Vilken speltidning läser ni?

Medlem
Vilken speltidning läser ni?

Har personligen inte läst någon speciel tidning på ett par år förens ganska nyligen. Förr var det alltid PC Gamer som gällde och i knatteåldern så vart de Nintendo Magasinet.
Men har de senaste halvåret börjat läsa mer och mer i tidningen LEVEL. Men även Super PLAY har inhandlats när man varit i affären och redan läst igenom hela LEVEL numret för månaden.
Personligen(ja jag vet att fz.se och en viss tidning hänger ihop) finner jag texterna i LEVEL väldigt intressanta pga, all fakta och historia de drar upp kring människorna i spelbranchen. Samt att tidningen är så pass bred när det gäller vad de skrivs om - allt ifrån konsoler till PC. Samt att retro sidorna är något väldigt specielt enligt mig(senaste numret var det Street Fighter 2s historia).

Men nu vill jag veta vad folket här på fz läser, om ni nu läser någon speltidningen överhuvudtaget.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Tills för ett halvår sedan prenumererade jag på PC Gamer, men tyckte att de tillsammans med nästan all spelmedia tappat så mycket de senaste åren att jag till slut inte kände intresse längre. Sedan dess har jag inte läst någon annan speltidning, ingen verkar heller särskilt intressant.

Medlem

Läser PC Gamer men avslutade nyss min prenumeration eftersom allt som står där har man redan fått info om långt tidigare (gissa varifrån?).

Det finns dock inget som slår att riva bort plasten och känna nytidningsdoften av en nyöppnad PC Gamer tillsammans med en mugg kaffe inomhus när det spöregnar ute

Edit: Stavning
Edit2: igen...


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Var tidigare trogen läsare av PCGamer, idag är tidningen dock inte hälften av vad den brukade vara, rent kvalitetsmässigt.


signatur
Medlem

PCgamer sen barnsben. Superplay i en fem år nu, gillar dock inte designbytet. Brukar bli Level varje månad med, då jag inte premunerar på den och får en tråkigbussresa framför mig utan.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Gamereactor. Freeeeee


signatur

Videomupp

Medlem

Går det få GRATIS prenumation på GameReactor eftersom den är gratis WildThing?

Medlem

Ingen aning O_O Jag bara hämtar den på EB and thats that.


signatur

Videomupp

Medlem

Hittade en PCGamer på jobbet nu senast... och så köpte jag PCGamer Juni 2003 för HL2 artikeln... räknas det? Nej, det blir alltså inte mycket av det, utan internet och FZ har blivit det främsta informationskällan om spel.

Youtube-proffs

Jag läser illustrerad vetenskap. Det är väl allt jag läser, och moore. Speltidningar, nej. Känns inte så bra typ. Hellre någon Xbox tidning isf!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Illustrerad Vetenskap här med. FZ täcker mina spelbehov gott och väl.


signatur

I'm a snake, follow me!

Youtube-proffs
Skrivet av SuperTank:

Illustrerad Vetenskap här med. FZ täcker mina spelbehov gott och väl.

Den tidningen är så jävligt mycket bättre än Vetenskapens värld.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Qrush:

Går det få GRATIS prenumation på GameReactor eftersom den är gratis WildThing?

Nope, tror det är 300 spänn för ett år eller så. Grejen är att du får tillgång till deras filarkiv eller nåt sånt. Var så förut iaf.

Och Gamereactor it is!

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av SuperTank:

Illustrerad Vetenskap här med. FZ täcker mina spelbehov gott och väl.

Den tidningen är så jävligt mycket bättre än Vetenskapens värld.

Men TV programmet Vetenskapens värld ägde allt det där så det så

Medlem

Just nu läser jag bara PC Gamer... Fast, den tidningen känns lite onödig när man har FZ.

Medlem

Min första tanke är "vem köper och läser speltidningar när vi har teh internets!!1?".

Jag menar allt som skrivs är av förstårliga skäl "old news" redan samtidigt som tidningen trycks. Just pga den anledningen har jag varken köpt ett lösnummer eller haft en prenumeration av en speltidning sen jag fick fast uppkoppling för femtioelva år sedan.
Visst, det kanske finns ett fåtal artiklar som kan vara läsvärda men knappast något jag känner för att lägga pengar på.

Min toalettlektyr består av poker magazine och "illusionerad vetenskap". Det får fasen räcka när man klämmer ur sig en hankey.

Medlem

Prenumererar på Super Play, PC Gamer och Gamereactor just nu.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Om jag läser någon papperstidning brukar det vara EDGE, men mest blir det bara FZ.


signatur

I never hate in plural.

Inaktiv

Det var många år sen jag sist prenumererade på en speltidning. Det enda jag prenumererar på nu är Illustrerad Vetenskap.

Inaktiv

Läser PC gamer då och då.

Inaktiv

Illustrerad vetenskap bara Så ingen speltidning för mig, de håller så låg kvalité tyvärr

Inaktiv

Pc gamer så enorm tidning med mycket intressant information, ungefär som FZ.

Och Gamereactor, ja menar.. varför inte? Ja får både motion och nya spelnyheter och sånt.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

1
Skriv svar