Konami antyder MGS till 360

Medlem
Konami antyder MGS till 360

Kan även vara till Iphone.

Massiv apple produktplacering i MGS4.

i = iphone + ! = Metal gear Ac!d
Url:en innehåller även /mgst/ som folk spekulerar i att det står för Metal Gear Solid Touch.

360'n är dock det jag hoppas på.

Time will tell.

Medlem

Snälla var MGS4 på 360


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Det verkar vara på g till iPhone, som CharlieSimon säger. Det ser ju riktigt logiskt ut.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Jee
Medlem

Förstår inte... Vad är det med den bilden som pekar på att det är till 360?


signatur

Eller inte?

Medlem
Skrivet av CharlieSimon:

Kan även vara till Iphone.

Massiv apple produktplacering i MGS4.

i = iphone + ! = Metal gear Ac!d
Url:en innehåller även /mgst/ som folk spekulerar i att det står för Metal Gear Solid Touch.

360'n är dock det jag hoppas på.

Time will tell.

Nu vet jag förvisso inte hur mycket grönt en iphone har på sig, men det känns onekligen elakt att använda sig av en ikon som är så pass lik XBOX360's-on/off knapp och inte syfta på just 360. Men jag håller med, det skulle fullt möjligt kunna vara ett spel till iphone.

Om det är till 360 så tvivlar jag (men utesluter inte) att det är MGS4, med tanke på Kojimas uttalanden samt de interna skämten som måste bort (såsom hela "Disc 2"-grejen).

Skulle kunna vara ett nytt kapitel i Metal Gear, skulle även kunna vara onlinekomponenten från MGS4.

Vem vet? En sak är dock säker: mer metal gear till folket!

Medlem

Hideo Kojima ska inte vara med i dom framtida metal gear spelen. då tänker inte jag bry mig vad spelen kommer ha för namn eller varken konsoller det släpps till. Ingen Hideo Kojima inget Metal Gear Solid äventyr för min del alltså!

Medlem
Skrivet av CharlieSimon:

Kan även vara till Iphone.

Massiv apple produktplacering i MGS4.

i = iphone + ! = Metal gear Ac!d
Url:en innehåller även /mgst/ som folk spekulerar i att det står för Metal Gear Solid Touch.

360'n är dock det jag hoppas på.

Time will tell.

Eller så står det för Metal Gear Solid Trilogy och är en remake av MGS, MGS 2 Substance och MGS 3 Subsistence på 360n för att senare kunna släppa MGS4.

Att spekulera är kul.

Medlem

snälla var mgs4 för 360, snälla var mgs4 för 360, snälla var mgs4 för 360, snälla var mgs4 för 360, snälla var mgs4 för 360, snälla var mgs4 för 360, snälla var mgs4 för 360, snälla var mgs4 för 360, snälla var mgs4 för 360, snälla var mgs4 för 360,


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Kojima själv har sagt att inte tänker göra MGS till 360.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av lasershock:
Skrivet av CharlieSimon:

Kan även vara till Iphone.

Massiv apple produktplacering i MGS4.

i = iphone + ! = Metal gear Ac!d
Url:en innehåller även /mgst/ som folk spekulerar i att det står för Metal Gear Solid Touch.

360'n är dock det jag hoppas på.

Time will tell.

Eller så står det för Metal Gear Solid Trilogy och är en remake av MGS, MGS 2 Substance och MGS 3 Subsistence på 360n för att senare kunna släppa MGS4.

Att spekulera är kul.

Det finns redan MGS spel till xbox så de kan lika gärna släppa 4:an med en gång.

Jag hoppas mer på att det är MGS5 till PS3 som är på väg.

Medlem

fan va sur jag blir om det släpps till 360.. ffs såna spel ska vara exklusiva..

Inaktiv

Verkar vara till Iphone..

Medlem

fel gröna rgb-värde för 360.

Medlem

såhär tänker jag

http://www.iphone-repairs.co.uk/images/iPhone%20Parts/iphone%...
Xbox 360: (i mitten)
http://gaim.umbc.edu/news/wp-content/uploads/2007/07/redringo...

men iofs "i" kan juh stå för vad som hälst nu för tiden

Medlem

"Metal Gear Solid-serien är än så länge exklusiv för Playstation-maskinerna"...

Som vän av ordning måste jag påpeka att MGS faktiskt INTE är helt Playstation exklusivt.
I bokhyllan står Metal Gear Solid: The Twin Snakes som släpptes till Gamecube och var en remake av ettan, fast med tvåans motor och upphottade mellansekvenser.

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

fan va sur jag blir om det släpps till 360.. ffs såna spel ska vara exklusiva..

Håller med. Ni 360 kids kan kalla mig fanboy eller vad fan som helst, det skiter jag fullständigt i, något kan ps3'n få ha heligt nu när MS tagit licens efter licens.

Jag har aldrig skådat ett sådant omsorgsfullt konststycke till spel som MGS4, jag har svårt att föreställa det till 360. Sedan PS3'n kom har ni häcklat den men nu när dem tunga titlarna trillar in ljuder det andra visor i källan, men FFXIII fick ni ju.

