Utomlands, magbesvär!

Medlem
Utomlands, magbesvär!

Hejsan allihopa, om fyra dagar så åker jag utomlands, åker till makedonien :). Jag har ett problem och det är att jag bland annat är laktosinolerant(vilket ger mig diarré av mjölkprodukter) samt att min mage mår alltid dåligt när jag stressar(jag tenderar att stressa väldigt mycket också -_-). Resan tar cirka 2 dagar och jag har köpt in laktos-tabletter, men jag undrar om ni vet olika saker man kan ta med sig i bussen som man kan äta för att hålla magen i styr :D!

MVH Famest:heart:

Medlem

Drick fil, det håller magen lugn! (HEHE?)

nädu, jag vet inte. Täntke bara dra mitt extremt dåliga skämt


signatur

En styck signatur.

Inaktiv

Om det är just diarré du oroar dig för kan jag rekommendera Travello.
Dom stoppar vilken lös mage som helst, problemet är att dom
nästkommande dagarna kan du få problem med hård mage istället.

Men som diarréstoppare funkar dom utmärkt.

Medlem
Skrivet av Spitt:

Om det är just diarré du oroar dig för kan jag rekommendera Travello.
Dom stoppar vilken lös mage som helst, problemet är att dom
nästkommande dagarna kan du få problem med hård mage istället.

Men som diarréstoppare funkar dom utmärkt.

Hård mage är iaf bättre än diarré, så sjukt pinsamt att behöva gå på toaletten hela tiden & att man har så jävla ont så att man inte kan röra på sig :|. Finns Travello receptfritt på Apoteket?

Inaktiv

japp, finns receptfritt på apoteket.

Själv väntar jag in i det sista med att använda det eftersom
det troligtvis innnebär 1-2 dagar med hård mage
(känns som man har en tegelsten i magen),
men som diarréstoppare känner jag inte till något bättre,
följ anvisningarna på asken, verkar inom 20-30 minuter.

Använde det själv i nöd, när jag gjorde längre resor i
Thailand/Kambodja tidigare i år.

Medlem

Se det på den ljusa sidan, det är ingen chans i världen att du blir förstoppad om du har diarré. Nej men mitt tips är väl att bara slappa.

Vila i frid

Personligen rekommenderar jag Dofilus. Får min mage alltid att ordna upp sig direkt.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Som redan sagt travello är bäst speciellt när man är utomlands då man kanske inte har lust att spendera tiden på toaletten.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Qrush:

Se det på den ljusa sidan, det är ingen chans i världen att du blir förstoppad om du har diarré. Nej men mitt tips är väl att bara slappa.

det har faktiskt hänt 1 gång.

man fick kämpa och kämpa,
sen lät det plop och proppen åkte ut och direkt efter vart det ett vattenfall...

Medlem

Haha jaha sedär ja.

Medlem

det finns "fina" toaletter i Makedonien

Medlem

HAHAHA, usch jag lider med dig famest, jag brukar också ta sådana resor till sommarn, och jag har också en "orolig" mage. Om du inte vill käka piller så ska du tro det eller ej, dricka en massa vatten och käka bananer haha, it works *trust me*//Arnold Schwarzenegger. har en rolig orolig historia(höhö kasst skämt, tänkte jag skulle kontra orkaupptaget)

men iaf, familjen och jag var påväg till utlandet, närmare bestämt kosovo. Och för att komma dit så måste man oftast köra förbi Kroatien, och där kan det bli sjukt varmt kan jag säga. Så medans vi körde så hände något som inte får hända när man är lite småkass i magen....världens längsta jäkla bilkö. Så satt jag där och lyssnade på musik...så helt plötsligt *GRRROOOOOAAAAA!"#¤%&/?=)(&*

OMG! inte nu, snälla varsomhellst förutom här....varsomhellst. 40 grader varmt ute och ACn funkade inte som den skulle, men iaf, där satt jag och kokade och hade sjukt ont i magen, bilar tutade och det enda man kunde se var motorväg och "halvöken", ingen chans och utföra sina behov. Så sa ja till far min att jag mådde dåligt och hans sätt att "bota" det var att proppa mig med mat, och det är det sista man vill ha när man mår dåligt, så han tryckte upp en äggmacka med potatissallad och föröskte tvinga mig att äta....fy för katten, får rysningar bara jag tänker på det. så där satt jag och tänkte, fan ska jag göra, ska jag springa ut halvnedsketen nästan och hittat en liten fin plats där jag kunde "unleasha" the demons, minuter kändes som timmar haha, sen efter en halvtimme av smärtor inte äns kvinnor känner när dom föder kan jag tänka mig haha så hörde jag de lyckligaste orden i mitt liv.

mamma - DU, jag tror jag har nån sån där tablett som kan hjälpa, köpte dom ifall ifall...

Och det säger hon nu...


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem

Du behöver bara en gubbe grönt för att chilla och stilla magen...

