Rockstar tar strid mot piraterna

Robot
Medlem
Rockstar tar strid mot piraterna

för min del, så tycker jag att detta är fel. Man vill ju testa spelet först innan man köper det. Fast denna gång är det mer för att se hur låga grafikinställningar man måste köra på ^_^

MFC
Medlem

Tja, att fucka upp för de som inte betalt för spelet har jag inget emot. MEN.. det får INTE påverka de som köpt spelet.. dvs att kontrollerna av vem som kör pirat eller ej failerar.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

En riktigt dålig portning från xbox är vad det är. Varning för köp. Sjukt dålig optimerat, ligger på 20-30 fps med ett 8800gtx etc, har i princip samma fps med allt på lägsta som med allt maxat, och sen verkar det inte gå att få dit någon kantutjämning, vilket gör att det ser helt värdelöst ut.

Medlem

De som röstat "De har rätt att motverka piratkopiering, men det här är fel sätt" och "Det är helt fel, sluta bråka och bjud på spelet" var snälla och motivera. Är väldigt nyfiken.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

"Dina grafikinställningar sätts på max med resultatet att spelet börjar lagga"

Hmm....kan inte ens Fragzone hålla reda på skillnaden mellan att det laggar och att det hackar? :S

Vilka sjukt roliga symptom Rockstar har skapat dock

Inaktiv

Ett annat steg man kan ta är att sänka priset, musiker klarar sig med runt 100:- per kopia.

Inaktiv

lol, spelt ser skit ut.


signatur

a"C"RED -

Medlem

De skulle hellre satsat på att fixa spelet så att det funkar för de som har köpt det. Laggar sönder ,spelar inte någon roll vad du har för pc.

Medlem

Hehe, hur dumt det än låter, så tycker jag Rockstar gör en klockren grej av det hela. Sen att det sker i kombination med diverse icke-fungerande piratskydd går ju att diskutera.


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem

Har hört från källor att deras anti-pirat kod är wrappad i ungefär 50% av spelet och om det inte hade funnits så hade man haft just precis 50% performance increase!

Medlem

Vet inte hur rika spelprogrammerare är, men vi kan väl säga som så att de skulle ju kunna halvera priserna på spel så man slapp lägga halva bidraget på ett spel:)

Gäller även filmer,musik m.m.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Hehe, trevlig liten överraskning, men som sagt så länge som det inte ställer till det för sådana som har köpt spelet så tycker jag att det är okej.
Detta är iof inget nytt, liknande system som ställde till det för pirater fanns t.ex. på Operation Flashpoint.
Dock så är speltillverkarna fördåliga på att släppa demoversioner av sina spel så folk kan testa innan de köper.
PC ägarna har i alla fall ett grymt spel att se fram emot, har lirat igenom det 4 gånger nu på PS3:an.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

hehe lite roligt faktiskt

Medlem

Haha, stört skönt! Jag gillar inte att de har SecuROM (och tänker därför inte köpa det) men vad de gör med spelet när folk försöker piratkopiera det är helt upp till Rockstar (som nämnts så får det ju självklart inte påverka de spel som verkligen köpts). Tyckte detta var ganska roligt däremot, lite av början till en pajkastning mellan hackare och spelskapare :D.

Medlem

dom kunde ju göra att det alltid kommer en snubbe och dödar dig, som det gjorde i Escape velocity: nova när trial perioden tog slut


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem
Skrivet av Orbek:

Ett annat steg man kan ta är att sänka priset, musiker klarar sig med runt 100:- per kopia.

Sen får du ju titta till manskapet som krävs för att göra en musikskiva och en AAA-titel. En musikskiva görs av en människa alternativ en grupp tillsammans med ett skivbolag och utöver det återförsäljare. En grupp består av 3-5 pers. ungefär. Lägg det i perspektiv med de ca 3000 personer som det sägs GTA IV har engagerat under utvecklingstiden.


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem

Hoppas det inte är SecuROM på steam versionen jag köpte, går väl inte lämna tebaks på steam heller

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

Har hört från källor att deras anti-pirat kod är wrappad i ungefär 50% av spelet och om det inte hade funnits så hade man haft just precis 50% performance increase!

Menar du att det flytit bättre utan anti-pirat koden.:|


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Källa till detta påstående, att spelet skulle veta att det är piratkopierat trots att man lurat det att så inte är fallet?

