Rockstar tar strid mot piraterna

KoP
Medlem
Skrivet av Chilli88:

Jag laddade ner detta för 2 dagar sen, igår kom cracket ut.. och nu funkar spelet hur bra som helst... så ahh...Rockstar u got PWNED !!

Men i slutändan är det du som blir pwned om fler och fler utvecklare väljer att fokusera på konsoller istället för att få ut sina spel på pc i och med den stora andelen piratkopierare på pc.

Medlem
Skrivet av zauii89:

För att vara helt ärligt, i princip allt du säger är idiotiskt skitsnack

Du vägrar se bortom det som är.
Bara för att det är just som det är, då är det rätt - enligt dig.
Använd ditt eget huvud för en gång skull, så ska du se att du lättare förstår vad jag försöker säga, jag lovar.

Skrivet av zauii89:

du säger det ena men du fattar inte att det fallerar i andra änden.

Om du nu vet hur saker och ting skulle gå fel, kan du inte vara så bussig och förklara för oss som inte förstår?
Nej, just precis - där går gränsen för dig.

"Diskutera? Förklara? Vad är det för trams?
Jag vet att det är rätt för lagen och samhället säger att det är så, därför behöver jag inte lyssna på dig!"

Skrivet av zauii89:

Du klagar på i princip allt , vad man än drar upp är det antingen idiotiskt eller helt feluppbyggt , demokration , röstningar , yttrandefriheten

Direkt demokrati är bra mycket bättre än den representativa demokrati vi har i Sverige idag, men demokrati i sig är det inget fel på.

Jag skall förklara på vilket sätt vi ser olika på t,ex röstning.
Om du har tio personer som skall göra någonting tillsammans, fyra vill spela bandy och sex vill spela poker.
Får du bestämma så skall alla tio spela poker.
Får jag bestämma så spelar fyra personer bandy och dom andra sex spelar poker.

Yttrandefrihet, när har jag sagt någonting om yttrandefrihet?

Skrivet av zauii89:

så vafan ska jag säga mer än att du kanske inte hör hemma i denna tidsperiod.

Tyvärr har du nog rätt, jag hör hemma i framtiden där människor har vuxit ifrån allt detta bullshit.

Skrivet av zauii89:

Återigen , samhället skulle bli sorgligt om du tog över.

Åter igen, förklara hur samhället skulle bli sorgligt om jag tog över - annars betyder dina ord ingenting.

---
Pojke - Vem skall du rösta på, zauii89?
Zauii - Persson så klart, allt går åt helvete om Gunnar blir president!
Pojke - Va?! Varför tror du det?
Zauii - Amen för fan, det är ju så, är du dum i huvet eller? LOL.
---

Känner du igen dig?

Skrivet av zauii89:

Haft många skratt i vent åt dina kommentarer kan jag iaf säga , det är underhållning på hög nivå

Tyvärr kan jag inte säga det samma ang. dina kommentarer.

Och för att återgå till ämnet, zauii89:

Skrivet av Sacrilege:

Du köper ett spel, spelet visar sig vara värdelöst, dina pengar är bortkastade.
Du bidrar till att företaget kommer kunna fortsätta göra livet surt för andra människor.

Alternativ två:
Du laddar ner ett spel, spelet visar sig vara värdelöst, ingen har förlorat någonting på det.
Du slipper bidra med pengar till ett företag som uppenbarligen skapar värdelösa spel.

Ser du några som helst fördelar med alternativ ett?


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Medlem

Till skillnad från dig kollar jag upp vilka spel jag köper , lol.
Google is your friend ask him...

Sen verkar ju kompromissa helt obefintligt för dig...
70% röstar JA och 30% Röstar Nej , då tycker du att de 30% är värdelösa?...

För fan lägg av, och väx upp.

