Speltoppen vecka 48

Medlem
Speltoppen vecka 48

Många som handlar "sociala" spel inför den stundande julhelgen. Tycker man ser många som kånkar runt på guitar-hero-kartonger när man är på Elgiganten


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Inaktiv

SingStar till PS2 slog WoW på fingrarna. Trodde faktiskt inte att SingStar var såpass populärt.

Skägg.
10 Chambers

Var på besök på en viss tysk stormarknad igår och längs en av kontorskorridorerna, cirka 10 meter, stod det kartonger från RedOctane från golv till tak


signatur
Inaktiv
Skrivet av Toro:

Många som handlar "sociala" spel inför den stundande julhelgen. Tycker man ser många som kånkar runt på guitar-hero-kartonger när man är på Elgiganten

Lättaste julklappen till ungarna nu för tiden, gött för föräldrarna:)

Starkt av Singstar abba på PS2, its still alive:)

Inaktiv

What the *beep*....

Köper folk verkligen singstar-smörjan? O.o

Medlem

SingStar? ABBA? Vart tar världen vägen?

Medlem

WOW blir ägt av ABBA. Go Sing star!


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Left4Dead gick snabbt ner på listan.


signatur

Rawr

Medlem

Jäklar, vilken dominans av Activision Blizzard^^

Undar hur mycket pengar det där göretaget tjänar under julen

Medlem
Skrivet av Crawller:

Left4Dead gick snabbt ner på listan.

Kan tänka mig att majoriteten av försäljningen sker via Steam.

Medlem
Skrivet av Crawller:

Left4Dead gick snabbt ner på listan.

Inte så konstigt att det blir så när folk inser hur tunt och kort spelet är. Förstår inte hur det kunde få så pass höga betyg som det fick men jag antar hype + co op har den inverkan.

Inaktiv
Skrivet av Cane:
Skrivet av Crawller:

Left4Dead gick snabbt ner på listan.

Inte så konstigt att det blir så när folk inser hur tunt och kort spelet är. Förstår inte hur det kunde få så pass höga betyg som det fick men jag antar hype + co op har den inverkan.

Kort spel? Hahaha Har du kört spelet på easy eller? Visst går det att varva spelet inom 3-4 timmar men då krävs det skill på högsta nivå.

Left 4 Dead är topseller på Steam så

Medlem

Speltoppen? Räknar ni med alla affärer verkligen... I don't think so...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Kom igen, räkna digital distribution också. Det är snart 2009 för fasen ffs.

Medlem

Skitspel är ordet för sån där spel

Offtopic:
Va fan betyder O.o? Hatar förkortningar som jag inte vet vad de betyder. Ok, kalla mig noob, men nån måste väl vara det :)?


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Wow, va seriös listan har blivit nu då. Men är det verkligen någon som bryr sig? Iom att den antagligen inte omfattar all distribution, vilket börjar bli en stor del av kakan. Att sen typ samma spel alltid står i topp ändå gör det inte direkt mer intressant.

LordOfTerror: Det är en smiley, ingen förkortning

Medlem

Left 4 Dead är inte ett kort spel, det är kul att spela det om och om igen, och bara för att chilla med kompisarna. Det är ta mig fan ett av de bästa och längst levande spelen i min samling för tillfället. :> Ville bara slänga in min femma om den saken.

Förutom det så är toppen full av skräp... imho. Vart är GTA IV?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Flakmonkey

Varför är så många förvånade över att Singstar ligger i topp? Är ju om möjligt ett ännu bättre partyspel än guitar hero/rock band... det tilltalar åtminstone damerna betydligt mer och just Abba är ju då ett klockrent val... Nej spelet är ju knappast hardcore, men det är å andra sidan sällan de spelen ligger i topp...

Medlem
Skrivet av smuts:

Left 4 Dead är inte ett kort spel, det är kul att spela det om och om igen, och bara för att chilla med kompisarna. Det är ta mig fan ett av de bästa och längst levande spelen i min samling för tillfället. :> Ville bara slänga in min femma om den saken.

Förutom det så är toppen full av skräp... imho. Vart är GTA IV?

Jag skulle köpt L4D istället för COD World At War för det var en besvikelse :down:. Tyckte L4D var skitkul när jag testade demot. Får köpa det när jag får lön nästa gång. Sorry för offtopic


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

LordOfTerror: Det är en smiley, ingen förkortning

Om det där är en smiley så vet jag inte vad den föreställer


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

1
Skriv svar