Left 4 Dead uppdaterat

Robot
Medlem
Left 4 Dead uppdaterat

Har dom inte fixat zombier som blir osårbara i hissen?
Ett par gånger har jag iaf varit med om att en hunter kommer in i samma hiss som survivors och hoppat på någon. Så kan man inte göra någon skada alls, fast hela laget står och tokmejjar på samma gubbe. Enda lösningen har varit att köra gevärskolven i huvet upprepade gånger (så att zombien ramlar av) tills det att hissen stannat...

Medlem

"* Finding a dedicated server when starting the game from a lobby is now faster and more reliable"

Det var på tiden.

Medlem

De har fortfarande inte fixat en vettig serverbrowser? Hur länge har de tänkt tjura innan de erkänner att de förolämpade sina kunder genom att inte inkludera den?

Medlem

"Versus mode is now locked to Normal difficulty"

Men allvarligt.... svårt nog att köra som infected...

Inaktiv

Soft Ska bli skoj att lira med nya musen

Inaktiv

"Versus mode is now locked to Normal difficulty"

vadå locked, ska man inte kunna välja det själv?

Medlem
Skrivet av Khorney:

Har dom inte fixat zombier som blir osårbara i hissen?
Ett par gånger har jag iaf varit med om att en hunter kommer in i samma hiss som survivors och hoppat på någon. Så kan man inte göra någon skada alls, fast hela laget står och tokmejjar på samma gubbe. Enda lösningen har varit att köra gevärskolven i huvet upprepade gånger (så att zombien ramlar av) tills det att hissen stannat...

Låter osannolikt. Punchar man en hunter 3 ggr så dör den. Dessutom går det att skjuta kompisarna i hissen, det är bara att sikta lite längre upp (eller om det var ner) än vad man brukar annars.

Medlem

Om difficulty nu är låst till det som sattes i Lobbyn så måste det ju innebära att man inte kan ändra det under spelets gång med mindre än att man får avsluta och gå ut i Lobbyn igen. Verkar lite omständigt. Buggen var ju att om man (genom voting) ändrade svårighetsgrad under spelets gång så återställdes den till ursprungsvärdet efter varje level så man var tvungen att göra om röstningen. Tycker det vore bättre att dem bara hade sett till att satt svårighetsgrad blir behålls.

I övrigt så anser jag att dem borde göra Death Toll och Dead Air banorna tillgängliga för Versus mode också.

Inaktiv
Skrivet av Drapan:

"Versus mode is now locked to Normal difficulty"

Men allvarligt.... svårt nog att köra som infected...

svårigheten går väl upp i Versus mode beroende på hur bra survivors spelar?

eller betyder "difficulty multiplier" som dyker upp efter varje Versus match något annat?

Medlem

detta spelet kan nog inte hjälpas med patchar...

Medlem
Skrivet av robineng:
Skrivet av Drapan:

"Versus mode is now locked to Normal difficulty"

Men allvarligt.... svårt nog att köra som infected...

svårigheten går väl upp i Versus mode beroende på hur bra survivors spelar?

eller betyder "difficulty multiplier" som dyker upp efter varje Versus match något annat?

Difficulty multiplier betyder väl att de får multiplier-poängbonus för vilken svårighetsgrad de klarade banan på.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av Khorney:

Har dom inte fixat zombier som blir osårbara i hissen?
Ett par gånger har jag iaf varit med om att en hunter kommer in i samma hiss som survivors och hoppat på någon. Så kan man inte göra någon skada alls, fast hela laget står och tokmejjar på samma gubbe. Enda lösningen har varit att köra gevärskolven i huvet upprepade gånger (så att zombien ramlar av) tills det att hissen stannat...

Låter osannolikt. Punchar man en hunter 3 ggr så dör den. Dessutom går det att skjuta kompisarna i hissen, det är bara att sikta lite längre upp (eller om det var ner) än vad man brukar annars.

Osannolikt? Klart som fan det är! Vi var 3 stycken som stod och sköt full automateld över hela jävla zombien, säkert 2-3 mag var..varvat med att alla stod och kolvade bort den från gubben.