Inaktiv

Sacrilege :heart:

URK
Medlem

zauii89 och Sacrilege

jag gör det enkel för er

zauii89 vill att man betalar för sig. även om man köper grisen i säcken

Sacrilege vill inte betala för skit= grisen i säcken

så varför kan då inte företagen erbjuda det konsumenterna vill ha allt bra med ner laddning till ett vettig pris då har ni gått mellan vägen båda 2 och innan spelet släppts så några veckor innan ha en rätt vis demo ute. eller 1 timmas spel eller liknade.

för jag börjar få ont i mitt scroll finger


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av floube:

Sacrilege :heart:

Efter att ha läst igenom tråden... *pust*... mer noga...

Medlem
Skrivet av zauii89:

Till skillnad från dig kollar jag upp vilka spel jag köper , lol.
Google is your friend ask him...

Varför skall jag googla och lita på andras åsikter om spelet när jag lika enkelt kan ladda ner spelet och testa det själv, utan några större problem - och på så sätt få mig en egen bild av spelet?

Skrivet av zauii89:

Sen verkar ju kompromissa helt obefintligt för dig...
70% röstar JA och 30% Röstar Nej , då tycker du att de 30% är värdelösa?...

Ahem, va?
Hur kom du fram till att jag tycker så?
Citera gärna den biten i mitt inlägg där jag påstår att resterande 30% är värdelösa.

Jag skulle ALDRIG säga någonting sådant.

Vi tar det en gång till, häng med nu zauii89:

Om vi har en omröstning där 70% röstar JA, och 30% röstar NEJ, då menar du att eftersom majoriteten röstade JA, då skall det bli JA även för dom som tycker NEJ.
Det är vad du kallar "kompromissa" - eller hur?

Vad jag menar är följande:
Dom 70% som röstade JA kan få sitt JA, medans dom som röstade NEJ får NEJ.

Vi kan ta en påhittad omröstning ang. läskförbud som exempel, för att göra det hela lite lättare att förstå:

70% tycker att läsk skall vara förbjudet i Sverige.
30% tycker att läsk skall få finnas kvar.

Vad jag menar är att:
Dom 70% som ogillar läsk kan väl helt enkelt avstå från att dricka läsk, alternativt få ett personligt läskförbud - dessa personer som vill förbjuda läsk får inte köpa läsk helt enkelt.

Dom 30% som vill ha kvar läsk, dom får köpa och dricka sin läsk så länge dom inte sprutar läsk i ansiktet på dom 70% som avskyr läsk.

Det hela handlar om respekt och förmåga att ta ansvar för sig själv.

Skrivet av zauii89:

väx upp.


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Medlem
Skrivet av Sacrilege:
Skrivet av zauii89:

Till skillnad från dig kollar jag upp vilka spel jag köper , lol.
Google is your friend ask him...

Varför skall jag googla och lita på andras åsikter om spelet när jag lika enkelt kan ladda ner spelet och testa det själv, utan några större problem - och på så sätt få mig en egen bild av spelet?

Skrivet av zauii89:

Sen verkar ju kompromissa helt obefintligt för dig...
70% röstar JA och 30% Röstar Nej , då tycker du att de 30% är värdelösa?...

Ahem, va?
Hur kom du fram till att jag tycker så?
Citera gärna den biten i mitt inlägg där jag påstår att resterande 30% är värdelösa.

Jag skulle ALDRIG säga någonting sådant.

Vi tar det en gång till, häng med nu zauii89:

Om vi har en omröstning där 70% röstar JA, och 30% röstar NEJ, då menar du att eftersom majoriteten röstade JA, då skall det bli JA även för dom som tycker NEJ.
Det är vad du kallar "kompromissa" - eller hur?

Vad jag menar är följande:
Dom 70% som röstade JA kan få sitt JA, medans dom som röstade NEJ får NEJ.

Vi kan ta en påhittad omröstning ang. läskförbud som exempel, för att göra det hela lite lättare att förstå:

70% tycker att läsk skall vara förbjudet i Sverige.
30% tycker att läsk skall få finnas kvar.

Vad jag menar är att:
Dom 70% som ogillar läsk kan väl helt enkelt avstå från att dricka läsk, alternativt få ett personligt läskförbud - dessa personer som vill förbjuda läsk får inte köpa läsk helt enkelt.

