Hur förstör man en dator?

Medlem
Hur förstör man en dator?

Föräldrarna mina vägrar gå med på att låta mig köpa en ny dator. Dom säger att min gamla dell-burk duger -_-

Men nu tänkte jag att om jag tar sönder den så den inte går att starta, så borde dom gå med på att jag köper en ny dator.

Då till frågan: Hur förstör man en dator på bästa sätt, utan att pajja för mycket? Hårddiskarna, grafikkortet och cd-spelaren vill jag har kvar.

Nån som har nån idé?


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Tycker att du borde vara tacksam för att du ens har en dator. Vad är det för dell du har förresten?

Medlem

Bedrägeri!
Nej men ärligt, var glad med det du har. Eller spara ihop till din egen dator ist, köpte min egna när jag var 12


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Hmm, jag har blivit rejält missförstådd.
Jag har egna pengar som jag vill köpa en dator för, det är bara det att jag inte får...


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Då är det ju inte dina pengar


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Är väl bara koppla ur någon kabel om dina föräldrar inte är speciellt teknikkunniga. Annars går det ju alltid att pilla bort lite saker från nätaggregatet, gäller att du vet vad du gör annars kan det bli farligt.

Men annars kapa moderkortskabeln från nätagget och tejpa ihop ändarna. Eller något liknande.

Bästa är väl annars att motivera för dina föräldrar varför du behöver en ny dator, tex att du behöver använda något krävande program i studierna etc.


signatur

"jävlda datorer, hur mycket ram måste man ha för att en cp dator INTE ska kuka å vara helt jäva toffel cp!!" -Iceman

Medlem

Urinera i nätaggregatet!

Då får du nog ett straff som heter duga, för att medvetet förstöra en fungerande dator.. skämmes ta mig fan! Är ju värre än att välta en sovande ko i indien.

Medlem

Men du tror inte att de förstår vad som hänt?
Oj, dator gick visst sönder. Så lägligt! Ehum...

Försök förklara varför du behöver en nya dator. Du kan börja med att övertala oss på FZ
( berätta gärna vad du har för dator just nu, vilka komponenter som sitter i den och varför du inte gillar den.)
edit: Wiman hann visst före.

Inaktiv

Är det dina surt förvärvade pengar så är det bara att skita i vad dom säger och köpa dig en dator.

Medlem

Installera Starforce.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Dina föräldrar köpte säkert julklappar till dig för dina pengar och vill därför inte ge dom till dig nu Skämt åsido, mitt tips är att du börjar spara för dig själv, låt inte dina föräldrar hålla i dina pengar, och om du har pengar för dig själv så är de väl bara att åka till din närmaste datorbutik och handla lite hårdvara och gömma kvittot, eller så skickar du efter grejerna via internet och ser till att du är först och hämta posten.

Medlem

innan man fyller 18år, så har man inga "egna pengar" , om det nu kan göra saken roligare


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

innan man fyller 18år, så har man inga "egna pengar" , om det nu kan göra saken roligare

Nu stämmer inte det, men det känns ändå bra att allt var rättstavat. Så nära men ändå så långt borta på något sätt.

Det räcker med att barnet är 16 år och har tjänat ihop pengarna själv.

Medlem

Inte lätt att vara liten...

Medlem

OPkej eftersom dom andra här verkar vara fattiga vad det gäller att tänka så kan väll jag säga det. Statisk elektrisitet. Ta en katt och gnugga den mot dator delarna du vill ska dö. Lätt.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Tack för alla tipsen! ^^
Har tänkt över saken, kanske är dumt att förstöra datorn. Det är jag som har köpt den själv, för 4 år sen när jag var 11, ärvde pengar av morfar så jag kunde köpa en dator.
Kanske är bättre att tjata lite på morsan och farsan att jag får köpa en dator, känns nästan lite dumt att förstöra en dator


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Inaktiv

Ännu värre om du ärvde den av morfar.. fan!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Tjata tjata tjata.. De säger att "-Nej det funkar inte på oss, med pasta!" men till slut går det. *Den där cylindern jag vill ha till moppen är snart min*

Medlem

tror du inte att de börjar misstänka att nått är skumt om datorn plötsligt går sönder när du tjatar som mest?
Hur som helst så skulle jag rekommendera en HDD krash genom att ta ut den och kasta runt den litegrann.. ut i en äng och tjola iväg skiten tills den slutar boota. Kul också. Annars är det väl ganska lätt att helt enkelt pajja grafikfläkten och då går ganske gpun åt helvete. Klocka upp kortet litegrann och visa dina föräldrar alla artefakter som visas när den värmer upp litegrann. Då blir de nog övertygade.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Gå till någon hacking/reverse engineerign site och säg att adminen ifråga suger. Då kan de bli ett hastigt slut på surfandet.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Youtube-proffs

Ja hade kört på Klockning. Klocka klocka klocka skiten så den brinner. Se till att filma det med och lägg upp det på WTF Delen.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem

Heh. Nån borde registrera den adressen El-Dudeerino

Medlem

dra ut sladden från näragget till moderkorten men bara så mycket att det blir glapp, inte helt ut... Då kan du sälja den gamla till en kompis sedan och köpa empire earth 3 när det kommer.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Ännu värre om du ärvde den av morfar.. fan!

Han fick ärva pengar av sin morfar, SEN kunde han köpa datorn
Edit : Du kan ju annars börja spara ihop pengar själv, och visa att du är en ansvarstagande ung man
Lovar att de kan hjälpa dig lite med betalningen om du försökt skaffat större delen av pengarna själv.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

brutto tryckte in en skruvmejsel i nätagget, det verkade göra susen.
Men mitt förslag är att jobba lite i sommar så har du kanske råd att köpa en egen.


signatur

thank you, come again

Medlem

Kom ihåg att dra ur sladden till dator om du ska pilla på komponenter bara, annars är det inte bara datorn som pajar.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

dra ut sladden från näragget till moderkorten men bara så mycket att det blir glapp, inte helt ut... Då kan du sälja den gamla till en kompis sedan och köpa empire earth 3 när det kommer.

Håller med CastorFiber, det är väl bättre att det ser ut som om din dator har gått sönder än att verkligen förstöra den..
Och om du säljer den så kan du säga att din kompis behövde minnen eller några andra komponenter som otroligt nog inte gått sönder


signatur

"I love escelators, they can never break, only temporarially turn into stairs"

Medlem
Skrivet av huxflux:

brutto tryckte in en skruvmejsel i nätagget, det verkade göra susen.
Men mitt förslag är att jobba lite i sommar så har du kanske råd att köpa en egen.

haha just ja , ja det gick de med


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar