Tankar i sängen.

Medlem
Tankar i sängen.

Japp, i brist på nya trådar kommer jag här och gör ytterligare en meningslös tråd om ingenting som vi alla älskar

Hursomhelst, kan inte sova för stunden, så tänkte starta denna tråden.

Tankar i sängen innan man somnar, det är något som kan få mig att verkligen inte kunna somna. Man tänker på de uddaste sakerna, vore intressant om någon hade några udda tankar att dela med sig av :)?

Funderade själv på det där med hur vissa människor kan vara så otroligt korkade jämfört med andra.
Jag menar, hur kan vissa människor vara så otroligt handikappade att de knappt vet någonting
om hur man te.x. handlar, uppför sig eller har någon etik och moral som helst. Jag menar, vad hände med deras föräldrar, sket dom totalt i sin unge, eller är de lika puckade själv, och isåfall hur var deras föräldrar? Det är ju nästan pinsamt och skämmigt att sådana ointelligenta personer finns.

Sedan hur är det med folk som våldtar och mördar, vad hände med deras etik och moral. Vad får dom att krossa gränsen när inte andra gör det? Visst att en del är psykbryt, men tydligen inte alla. Vad får dom att inte se förbi handlingen och missa konsekvensen, eller struntar det i konsekvensen totalt? Jag vet ju själv att jag oftast ser konsekvensen av när jag handlar och tänker till lite innan (oftast.. kanske ibland då )

Dela gärna med er om åsikter och tankar själva, så slipper jag fundera lika mycket på natten.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Det där var en tung fråga!
men jag håller med dig att det är svårt att förstå vad det är som får dessa människor att kliva över kanten, finns säkert mycket aspekter i varje enskilt fall.

Själv så brukar jag ligga och fundera om sånt som hänt på jobbet eller i min omgivning under dagen, eller låta fantasin dra iväg om man sett en film. T.ex. vad man skulle kunna hitta på om man hade vissa superkrafter osv.
har det varit stressigt på jobbet så fungerar det som en nollställare för mig, koppla bort allt och somna som en sten


signatur

"I love escelators, they can never break, only temporarially turn into stairs"

Medlem

Ja ibland har jag också funderingar hur vissa människor kan fungera som, ta riktigt bortskämda männisor t.ex.
Hur fan kan man leva med att alltid tro att man ska få precis allting man pekar på, och börja gråta och skrika när man får en ferrari som har liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite fel rödton?
Jag förstår verkligen inte hur föräldrarna lyckades med något sånt, för inte fan vill man ha ett barn som bara skriker och gnäller hela sitt liv?
Speciellt inte när det är en lite fattigare familj, när man verkligen inte har råd med en ferrari (men klarar sig, en genomsnitslig familj).

Vissa vill helt enkelt inte se konsekvensen av sin handling, och ser det i en värdestege där offret på något sätt har någon sorts relation med mördaren, om det så må vara det mest långsökta någonsin så är det helt enkelt enligt dem det bästa och säkraste, så att inte något hemskt (imaginärt eller ej) kommer upp till ytan och skadar någon.
Det jag också brukar tänka på hur vissa människor kan vara så jävla trångsynta, rasister, invandrare, flyktingar, svenskar, finnar, amerikanare, fransmän, engelsmän, iranier, nordkoreaner ja alla sorters människor.
Och hur man kan låta någon jävla idiot som skriker att det är guds vilja att förinta människor, och sedan så håller alla med?
Jag kan inte heller förstå det, att vissa människor låter sig styras så mycket av ett imaginärt ting, som bara säger emot sig själv på alla plan att man bör förstå att nej, han finns inte och det är bara ett svepskäl för ledarens egna onda sinne.

Och även hur det går neråt med hur folk beter sig, jag menar när man själv var 10 år så inte fan käftade man med folk som är så mycket äldre, det vågade man verkligen inte och om det var vinter var det mulning som gällde.
Jag blev även ganska förvånad när jag såg på tv att folk får lära sig vara självkritiska till media, det trodde jag faktiskt tillhörde till sunt förnuft?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Jag fokuserar mina tankar på att tänka på ingenting. Jävla svårt å mkt träning, men när det väl funkar så somnar man på 5 min.

Medlem

Jag brukar dra igång serier och somna till det, tycker det är lätt att koppla bort tankarna från massa annat då. Funkar ju bara när man sover ensam dock.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

jag brukar tänka på dessa: (ja de är nog lite udda)

hur jag skulle styla en 190E med obegränsad budjet.
när jag kör ifrån allt och alla i den.
kör dragrace.
sätter in nån V12 monster, mitten monterad i en gammal ful rostig 190E, alla tror den är kass, skrattar, sen drar den iväg och vinner på dragg racet

Sen brukar jag tänka mig som ledare över swe, både nutid, dåtid, och framtid.
hur jag först blir swe ledare, sen bygger upp min armè, börjar anfalla norge, fin. och sen tar över eouropa, och till sist krossar usa, lägger mig under hela värdlen och blir dess levande gud.

Sen brukar jag tänka mig att sjukt stort skepp (rymdskepp) som är ute å flyger runt, har övermäktiga vapen och krossar och dödar alla som ger sig på det.
bla BORG.
oh! ibland så är jag ledare över Borg, och tar över alla planeter i universium.

även många WW2 krig går i huvet, hur jag skulle ha gjort, och hur tanksen skulle ha byggts

oh! och även det perfekta planet (nutid/framtid)
1 plan som utan problem kan ta ner en armada av fi plan.

(fullt normala tankar dvs.. eller nä. måste vara udda)


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

blabla

Kul att folk kan vara unga i din ålder iaf.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag tänker bara på Pengar.

Youtube-proffs
Skrivet av KlosterKatten:

Sedan hur är det med folk som våldtar och mördar, vad hände med deras etik och moral. Vad får dom att krossa gränsen när inte andra gör det? Visst att en del är psykbryt, men tydligen inte alla. Vad får dom att inte se förbi handlingen och missa konsekvensen, eller struntar det i konsekvensen totalt?

Dom som inte är psykbryt, vissa tar droger så att dom flippar ut totalt, vissa har kass uppväxt som gör att dom inte ser på världen likadant som andra.

Båda mina föräldrar har varit poliser och det märks på mig när jag är med vänner och såvidare, om dom gör något olagligt så bildas det ofta en klump i magen, en instinkt som säger att det är fel, vilket det oftast är.

Det är hemskt att folk våldtar och mördar, och man kan undra vad som gör att dessa människor flippar. Läste om en kille vars farsa blev skjuten när han var yngre, av gangsters, han älskade sin farsa väldigt mycket. Och han sitter nu på samma fängelse som sin fars mördare. Anledningen till att hamna på fängelse var pga x antal mord. Dessa morden gjorde han dock oftast under influens av tunga droger. Han kanske började med droger när hans far vart skjuten?

Tror helt enkelt att vissa människor flippar när dom utsätts för något extremt. Vissa är inte starka nog och skapar en egen "värld" att leva i.

Glömde jag iofs vad jag brukar tänka. Jag undviker att tänka för då somnar man lättare.

Annars brukar jag tänka på hur det är med min framtid, var\när och hur jag ska få tag i en bugatti veyron att köra.

Har jag dock problem med att sova så brukar jag låtsas flyga runt i rymden och åka till andra planeter långt långt bort från oss.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

"Glömde jag iofs vad jag brukar tänka. Jag undviker att tänka för då somnar man lättare. "

ahaa, jag upplever tvärt om! tänker man på nått och lever sig in 100% så somnar jag jätte fort, men då få det så klart inte vara tex "jävla blablabll faan vad arg jag blir" utan nått glatt/intresant


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Man tänker ju självklart på att man gör ett Makrillkast på cirka 1000Ton med vaá ;), makrill är värt cirka 10-15kr kilot ;), så det blir sig en liten peng och sen när man drömt i cirka 5minutter somnar man direkt,, funkar vaar gång ;)...

Medlem

Ummmm, jag förstår dina tankar väl KlosterKatten...

http://www.youtube.com/watch?v=cEzQNYjD2Gk

OMG!!! WTF!?

Vad är det med folk egentligen, vad får folk att tro att "detta, det JAG gör nu..är BRA" hmmm.


signatur

What seems to be the officer problem?

Inaktiv

Har väldigt ofta ångest.

Vila i frid

Jag börjar rabbla six degrees of separation-liret i huvudet. Är ganska mycket svårare utan IMDBs hjälp, fast när man lär sig knepen blir allt mycket lättare:
Gå från Lisa Kurdrow till Jennifer Aniston bara genom spelfilmer och i huvudet.

Hint, använda sig av Armageddon, En vampyrs bekännelse eller Sagan om ringen är fusk.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Har inte lagt mig så tidigt som inatt på jag vet inte hur länge. Lade mig för att lyssna på en ljudbok, Call of Cthulu, men visade sig att sista delen var korrupt, till min djupa besvikelse. Var inte särskilt trött så jag satte mig här o lyssnar nu på klassisk rock.
Tyvärr måste jag fylla i tråden med påökning av tråkig ångest, liksom Hyfer. Vilket är jobbigt (duh?), med tanke på att man är väldigt ångestfri i övrigt, hehe... För att specifisera så handlar det nog mer om prestationsångest, än något annat.