Dom 30% som vill ha kvar läsk, dom får köpa och dricka sin läsk så länge dom inte sprutar läsk i ansiktet på dom 70% som avskyr läsk.

Det hela handlar om respekt och förmåga att ta ansvar för sig själv.

Skrivet av zauii89:

väx upp.

Och därmed försvinner hela poängen med att rösta oavsett vad det gäller..

Vi har lagar , grundlagar saker som att tex inte döda stjäla med mera, kanske är 2% som tycker att man borde få det, ska dem FÅ göra det helt lagligt då?

Nej jag vet att du tänker såhär , bjeb bjeb alla för göra vad dom vill förutom när det skadar någon annan.... HOPP

Vi tar bilen o drar upp i 500km/h de skadar ju ingen TILLS det smäller... wieeee

Eller vad säger du om att vi tar varsin MG42a och positionerar oss på taket och skjuter lite överstan, det skadar ju ingen ändå... tills nån jävel får en rikorsett i huvet.

Medlem

Tankade ner det och installerade idag på min Laptop med Nvidia 8800m GTX. Det var inte spelbart. Såg knappt någonting och provade alla grafikinställningar. Om det beror på att Rockstar gjort något eller inte med spelet vet jag inte. Hade tänkt köpa det på Steam efter att testat först men nu blir det nog inget köp. Hade varit kul med onlinedelen på Laptoppen.

Konstarar Rockstar tror jag absolut de förlorar på det då folk, som jag, inte tror att spelet kommer fungera på sin dator.

--- Rockstar: - Ge oss en Demo nu!!!

EDIT

Urusellt att ingen Demo fanns. Kunde inte hålla mig och köpte spelet och samma grafikproblem. Gör inte som jag och köp GTA 4 till PC.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av zauii89:

Vi har lagar , grundlagar saker som att tex inte döda stjäla med mera, kanske är 2% som tycker att man borde få det, ska dem FÅ göra det helt lagligt då?

Hur kan du förstå så fel?

Respekt för andra människor och eget ansvar.
Det, är vad jag förespråkar.

Mördar man en annan människa respekterar man inte denne - förstår du?

Skrivet av zauii89:

Nej jag vet att du tänker såhär , bjeb bjeb alla för göra vad dom vill förutom när det skadar någon annan.... HOPP

På vilket sett är detta fel menar du?
Förklara gärna lite, det blir en trevligare diskussion då.

Skrivet av zauii89:

Vi tar bilen o drar upp i 500km/h de skadar ju ingen TILLS det smäller... wieeee

Åter igen, respekt och eget ansvar.

Kör du i 500km/h på en avspärrad väg - fine, du utsätter endast dig själv för fara.

Skrivet av zauii89:

Eller vad säger du om att vi tar varsin MG42a och positionerar oss på taket och skjuter lite överstan, det skadar ju ingen ändå... tills nån jävel får en rikorsett i huvet.

Jag försöker föra en seriös diskussion medans du endast lägger fram dessa tramsinlägg.

Att utsätta andra människor för livsfara är inte att visa respekt och förståelse.


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Medlem
Skrivet av Sacrilege:

Att utsätta andra människor för livsfara är inte att visa respekt och förståelse

Därför har vi lagar, alla människor tänker inte lika dant och har olika värderingar beroende på tro, uppväxt med mera.

Att diskutionen blivit oseriös tycker jag du har bringat på dig själv med så knepiga och ologiska påståenden, skall vi leva efter respekt endast nu också.

Ja angående avspärrad väg , jag kör själv slash har kört mycket cross och ban racing och det är något jag älskar, alla som är på banan är med på att det kan gå illa och alla vet risken.

Att köra som en dåre i trafiken är bara idiotiskt mest för att man utsätter andra för livsfara, är du med mig så långt så bra.

Lagar och generella regler är inte där för att jävlas med folk , utan för att kunna hålla en stor skara människor under normala levnadsstandarder i samhällen.

Demokrati och kompromiss är något vi utvecklat, hellre det än diktatur och det är nog det bästa vi kan ha, alla kan påverka och alla har något att säga till om.

*pling* Grundlagarna

Pröva att bo ett år i Nordkorea så kanske du förstår skillnaden på den fronten.

Sen nämnde du tidigare i dina inlägg att några hade bestämt dessa högre lagar och att det nu verkar som om de står över alla oss andra när dessa påverkar oss.

Det är knappast en person som har kommit och sagt, hörru Pelle vi ska inte döda och inte stjäla och nu jävlar äre så för all mänsklighet.. det är något som växt fram från sunt förnuft i och med utvecklingen av människan.

Ja det är lite det som skiljer oss från djuren , möjligheten till empati och värderingar.. en gång i tiden saknade vi också dessa , hur är det för dig på den fronten egentligen.

Med ditt resonemang skulle inte samhällen kunna existera , jag hoppas för din egen skull att du förstår det själv. Sen om du anser att allt är en ond konspiration så , synd...

Medlem
Skrivet av zauii89:

Därför har vi lagar, alla människor tänker inte lika dant och har olika värderingar beroende på tro, uppväxt med mera.

Ja, där har du rätt.
Men om människor vill ha olika regler baserat på deras tro och uppväxt, varför inte då låta dom leva enligt deras tro - så länge ingen annan tar skada?

t,ex - Varför är polygami förbjudet i Sverige?
Om alla är med på det skall väl inte lagen komma och säga att det är "fel"?

Skrivet av zauii89:

Ja angående avspärrad väg , jag kör själv slash har kört mycket cross och ban racing och det är något jag älskar, alla som är på banan är med på att det kan gå illa och alla vet risken.

Alla är med på det, dom utsätter sig själva för risken - ingen har tvingat dom att vara där.
Så skall det vara, mycket trevligt.

Tänk följande:
Vi har en omröstning inom EU angående förbud av all motorsport, pga. miljön.

Du röstar antagligen MOT förbudet, eftersom du vill fortsätta med din sport - inte sant?

Synd, 80% röstar FÖR förbudet, endast 20% röstar MOT.
Förbudet blir verklighet.

Du tycker ändå att förbudet är rätt, då det är vad majoriteten anser vara bäst -eller?

Annars kan vi ta denna:
Nu vet jag ju dock inte om du gillar jordgubbar, men ändå.
Vi säger att man upptäcker ett ämne i jordgubbar som KAN framkalla cancer.
Man bestämmer sig därför för att förbjuda alla sorters jordgubbar överallt.

Är detta rätt enligt dig?
Man gör det för att folk inte skall risker att drabbas av cancer, men kan inte folk bestämma själva om dom vill utsätta sig själva för den risken eller inte?

Vill man njuta av jordgubbarna och riskera en 2% chans att drabbas av cancer skall man väl få göra det?

Skrivet av zauii89:

Att köra som en dåre i trafiken är bara idiotiskt mest för att man utsätter andra för livsfara, är du med mig så långt så bra.

Ahh, du hänger med!

Skrivet av zauii89:

Lagar och generella regler är inte där för att jävlas med folk

Inte alltid, men i vissa fall.

Skrivet av zauii89:

Demokrati och kompromiss är något vi utvecklat, hellre det än diktatur

Diktatur är alltid fel, helt rätt.
Men är våran representativa demokrati SÅ annorlunda från diktaturen - egentligen?
Visst, vi kan rösta, ge våran åsikt och protestera på gatorna utan att bli avrättade.
Men i slutändan är det ändå dom högt uppsatta som bestämmer hur saker och ting skall vara.

Du tyckte själv att det var idiotiskt att tycka att 30% NEJ-röstare vad värdelösa i en omröstning där 70% JA-röstare vann, inte sant?

Det är precis så det är i Sverige idag.
Röstar vi om någonting där vinnande sidan vinner med 51%, då kan dom resterande 49% gå och ta sig där bak, för deras åsikter bryr sig ingen om.

Skrivet av zauii89:

*pling* Grundlagarna

Tryckfrihet och yttrandefrihet, fina grejer, jag håller med.

