Alone in the Dark: Inferno

Robot
Alone in the Dark: Inferno

Fem månader efter att Alone in the Dark släpptes till pc och Xbox 360 är Eden Studios tillbaka med Playstation 3-versionen. Och de har utnyttjat tiden väl. Inferno är en betydligt mer angenäm upplevelse än originalet. Men det gör den inte till ett måste - grunden är helt enkelt för dålig.


Medlem
Alone in the Dark PS3-granskat

Jäkligt synd att det inte är bättre med tanke på att de gamla spelen var så bra:(


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

Ja verkligen, en remake av Alone in the Dark 1 hade varit osannolikt bra, och det hade sålt något kopiöst. Spelade igenom det nyligen och det är fortfarande otroligt välgjort. Det är sorgligt att se hur koncept och upplägg försämrats sedan dess i takt med att uppföljarna har släppts.

Provade bara demot på AITD4 på PS3 och kontrollerna är verkligen under all kritik tycker jag.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Det var ett liv bakom det här spelet i pcg tidningarna vad jag minns... så det var ju synd :\


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Det blir nog att pröva spelet trots allt.

Inaktiv
Medlem

De borde väl kunna fixa en patch till PC-versionen också?

Medlem

PS3 versionen är x10 enklare än PC och Xbox versionen

Medlem
Skrivet av impact:

En remake av Alone in the Dark 1 hade sålt något kopiöst.

Jag skulle knappast tro det eftersom många casual gamers har ingen aning om denna serie, och med så många spel som kommit senaste halvåret så skulle det ändå hamna i skymundan...

Trevligt dock att de piffat på spelet, sett massa på PC och jag tycker det inte är så illa som alla säger att det är. Kommer nog skaffa PS3 versionen ändå då man gärna vill ha den bästa

Medlem

Testade demot på PS3 och det fanns inget digitalt ljud, iaf vad jag märkte, någon som vet om det finns DD 5.1 i fullversionen ?

1
Skriv svar