Premiärtrailer: Demigod

Robot
Medlem
Premiärtrailer: Demigod

coolt

Medlem

Har ni inte haft den här trailern här tidigare? Har sett den iaf och det var någon månad sen nu. Kan ha varit någon annanstans men är 100% säker på att jag har sett den tidigare.

Verkar bli ett tufft spel i alla fall.


signatur

Korvspad.

Medlem

Vad vore ett sånt här spel utan ett par halvnakna tuttar lixom.

Medlem

Visst visst, det ser coolt ut, men lägg resurserna på att få ut Supreme Commander 2 istället och gör det så förbaskat bra att till och med Starcraft 2 får sig en värdig motståndare!

/ LordDaimos

Medlem

Trailern är cool, även om den är ruskigt gammal nu. Mer intressant är beta 2 som förväntas dra igång om en vecka.

Beta 1 har varit riktigt kul att lira än så länge även om det bara har varit ett "engine test"

Finns en lite mer informativ film här:
http://forums.demigodthegame.com/329399

Medlem

Hm påminner starkt om sacrifice, hoppas det blir lika kul som det isåfall ett givet köp för mig.

Inaktiv

Var det inte det här spelet som skulle vara i stil med wc3 mappen Defence of the Ancients? Helt klart ball grafik, men hoppas de lyckas med balansen som finns i DotA. Mappen ser även lite oinspirerad ut och hoppas de släpper fler hjältar.


signatur

dare to be bold

Inaktiv

Jag gillar inte stragispel, men detta såg ta mig fan riktigt lovande ut!

Medlem

Jo, läste också tidigare att det var inspirerat av DotA - om dom får till det med samma balans så kommer det vara grymt roligt att spela - givet köp

MFC
Medlem

I know crap when I see it.. snyggt? visst men var i denna film är spelsekvenserna eller är det tanken att man ska se saker från tredje persons vy och sedan växla till en helikopter som filmar i luften?.. eller hur är det tänkt? Det där kan inte ha varit gameplay för isf är det de mest förvirrade kameravinklarna jag sett!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

håller med izuel om att det påminer förbannat mycket om sacrifice !

fan vad jag saknar sacrifice nu .. måste installera och spela !!


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv
Skrivet av Dinskugga:

håller med izuel om att det påminer förbannat mycket om sacrifice !

fan vad jag saknar sacrifice nu .. måste installera och spela !!

Fick massiva dotavibbar istället ,, Hur pass likt dota är sacrifice?

Medlem

tror jag tar min "oskuld" här på forumet nu

Tror detta blir bra Chris Taylor knows what he is doin!

Medlem

Påminner om Etherlords stilmässigt, DOTA spelmässigt och Sacrifice grafikmässigt. Har vi sett det förrut?

Medlem

är det bara jag eller den enda jag ser framför mig är Wrath Unleashed fast med en skit snygg grafik?(en av de bästa hittils måste jag tillägga)

Medlem
Citat:

Sacrifice is a real-time strategy (RTS)/action hybrid game that differs from most games in the RTS genre in that the player assumes control of a particular character on the field (the wizard) and plays the game from a third-person point of view centered on that character, and play is very direct, in that all creatures are created directly from spells cast by the player. In contrast, most real-time strategy games allow the player to see the battlefield and play the game from a top-down point of view, and force the player to create buildings which can later be used to manufacture units.

Från [http://en.wikipedia.org/wiki/Sacrifice_(computer_game)]

Måste dock säga att jag har för mig att sacrifice inte hade någon melee med wizarden (man kan inte slåss i närstrid med sin spelare). Spells eller creatures var allt och det räckte hela vägen till ett av de bättre spelen jag spelat. Lite balanseringsproblem men hemskt roligt, speciellt i slutet med spells.

Trailer

Medlem

Stör mig ofantligt på att många rts spel visar saker och ting ur en sådan här synvinkel sen när man väl spelar är det en helt annan nivå, gränssnitt och tempo.

Inaktiv

Ser intressant ut.

Medlem

kan bli nått ^^

Medlem

Ser fett coolt ut :).. Undrar dock hur banor kommer att se ut

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Vad vore ett sånt här spel utan ett par halvnakna tuttar lixom.

Medlem

va gött, jag är inte den enda som får flashbacks till Sacrifice när jag ser denna trailer. Känns som en Sacrifice pumpat på steroider

Inaktiv

Påmindes själv av en custom map från WC3 som heter summoner.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

I Sacrifice styrde man med WASD väl? Demigod är som DoTA som jag har fattat det.

Medlem

Jag är i betan och eftersom Stardock alldrig har någon Non Disclosure Agreement kan jag snacka samt ladda upp hur mycket som helst ifrån det.

Trailern är gammal ja, allt du ser är ingame. Inget är dock ifrån spelperspektivet utan den är gjort utifrån en replay med free camera.

Finns massa gameplay på youtube
http://www.youtube.com/watch?v=4FMbg3q7YKI

Tänk på att alla dessa filmer är ifrån 1B betan dock som fortfarande är en engine test, så häng inte upp er för mycket på gameplay et.c än

Och Demigod är inte som Sacrifice, Demigod spelas som en RTS i alla lägen. Jag antar att Generals skulle vara lite mer likt Sacrifice men du har fortfarande RTS view. Det är som DotA helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Sevenix:

Jag är i betan och eftersom Stardock alldrig har någon Non Disclosure Agreement kan jag snacka samt ladda upp hur mycket som helst ifrån det.

Trailern är gammal ja, allt du ser är ingame. Inget är dock ifrån spelperspektivet utan den är gjort utifrån en replay med free camera.

Finns massa gameplay på youtube
http://www.youtube.com/watch?v=4FMbg3q7YKI

Tänk på att alla dessa filmer är ifrån 1B betan dock som fortfarande är en engine test, så häng inte upp er för mycket på gameplay et.c än

Och Demigod är inte som Sacrifice, Demigod spelas som en RTS i alla lägen. Jag antar att Generals skulle vara lite mer likt Sacrifice men du har fortfarande RTS view. Det är som DotA helt enkelt.

Spelade du ens sacrifice?
http://www.youtube.com/watch?v=FoRArRyPp70

den gameplayvideon du visade ser ju lätt mer ut som sacrifice än DotA. Sedan är det ju inte heller som att DotA är Sacrifice fast RTS. Så den här diskusionen är idiotisk egentligen.

Medlem

jag vill inte whina sådär men - skrivat - känns VÄLDIGT konstigt.

1
Skriv svar