Skrivet av zauii89:

Pröva att bo ett år i Nordkorea så kanske du förstår skillnaden på den fronten.

Skillnaden på diktatur och demokrati?
Det räcker med att ha gått ut grundskolan.

Skrivet av zauii89:

Det är knappast en person som har kommit och sagt, hörru Pelle vi ska inte döda och inte stjäla och nu jävlar äre så för all mänsklighet..

Jag talar inte om sådana simpla regler som att man inte skall mörda andra människor, det förstår vilken frisk människa som helst att man inte gör.

Jag pratar om idiotiska lagar, som lagts fram och gått igenom utan någon som helst vettig anledning eller forskning kring ämnet - och som än idag finns kvar i stora delar av världen, inkl. Sverige.

Aktiv dödshjälp är till och med förbjudet i Sverige, en svårt sjuk människa får alltså inte bestämma om denne vill avsluta sitt liv eller inte.
Förstår du hur illa det är?

Skrivet av zauii89:

Ja det är lite det som skiljer oss från djuren , möjligheten till empati och värderingar.. en gång i tiden saknade vi också dessa , hur är det för dig på den fronten egentligen.

Vad får dig att tro att jag saknar empati eller värderingar?
Förklara.

Skrivet av zauii89:

Med ditt resonemang skulle inte samhällen kunna existera

Förklara.

Skrivet av zauii89:

Sen om du anser att allt är en ond konspiration så , synd...

"Konspiration, sammansvärjning, (av latinets conspirare: "göra något tillsammans") syftar på ett hemligt samarbete mellan en grupp individer med dunkelt, olagligt eller illasinnat syfte." - Wikipedia

Nej, någon konspiration är det inte - folk har bara inte tagit sig tid att fundera kring saker och ting.


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Medlem

Sacrilege är en liten förvirrad 14åring som tro på ett anarkistsamhälle..


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Sacrilege är en liten förvirrad 14åring som tro på ett anarkistsamhälle..

WarpGuN är en liten förvirrad 42-åring som tror på Gud.


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Medlem

mullins är en liten förvirrad forumadmin som trodde den här tråden behandlade Rockstars "piratskydd" i spelet GTA 4, inte gigantiska diskussioner hurvida piratkopering är stöld eller ej, och andra "offtopic"-spår.

Så snälla, kan vi hålla oss on track här, tack.

Medlem
Skrivet av Sacrilege:
Skrivet av zauii89:

Därför har vi lagar, alla människor tänker inte lika dant och har olika värderingar beroende på tro, uppväxt med mera.

Ja, där har du rätt.
Men om människor vill ha olika regler baserat på deras tro och uppväxt, varför inte då låta dom leva enligt deras tro - så länge ingen annan tar skada?

t,ex - Varför är polygami förbjudet i Sverige?
Om alla är med på det skall väl inte lagen komma och säga att det är "fel"?

Skrivet av zauii89:

Ja angående avspärrad väg , jag kör själv slash har kört mycket cross och ban racing och det är något jag älskar, alla som är på banan är med på att det kan gå illa och alla vet risken.

Alla är med på det, dom utsätter sig själva för risken - ingen har tvingat dom att vara där.
Så skall det vara, mycket trevligt.

Tänk följande:
Vi har en omröstning inom EU angående förbud av all motorsport, pga. miljön.

Du röstar antagligen MOT förbudet, eftersom du vill fortsätta med din sport - inte sant?

Synd, 80% röstar FÖR förbudet, endast 20% röstar MOT.
Förbudet blir verklighet.

Du tycker ändå att förbudet är rätt, då det är vad majoriteten anser vara bäst -eller?

Annars kan vi ta denna:
Nu vet jag ju dock inte om du gillar jordgubbar, men ändå.
Vi säger att man upptäcker ett ämne i jordgubbar som KAN framkalla cancer.
Man bestämmer sig därför för att förbjuda alla sorters jordgubbar överallt.

Är detta rätt enligt dig?
Man gör det för att folk inte skall risker att drabbas av cancer, men kan inte folk bestämma själva om dom vill utsätta sig själva för den risken eller inte?