Edit: Ser nu att källan är "kommentarer på diverse nedladdningssajter". Mycket tillförlitligt.

Medlem

Hahahahahahaha så jävla lol och klockrent på samma gång. Typiskt nåt Rockstar skulle lägga krut på, gillar snubbarna p.g.a. det, hahahahahahahahaha.

Fast det hade varit ännu roligare om de hade spelet i ett konstant "drunk-mode" istället.


signatur

// Peace

Medlem

Störigt som fan, men helt rätt! Det är deras spel, och de bestämmer själva hur det ska skyddas.

Däremot är det väl bara en tidsfråga innan de etablerade scene-grupperna släpper ett riktigt crack.

Medlem

"Har du drabbats negativt av kopieringsskyddet i GTA IV?"

Saknas ju ett svar för oss som varken laddat ner eller köpt spelet??!

Antikvitet
Skrivet av cruZZade:

"Dina grafikinställningar sätts på max med resultatet att spelet börjar lagga"

Hmm....kan inte ens Fragzone hålla reda på skillnaden mellan att det laggar och att det hackar? :S

Vilka sjukt roliga symptom Rockstar har skapat dock

http://en.wikipedia.org/wiki/Lag

Tänk. Tryck. Tala.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Jag tror inte ett smack på den här nyheten. Om spelet på något sätt kunde känna av att det var piratkopierat skulle de såklat välja att omöjligöra spelande överhuvudtaget. Tror ni verkligen att just den här utvecklaren har tagit fram ett system för att känna av om spelet är piratkopierat utan att göra det till en världsnyhet och ta patent på tekniken? Jag har inte läst en rad om någon sådan teknik någon stans. Problemen kommer från buggar och dålig portning.

Antikvitet
Skrivet av donjojo:

Jag tror inte ett smack på den här nyheten. Om spelet på något sätt kunde känna av att det var piratkopierat skulle de såklat välja att omöjligöra spelande överhuvudtaget. Tror ni verkligen att just den här utvecklaren har tagit fram ett system för att känna av om spelet är piratkopierat utan att göra det till en världsnyhet och ta patent på tekniken? Jag har inte läst en rad om någon sådan teknik någon stans. Problemen kommer från buggar och dålig portning.

Skillnaden är att många spel har ett kopieringsskydd som hindrar startandet av spelet om inte rätt skiva sitter i, eller liknande. GTA IV verkar ha ett kopieringsskydd som är inbäddat i koden på många ställen - tillräckligt många för att de som gör "cracks" inte ska ha hittat alla.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Av vad jag läst så kan den här SecuRom funktionen förstöra spelet även för folk som köpt det. EA använde samma kopierings skydd till Red Alert 2 och Fifa Manager 09 och även dom la in funktioner som skulle förstöra för pirater.

Kopieringsskyddet verkar fungera rätt bra, kryllar av posts på både EAs och Rockstars forum. Men det verkar som problemen har dykt upp hos folk som köpt spelen också.

Då jag kan förstå att det känns skönt att jävlas med pirater så stöder jag inte användningen av de nya SecuRom. Har man köpt ett spel så ska man kunna spela det var som helst och när som helst. Man ska inte behöva registrera spelet flera gånger för att det ska fungera.

Antikvitet
Skrivet av asker:

Källa till detta påstående, att spelet skulle veta att det är piratkopierat trots att man lurat det att så inte är fallet?

Edit: Ser nu att källan är "kommentarer på diverse nedladdningssajter". Mycket tillförlitligt.

Jag är givetvis inte så dum att jag tänker länka till sajterna i fråga, men har du en gnutta fantasi hittar du dem själv. När du läser kommentarerna från de som piratkopierat spelet är det rätt uppenbart.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Haha det här hjälpte ju knappast....en polare löste det på några minuter. Det hjälps inte att slåss mot piraterna. Lär dom sig aldrig.....Och JA jag har köpt spelet...jag hade problem med securom btw, age of conan startade inte efter att jag installerade gta 4....Kan hända att det är securom som jävlades.

Medlem

Hahaha, så jäkla rätt. Kör hårt Rockstar. Ju fler bortskämda pirat-snorungar som får sand i blöjan desto bättre.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skriv svar