Musikbranschen gör bort sig

Skägg.
10 Chambers
Musikbranschen gör bort sig

- Hej, jag söker Musikbranschen
- Var god dröj...

- Ja hallå, det var Musikbranschen här?
- Hej, Calle heter jag och tänkte bara informera dig om att du är en stelbent idiot som borde inse att Internet inte bara var en fluga och att du missar massa bra exponering.
- Eh, vafan snackar du om?
- Ja, jag såg Melolidifestivalen i lördags och gillade Salem Al Fakirs låt rejält, Keep on Walking.
- Jaha?
- Jo, och så tänkte jag lyssna på den idag men kan inte hitta den på Myspace, Spotify, SVT Play eller Youtube så någon måste ju ha gjort bort sig
- Hur menar du?
- För att vinna måste ju låten gå hem hos svenska folket och då kan ju inte gratis exponering vara dåligt, vi snackar ju ändå pop här och då är tjat ett ganska bra framgångsrecept. Låten är ju till och med byggt efter det receptet med frasen "Keep on Walking" oändligt många gånger
- Jag måste ärligt säga att jag inte riktigt förstår...
- Näe, det är ju lite det som är problemet, att du inte förstår hur en stor del av befolkningen, vilken du är beroende av i form av stöd inför finalen, konsumerar sin underhållning år 2010
- Jag lägger på nu...
- Ja, det kanske är lika bra, jag vill inte störa dig när du ska stoppa huvudet ännu längre upp i din egen röv

#blogg


signatur
Medlem
Musikbranschen gör bort sig

SVT kan nog tjäna mycket pengar på melodifestivalen. Tyvärr ^^

Hittade en video här iaf: http://www.youtube.com/watch?v=SWChqSIKqYA&feature=channel
Lär nog försvinna snart.

Inaktiv

Musikbranschen borde ha berättat för dig att låtarna inte får spelas utanför tävlingen förrän den är slut.

Medlem

Antagligen förhandlar Salem's skivbolag med Spotify nu, men det är långsamt!

Medlem

Jag gillade Jenny Silvers bidrag skarpt, MEN NEJ DEN FÅR JAG INTE LYSSNA PÅ NÅGON VART. Jag skulle vilja säga att även om Jenny silvers låt kom sist, då den var kanske lite för drömlik och tyst för denna tävling, så var det en låt som jag faktiskt gillade utan att lyssna på den med mina schlager/eurovision öron.

Får antagligen vänta tills efter hela tjohejsat är över, så den kommer på någon fin singel.

Skägg.
10 Chambers

Jag drar mig lite för att diskutera schlager, men Silvers låt var bara "meh". Aluminiumhandske och samma rörelse med den andra, om och om igen. Come on!


signatur

Bra skrivet...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

För att 9kr är så jävla mycket att betala för låten, eller hur?

1
Skriv svar