På tal om sömn (okej, bristen av denna var det visst), så är det smådrygt hur faktiskt ens sinne Kan förändras över en natt? Allt pga en cp-dröm (iofs väldigt trevlig :x), eller trampar jag för mig själv? Så som att vilja ändra, med en sorts nostalgi, kanske...
Hur som haver, ska inte hamna i kölvatten eller svamla, klockan är ju bara barnet, suck.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Kanske skulle tillägga att jag har ofta ångest över saker jag har gjort, eftersom jag är ganska fummlig. Detta kan göra att jag ligger och vrider mig i sängen lääääänge. Det har hänt att jag har legat och haft ångest i flera timmar i värsta fall. Duschen är också ett ställe där jag får ångest av någon konstig anledning.

Medlem

Måste man ligga och tanka på barbie innan man somnar så har man för lite att göra på dagarna.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Japp, i brist på nya trådar kommer jag här och gör ytterligare en meningslös tråd om ingenting som vi alla älskar

Känns bra att en forummoderator skriver så! x)

F.ö så jar kag ipod med mig i sängen. Brukar lyssna på en bok som beskriver olika sexuella avvikelser, jävligt bra faktiskt. Man får ordet förklarat, sen följer en liten "novell" eller två stycken ibland, och sedan en "utredning" gällande begreppet i sig. Hums, vad är det den heter, tror nog ismannen skulle gilla den,.

Medlem

Jag brukar oftast inte ha ångest, men jag ligger och tänker på massa värdelöst skit hela natten, varje natt.

Oftast involverar mina tankegångar att göra helt oväntade saker mot folk...jag finner det väldigt roligt, vilket säger mkt om mitt välmående haha.

Och med oväntade saker menar jag att man tex springer allt vad man har...rena rama Forrest Gump ruset mot en individ, då ska man hellst skrika en del också...bara för att se hur personen skulle reagera. JA jag har en känsla av att jag kommer bli bannad från forumet haha:D


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem
Skrivet av El-Dudeerino:

Och med oväntade saker menar jag att man tex springer allt vad man har...rena rama Forrest Gump ruset mot en individ, då ska man hellst skrika en del också...bara för att se hur personen skulle reagera.

Har redan gjorts tusentals gånger i skolan, vissa tror man är pucko i kolan och andra skrattar. Efter några gånger kanske några gör samma sak.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

tankar i sängen?
tja ibland kan jag tänka "ska jag smita nu medans hon sover eller ska jag stanna kvar"

Medlem

Har också ofta ångest när jag ska sova. :< Inte så mycket pga saker jag gjort och ångrat, men för att jag bara vill sova för att jag vet hur satans jobbigt det är att vara jättetrött, så därför blir det svårt att sova, en ond cirkel liksom ;<

Medlem

Om en sak är jobbig i vardagen är den tio gånger jobbigare om man ska försöka somna Så jag försöker att inte tänka på någonting när jag ska somna, vilket är så ansträngande att man nästan somnar av själva försöket. xD

Medlem

Jag går helt enkelt aldrig och lägger mig, känns det som. Bara när jag är nästan fallfärdig.. typ som nu. Jag stannar uppe till halv två fast jag vet att jag ska upp halv sju och att jag kommer typ.. dö. Gör helt ovärda grejer bara för att jag ogillar att spendera kvällen i sängen.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

tänka?
Blunda, somna... hinns inte med mkt annat


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av El-Dudeerino:

Och med oväntade saker menar jag att man tex springer allt vad man har...rena rama Forrest Gump ruset mot en individ, då ska man hellst skrika en del också...bara för att se hur personen skulle reagera.

Har redan gjorts tusentals gånger i skolan, vissa tror man är pucko i kolan och andra skrattar. Efter några gånger kanske några gör samma sak.

HAHAHA, ja det klockrent KlosterKatten, you are officially my hero!:)

Min polare låtsades vara en reporter från Z tv en gång och han lyckades "intervjua" minst 4 pers innan den seriösa minen brast och han gapflabbade och gick därifrån...lite fjortis kanske men det var kalasroligt att kolla på. Har inte skrattat så mkt på länge!:)


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem

Är det inte dödsångest eller knark så är det väll något snuskigt.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Tala för dig själv sonic:):P


signatur

What seems to be the officer problem?

1
Skriv svar