Avslutningsvis tycker jag att det är tråkigt med alla multi-plattformspel, inte för att jag inte unnar båda konsolerna spelen, utan för att dels blir programmerarna lata och portar till höger och vänster (oftast efter 360n i grunden) vilket ger försämringar på PS3n bara för att dem inte tar sig tid och koda ordentligt (eftersom PS3 tydligtvis är lite knepigare att koda till enligt artiklar - Nä, dem är bara lata).

Kolla bara på de ps3 exklusiva titlarna som exempelvis uncharted, littlebigplanet, mgs4 och inte minst Killzone2 där man omsorgsfullt optimerat efter ett system, det blir ju desto bättre, jag antar att det inte finns tid och ekonomi för spelutvecklarna att VERKLIGEN optimera för alla system när man gör multi-plattform?

Jag tänker då främst på 360 och PS3 då de är av samma generation av konsoltyp, men det är ju PS3n som får gå ner sig trots att den är kapabel till desto mer, det lär ni bli varse om när Killzone 2 släpps om ni inte redan är övertygade.

Detsamma gäller antagningsvis 360's exklusiva titlar som Gears of War, Halo, Fable 2 etc. har inte provat dem men förutsätter ju att dem flyter bra och är väl optimerade för 360n.

Självklart finns det undantag på multiplattformspel som fungerar bra på båda systemen men som PS3 ägare får man dras med många halvsjabbiga multi-plattform versioner.

Rant over.

(Men MGS4 ger ni fan i)


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Att det kommer till iPhone låter rätt troligt för mig. Har redan släppts till mobiler och kommer till Nokias N-Gage snart.

Medlem

Det står "metal gear" vilket innan varit = 2D version, "metal gear solid" = 3D... dvs knappast någon 360 verre..


signatur
Inaktiv

Eh, dissar alla spekulationer. Detta och det om GTA IV:DLC, att det skulle vara så att Niko drar till san andreas...http://www.xboxer.tv/ticketgv4.jpg pft.

Det är som med religion, tror inget förrens jag ser det, så att säga ^^

Medlem

Alltså bara jag som köpte PS3 endast för att ta del av de tidigare nämnda "exklusiva" spelen till PS3? GTA IV, MGS och FF är några av dem och nu visar det att de alla är på väg till en konsol för halva priset... Borde fan gälla under garantin.

Medlem

Med tanke på att det är en ON-knapp kan man läsa det som: "A next metal gear is ON".

Medlem

plzzz be xbox 360


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Medlem

Det står ju inte ens Metal gear solid (bara metal gear).Det kan ju vara en ny spin-off serie som är pågång eller nåt


signatur

Zelda Nörd :D

Medlem

Tror att det är meningen att X360 ägare ska luras av detta. Det ska nog vara: "The Next Metal Gear Is On".


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Gissar också på MGS:Ac!d då detta skulle fungera utmärkt på en iphone.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Om det kommer till Xb0x360 ...Blir det en skaplig reklam för PS3 ...om dom inte orkar modifiera spelet rätt mycket

edit. GRÖN FÄRG BEHÖVER INTE BETYDA XBOX. FINNS ANNAT OCKSÅ.

obs caps...duuh


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av impact:

Wall of text

Förstår verkligen inte vad du vill ha sagt med din wall of text. Ganska säker på att min kopia av MGS4 inte kommer fungera sämre bara för att det portas till 360, plus att i princip ingen del av metal gear & metal gear solid har varit exklusiva titlar innan MGS3 & psp titlarna.

Medlem
Skrivet av Frippe:
Skrivet av CharlieSimon:

Kan även vara till Iphone.

Massiv apple produktplacering i MGS4.

i = iphone + ! = Metal gear Ac!d
Url:en innehåller även /mgst/ som folk spekulerar i att det står för Metal Gear Solid Touch.

360'n är dock det jag hoppas på.

Time will tell.

Nu vet jag förvisso inte hur mycket grönt en iphone har på sig, men det känns onekligen elakt att använda sig av en ikon som är så pass lik XBOX360's-on/off knapp och inte syfta på just 360. Men jag håller med, det skulle fullt möjligt kunna vara ett spel till iphone.

Om det är till 360 så tvivlar jag (men utesluter inte) att det är MGS4, med tanke på Kojimas uttalanden samt de interna skämten som måste bort (såsom hela "Disc 2"-grejen).

Skulle kunna vara ett nytt kapitel i Metal Gear, skulle även kunna vara onlinekomponenten från MGS4.

Vem vet? En sak är dock säker: mer metal gear till folket!

Det är en officiell on/off symbol som inte på något sätt är en symbol för Xbox 360, om den inte är röd då vill säga för då är den så mycket xbox 360 som det bara går

Medlem
Skrivet av fix94:

Det står ju inte ens Metal gear solid (bara metal gear).Det kan ju vara en ny spin-off serie som är pågång eller nåt

Som jag sa, "metal gear" har innan alltid varit 2D-varianterna, "metal gear" finns bl.a på MSX2, NES och mobilvarianter.


signatur
123
Skriv svar