Dom 2 filmer som jag tycker mest om.

Medlem
Dom 2 filmer som jag tycker mest om.

Jag har 2st favoriter som man kan se om och om igen, och det är inte många filmer som man kan göra så med. Så vilka filmer är det jag pratar om då? jo dom här.

Nr.1: The Fifth Element, 13 år sedan så släpptes denna godbit och än så länge har ingen direkt Action-komedi varit nära att ta denna ifrån sin guldplats. Bruce Willis och Milla Jovovich gör riktigt bra ifrån sig i sina roller, det känns lite som Die hard fast i framtiden kan vara därför man älskar denna film så mycket även nu. Gary Oldman som Jean-Baptiste Emanuel Zorg är också något fantastiskt hans karaktär är väl rätt standard Gary oldman lite halvt galen och gör allt för att få tag på det han vill ha. och hans "I know" är for teh win.

Nr.2: Event Horizon, även denna är det 13 år sedan den kom ut och den håller måttet hyffsat även nu dock är 3d-effekterna inte dom bästa i denna film men filmen har klarat sig bra iaf. Om man är ute efter en horror/sci-film så är det lugnt denna man ska se. Laurence Fishburne och Sam Neill i samma film är rätt epic även att se Sam Neill i en skräcksci-fi är något mysigt i sig. Har sett denna film både på Engelska o Tyska och den tyskdubbade är riktigt skön hur skumt det än låter.

#blogg

Medlem
Dom 2 filmer som jag tycker mest om.

Bra filmer du listar upp! Väntar fortfarande på det där grymma licensspelet på 5:e element á Arkham Asylum.

Medlem

Fifth Element är en av mina Sci-fi-favoriter. Event Horizon föll mig inte i smaken, tycker den försökte vara läskig men det blev bara ansträngt och löjligt med överdrivet skådespeleri.

Skägg.
10 Chambers

Event Horizon sket jag knäck av, pallar inte sånt.


signatur
Medlem

Ska dom göra ett spel nytt spel på 5:e elementet? o_O

Nääe.. Event horizon som är så bra och mysig film. Finns massa godis i den filmen. Visst den är Lite B-aktig men det är så mysig stämning i hela filmen.

Medlem

hmm, borde finnas en knapp så man kan redigera sina inlägg här i kommentarstråden. men visst Event horizon är inte för alla men det är ju skönt iaf att folk ser på den och inte bara struntar i det för att man inte tål läskigheter

Medlem

Femte elementet har jag inte sett på evigheter så kan inte uttala mig om den, men Event Horizon är en film som jag uppskattar väldigt mycket! Har faktiskt träffat killen som klippt den, han hade en del intressanta "Kul att veta" saker runt själva klippningen att berätta.


signatur

Videomupp

1
Skriv svar