Medlem

* Corrected a boomer suicide exploit

vad var det för exploit? det grymma med boomer är ju att man kan ta livet av sig bara för att förstöra för det andra laget (snackar versus nu alltså)

Medlem
Skrivet av asker:

De har fortfarande inte fixat en vettig serverbrowser? Hur länge har de tänkt tjura innan de erkänner att de förolämpade sina kunder genom att inte inkludera den?

"openserverbrowser" i console. råder dig också att skriva typ "Bind F4 toggleconsole". för att få fram consolen skriv -console i launch options..


signatur

i7 930 | GTX460 SLI | Evga x58 Mini | Corsair Dominator 1600mz 6GB | SSD X25-M G2 80GB | WD 1TB x3 | Antec P180 Mini | NH-U12P || Asus UL30JT

Inaktiv
Skrivet av Slutbossen:

Difficulty multiplier betyder väl att de får multiplier-poängbonus för vilken svårighetsgrad de klarade banan på.

Njae, spelade efter patchen idag och då var den ju låst till "normal"... Men ändå efter ett par matcher var den uppe i 1.50x(den började på 1.00x), så tror det kan ha att göra med att det blir svårare beroende på hur bra survivors spelar.

Medlem
Skrivet av Kidrobot:
Skrivet av asker:

De har fortfarande inte fixat en vettig serverbrowser? Hur länge har de tänkt tjura innan de erkänner att de förolämpade sina kunder genom att inte inkludera den?

"openserverbrowser" i console. råder dig också att skriva typ "Bind F4 toggleconsole". för att få fram consolen skriv -console i launch options..

Tack, men det fungerar fortfarande vääääldigt väldigt dåligt. Majoriteten av försöken att ansluta till en server via browsern slutar i frustration och otydliga felmeddelanden. Jag kunde inte ens ansluta till min egen server som jag själv konfigurerat att stödja anslutningar från browsern. Nej, det är riktigt, riktigt uselt. Man får nästan känslan av att Valve dummat ner anslutningsinterfacet för att passa så stor (och uppenbarligen korkad) målgrupp som möjligt - en utveckling som gör mig otroligt frustrerad. Var ska daltandet ha sitt slut?

Medlem

Högre svårighetsgrad än normal i versus betyder easy mode för infected.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Infected var ju inte lätta att spela precis tidigare, så jag håller inte med.

Medlem

Älska updates <3


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Infected var ju inte lätta att spela precis tidigare, så jag håller inte med.

Mja... för majoriteten så gäller nog att normal är mest rättvist i versus. Men det är klart att man inte behöver hålla med om man tycker det är svårt.

Det finns en anledning till att de gjort något så drastiskt som att låsa till normal.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Swe.Stars:

Infected var ju inte lätta att spela precis tidigare, så jag håller inte med.

Mja... för majoriteten så gäller nog att normal är mest rättvist i versus. Men det är klart att man inte behöver hålla med om man tycker det är svårt.

Det finns en anledning till att de gjort något så drastiskt som att låsa till normal.

Och vad torde den anledningen vara? Att man vill missunna spelare valmöjligheten att ställa in spelet så som de själv önskar, på samma vis som man inte anser att spelare har förstånd nog att välja vilken server de skall spela på?

Medlem

Skämtar ni? Ni som inte fattar att versus ska spelas i normal har inte spelat spelet mer än en gång. Att spela infected är svårt om man är nybörjare och/eller bakom flötet. Ge det lite tid och lär er samarbeta.

Difficulty multiplier = juh svårare en "delsträcka" är juh högre är multipliern. Inte svårare än så.

Ex. Del 1-2 låg multiplier, FINALE -> hög multiplier

L4D är det mest frustrerande spelet i publicspel, räcker med att en spelare har mindre hästar för att hela laget ska knarka sönder. Hur kul som helst när man hittar ett jämnt spel i versus dock.

Medlem

* Versus mode is now locked to Normal difficulty....Det har man väntat på

Inaktiv

Nästan 50% av alla servrar laggar

1
Skriv svar