jul lär inte hända. Tror inte dom släpper Diablo så det krockar med den kommande WoW expansionen. Släpp till nästa sommar eller senare känns mer troligt.

Medlem
Skrivet av Grimster:
Skrivet av Hannu87:

Släpps ju till jul så chill

Släpp till jul lär inte hända. Tror inte dom släpper Diablo så det krockar med den kommande WoW expansionen. Släpp till nästa sommar eller senare känns mer troligt.

Jul 2011 möjligtvis.

Medlem

drägglar så det gör ont

Inaktiv

Så Blizzards nyhet på GamesCom utöver den där videon där de visar vendors (gäsp) är att de ska visa mer på Blizzcon? De börjar bli lite väl high and mighty tycker jag.

Medlem
Skrivet av Poet:

Det sista som jag hörde angående anti-aliasing var att de inte hade bestämt sig om de skulle använda sig av den tekniken eller av en annan. Dessutom anser jag att det är missvisad kritik att påstå att det skulle ha samma grafiska stil som World of Warcraft. Ditt påstående kan lätt motbevisas genom att jämföra valfri skärmdump från den senaste filmen med en godtycklig från WoW. I övrigt anser jag det positivt att de inte valt samma grå-bruna färgpalett som de flesta andra "mörka" spel gör i dagsläget. Ett spel kan kännas mörkt och dystert även om man använder en del pastellfärger. Nu påstår jag inte att Diablo III är det ena eller det andra, utan jag baserar bara min åsikt på den knapphändiga information vi har fått om spelet och jag är övertygad om att min ståndpunkt kommer att förändras efter att jag faktiskt spelat igenom spelet.

Det är ju skrämmande att de ens funderar på "om de ska använda anti-aliasing" eller ej, det har varit standard för PC-spel sedan många år tillbaka, utom just för Blizzard då.

Ditt påstående kan å andra sidan lätt motbevisas med valfri skärmdump från Diablo 1-2
Det är absolut inget fel med färg i A-RPG, så länge man "vågar" ha mörka toner där det passar. Att köra pastell och glada färger över allt förstör verkligen känslan, speciellt i ett spel som heter Diablo (djävul) inte Viva Pinata (även om jag också tar fel ibland). Snarast bör man ha klara, tydliga och varma färger i vissa delar av världen, men mörka, dystra eller diaboliska (haha) i andra, där det passar

Dock så stör jag mig minst lika mycket på stilen, den "runda, gulliga" (barnsliga, luddiga) design som Blizzard introducerade i WoW tycks följa med till Diablo 3, precis som i Starcraft2. Visst, ska de skippa AA kan jag förstå om de försöker smygkompensera med "rundade" figurer, men det ser helt enkelt inte bra ut.
Jag hade nog problem med SC2 där vi hade både dvärgar i vårat armory och en orc som blev iklädd en fin blå rustning (samma karaktärsdesignen portad).

Medlem

Buio är ju massa information som släppts därifrån om Diablo III förutom det. MASSVIS


signatur

The King is Back

Inaktiv
Skrivet av FortuN:

Buio är ju massa information som släppts därifrån om Diablo III förutom det. MASSVIS

Snarare inget. En intervju där han nämner ett par saker, men inget utöver det och vendorgrejen.

Visst Blizzard vill hålla på grejerna och visa på sin egen mässa, men det känns lite som de fegar och inte vill "försvinna" i myllret av information som finns på en stor mässa, samtidigt som de vet att på BlizzCon kommer alla jubla och applådera oavsett vad det är som de visar, precis som på en Apple-event.

Medlem
Skrivet av Buio:

...

Konstigt är det inte i alla fall. Ur synvinkel business smakar det helt rätt. Har faktiskt ingen åsikt om det, mer än att jag längtar till det. Ja, det kanske skulle vara det då, att man får hållas på sträckbänken..

Medlem

Kommer det släppas innan blizzcon 2011 tro?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hej, jag följer spelvärlden varje minut och vet exakt när Blizzcon och alla mässor är. NEJ, det gör jag inte, när är Blizzcon? Förstår inte varför ni inte inkluderat datumet i nyheten...

1
Skriv svar