Medlem

Finns massor av laktos & glutenfria produkter i flesta svenska affärer nu för tiden. Bara att gå och kolla, brukar oftast stå laktosfritt på dom. Btw. mörk marabou choklad har ingen mjölk


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av El-Dudeerino:

HAHAHA, usch jag lider med dig famest, jag brukar också ta sådana resor till sommarn, och jag har också en "orolig" mage. Om du inte vill käka piller så ska du tro det eller ej, dricka en massa vatten och käka bananer haha, it works *trust me*//Arnold Schwarzenegger. har en rolig orolig historia(höhö kasst skämt, tänkte jag skulle kontra orkaupptaget)

men iaf, familjen och jag var påväg till utlandet, närmare bestämt kosovo. Och för att komma dit så måste man oftast köra förbi Kroatien, och där kan det bli sjukt varmt kan jag säga. Så medans vi körde så hände något som inte får hända när man är lite småkass i magen....världens längsta jäkla bilkö. Så satt jag där och lyssnade på musik...så helt plötsligt *GRRROOOOOAAAAA!"#¤%&/?=)(&*

OMG! inte nu, snälla varsomhellst förutom här....varsomhellst. 40 grader varmt ute och ACn funkade inte som den skulle, men iaf, där satt jag och kokade och hade sjukt ont i magen, bilar tutade och det enda man kunde se var motorväg och "halvöken", ingen chans och utföra sina behov. Så sa ja till far min att jag mådde dåligt och hans sätt att "bota" det var att proppa mig med mat, och det är det sista man vill ha när man mår dåligt, så han tryckte upp en äggmacka med potatissallad och föröskte tvinga mig att äta....fy för katten, får rysningar bara jag tänker på det. så där satt jag och tänkte, fan ska jag göra, ska jag springa ut halvnedsketen nästan och hittat en liten fin plats där jag kunde "unleasha" the demons, minuter kändes som timmar haha, sen efter en halvtimme av smärtor inte äns kvinnor känner när dom föder kan jag tänka mig haha så hörde jag de lyckligaste orden i mitt liv.

mamma - DU, jag tror jag har nån sån där tablett som kan hjälpa, köpte dom ifall ifall...

Och det säger hon nu...

Det har hänt mig också, var på väg till Italien och så fastnar vi i en bil-kö( mitt uppe på en riktigt stor bro, hundratals meter över mark = ingenstans att gå). Det var de värsta två timmarna i mitt liv :(.

MaliBu - "jättefina" toaletter menar du väl Men man ska inte klaga, när man är framme i Struga och sitter i lägenheten så har man all tid i världen på sig att skita :D!

Medlem

btw kaffe är som laxermedel för dom med känslig mage bara så ni vet

Inaktiv

för min del så man märkt om jag äter kebabpizza eller kebabtallrik då får man ibland springa till toa och det blir vattenfall.

har kebab laxerande verkan ?

Medlem

beror på om kebaben är tillagad med "kärlek" eller inte:P


signatur

What seems to be the officer problem?

Youtube-proffs

Jag har också haft problem med att varje gång jag skulle gå någonstans så blev jag extremt kass i magen.

När jag var i Polen och skulle åka ombord på båten, så stod vi där i Tullen, kön var LÅNG som fan. De värsta 2,5 timmarna i mitt liv. Jag SPRANG ombord mitt vid bildäck sedan. Fan vad jag sprang.

Tabletter låter bra, ska jag skaffa när jag ska till Polen om 2 veckor.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

btw kaffe är som laxermedel för dom med känslig mage bara så ni vet

hehe, när jag är kass i magen lugnar en kopp kaffe, och eventuellt en cigg.

edit: brittiska armén har olika kakor, dels förstoppande, dels laxerande, om man nu skulle föredra det framför piller.

Testpilot

Gaviscon , köps som tuggtabletter på Apoteket , receptfritt .
Smakar skit men lugnar den oroligaste mage och har hjälpt mig massor med gånger då man haft grymma magknip , de hjälper dock inte mot lös mage utan lugnar ner magen och dämpar magknip.

Medlem

Köp Resorb på apoteket har själv testat,du kommer alltid att köpa Resorb efter du har testat det...:up: helt overkligt bra,både för diaree,även baksmällan botas nästan helt av Resorb:up::up::up:

Youtube-proffs
Skrivet av HollowMan:

Köp Resorb på apoteket har själv testat,du kommer alltid att köpa Resorb efter du har testat det...:up: helt overkligt bra,både för diaree,även baksmällan botas nästan helt av Resorb:up::up::up:

Ja dricker resorb innan ja drar ut och när jag kommer hem från krogen, jag har inte blivit riktigt bakfull på 6-7 månader tack vare det.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

ett tips kan ju vara att låta bli o dricka kopiösa mängder alkohol om man måste ta tabletter för att slippa baksmällan.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Youtube-proffs
Skrivet av Notumforce:

ett tips kan ju vara att låta bli o dricka kopiösa mängder alkohol om man måste ta tabletter för att slippa baksmällan.

Se det såhär, om jag kommer ihåg att ta tabletter när ajg kommer hem så har jag inte druckit koppiösa mängder


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av Notumforce:

ett tips kan ju vara att låta bli o dricka kopiösa mängder alkohol om man måste ta tabletter för att slippa baksmällan.

Se det såhär, om jag kommer ihåg att ta tabletter när ajg kommer hem så har jag inte druckit koppiösa mängder

Hahaha..japp så är det:up:

1
Skriv svar