Vill man njuta av jordgubbarna och riskera en 2% chans att drabbas av cancer skall man väl få göra det?

Skrivet av zauii89:

Att köra som en dåre i trafiken är bara idiotiskt mest för att man utsätter andra för livsfara, är du med mig så långt så bra.

Ahh, du hänger med!

Skrivet av zauii89:

Lagar och generella regler är inte där för att jävlas med folk

Inte alltid, men i vissa fall.

Skrivet av zauii89:

Demokrati och kompromiss är något vi utvecklat, hellre det än diktatur

Diktatur är alltid fel, helt rätt.
Men är våran representativa demokrati SÅ annorlunda från diktaturen - egentligen?
Visst, vi kan rösta, ge våran åsikt och protestera på gatorna utan att bli avrättade.
Men i slutändan är det ändå dom högt uppsatta som bestämmer hur saker och ting skall vara.

Du tyckte själv att det var idiotiskt att tycka att 30% NEJ-röstare vad värdelösa i en omröstning där 70% JA-röstare vann, inte sant?

Det är precis så det är i Sverige idag.
Röstar vi om någonting där vinnande sidan vinner med 51%, då kan dom resterande 49% gå och ta sig där bak, för deras åsikter bryr sig ingen om.

Skrivet av zauii89:

*pling* Grundlagarna

Tryckfrihet och yttrandefrihet, fina grejer, jag håller med.

Skrivet av zauii89:

Pröva att bo ett år i Nordkorea så kanske du förstår skillnaden på den fronten.

Skillnaden på diktatur och demokrati?
Det räcker med att ha gått ut grundskolan.

Skrivet av zauii89:

Det är knappast en person som har kommit och sagt, hörru Pelle vi ska inte döda och inte stjäla och nu jävlar äre så för all mänsklighet..

Jag talar inte om sådana simpla regler som att man inte skall mörda andra människor, det förstår vilken frisk människa som helst att man inte gör.

Jag pratar om idiotiska lagar, som lagts fram och gått igenom utan någon som helst vettig anledning eller forskning kring ämnet - och som än idag finns kvar i stora delar av världen, inkl. Sverige.

Aktiv dödshjälp är till och med förbjudet i Sverige, en svårt sjuk människa får alltså inte bestämma om denne vill avsluta sitt liv eller inte.
Förstår du hur illa det är?

Skrivet av zauii89:

Ja det är lite det som skiljer oss från djuren , möjligheten till empati och värderingar.. en gång i tiden saknade vi också dessa , hur är det för dig på den fronten egentligen.

Vad får dig att tro att jag saknar empati eller värderingar?
Förklara.

Skrivet av zauii89:

Med ditt resonemang skulle inte samhällen kunna existera

Förklara.

Skrivet av zauii89:

Sen om du anser att allt är en ond konspiration så , synd...

"Konspiration, sammansvärjning, (av latinets conspirare: "göra något tillsammans") syftar på ett hemligt samarbete mellan en grupp individer med dunkelt, olagligt eller illasinnat syfte." - Wikipedia

Nej, någon konspiration är det inte - folk har bara inte tagit sig tid att fundera kring saker och ting.

Proffisgt och snyggt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Är det nån annan som kommer ihåg hur FZ:s moderatorer brukade se rött så fort det pratades om warez här på forumet? Antagligen är det jag som inte hänger med i svängarna längre, men vad f-n hände egentligen? Det var väl inte SÅ längesen..?
Nu snackas det hejvilt om hur man har laddat ner sitt spel och liknande.

Det är inte så att jag störs av detta egentligen utan det var mest en liten reflektion...

On topic:
Bra gjort av Rockstar.


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem
Skrivet av PerfectCrime:

Är det nån annan som kommer ihåg hur FZ:s moderatorer brukade se rött så fort det pratades om warez här på forumet? Antagligen är det jag som inte hänger med i svängarna längre, men vad f-n hände egentligen? Det var väl inte SÅ längesen..?
Nu snackas det hejvilt om hur man har laddat ner sitt spel och liknande.

Det är inte så att jag störs av detta egentligen utan det var mest en liten reflektion...

On topic:
Bra gjort av Rockstar.

Yttrandefrihetslagen... typ säg vad man vill... men säg inget negativt... xD Så mycket för den lagen.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av PerfectCrime:

Är det nån annan som kommer ihåg hur FZ:s moderatorer brukade se rött så fort det pratades om warez här på forumet? Antagligen är det jag som inte hänger med i svängarna längre, men vad f-n hände egentligen? Det var väl inte SÅ längesen..?
Nu snackas det hejvilt om hur man har laddat ner sitt spel och liknande.

Det är inte så att jag störs av detta egentligen utan det var mest en liten reflektion...

On topic:
Bra gjort av Rockstar.

Yttrandefrihetslagen... typ säg vad man vill... men säg inget negativt... xD Så mycket för den lagen.

Forumen kan ju ha sina egna regler för det..

Medlem

Spelet är ju ändå fullt crackat nu det finns en secuROM bypasser på nätet sliper man ALLT skydd som finns så lol på Rockstar dom slösade just 200.000 dollar på ännu ett crackat skydd


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Spelet är ju ändå fullt crackat nu det finns en secuROM bypasser på nätet sliper man ALLT skydd som finns så lol på Rockstar dom slösade just 200.000 dollar på ännu ett crackat skydd

Hur vet du att pengarna är bortslösade? De kanske tjänade mer än så på att det såldes fler spel under de första dagarna på grund av att det inte piratkopierades lika mycket?

URK
Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Hardboiled15:

Spelet är ju ändå fullt crackat nu det finns en secuROM bypasser på nätet sliper man ALLT skydd som finns så lol på Rockstar dom slösade just 200.000 dollar på ännu ett crackat skydd

Hur vet du att pengarna är bortslösade? De kanske tjänade mer än så på att det såldes fler spel under de första dagarna på grund av att det inte piratkopierades lika mycket?

som de får väl betala för sedan på grund av alla som köpt som fick problem steam lämnar just nu tillbacka pengarna på grund av att spelet är som det är.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av PerfectCrime:

Är det nån annan som kommer ihåg hur FZ:s moderatorer brukade se rött så fort det pratades om warez här på forumet? Antagligen är det jag som inte hänger med i svängarna längre, men vad f-n hände egentligen? Det var väl inte SÅ längesen..?
Nu snackas det hejvilt om hur man har laddat ner sitt spel och liknande.

Det är inte så att jag störs av detta egentligen utan det var mest en liten reflektion...

On topic:
Bra gjort av Rockstar.

Vi ser fortfarande rött men än så länge har ingen fläckt ut med "CRACK FINNS HÄR URL LOL", vilket är bra. Med tanke på nyhetens innehåll så var det direkt ingen överraskning att det skulle dyka upp ett par inlägg som skulle ligga precis på gränsen till vad vi tillåter..

Medlem
Skrivet av Sacrilege:

Visst kan man donera pengar direkt till artisterna som jag skrev tidigare, men om den möjligheten inte finns - varför skall jag då betala för musiken?

Vadå _inte_ finns? Det är ju helt självklart att du kan donera pengar till vilken artist du vill.

Det är ju bara att skriva ett brev till artisten i fråga och typ "hej, jag laddade ner din skiva för jag visste inte om den skulle vara bra eller inte. Men jag upptäckte att den var det, så här har du X kronor"


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av Sacrilege:

Jag erkänner, piratkopiering är fel - ENLIGT LAGEN.
Men vad gör det när lagen är fel?

Du är sjult blåst och skriver som en jävla idiot.

"Blir lack när jag läser om företag som tror att dom förtjänar pengar för sina halvfärdiga spel."
eh, man skapar något och någon köper det, så fungerar afärer. Om någon idiot anser att varan inte är värt någonting och stjäler den så borde personen få något slags straff för att han stal varan samt för att han var så jävla retarderad.
En dyr bil är ofta inte värd pengarna för dom flesta personerna, därför väljer väldigt få personer i världen att köpa en.

Skriv svar