Newell: "Nästan all DRM är korkad"

Robot
Medlem
Newell: "Nästan all DRM är korkad"

Gabe Newell<3


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

"Han är en 360-fanboi! Allt han säger är fel! DRM ftw!!!"


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Woot. Ännu en som sällar sig till Stardock och gänget. Folk med sund inställning.


signatur
Medlem
Skrivet av q0rra:

Gabe Newell<3


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Medlem
Skrivet av Exeron:
Skrivet av q0rra:

Gabe Newell<3


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Exeron:
Skrivet av q0rra:

Gabe Newell<3

Inaktiv
Skrivet av Drapan:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Exeron:
Skrivet av q0rra:

Gabe Newell<3

Håller med... Hur mycket orkar man? Du kan endast installera detta spel 3 gånger sedan måste du kontakta support och skicka bilder m.m.

ÄSH! ORKA!

Medlem

me <3 Gabe Newell

Medlem

Japp....Valve vet hur man tjänar pengar på spel iaf

Medlem

signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Bra sagt av Gabe


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Han vet hur man vinner konsumenternas hjärtan iaf

Men som han säger. De flesta DRM, som t.ex. SecuROM, kompenserar inte för sina nackdelar. Steam gör det dock med sin lättillgänglighet mm.

Medlem

hm...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Jo anti DRM är ju bra men tycker grabben tar på tok för höga priser på steam... Det
är dyrare via ofta steam även fast att man inte får hem en skiva.

Är det bara jag som stör mig på det?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jo anti DRM är ju bra men tycker grabben tar på tok för höga priser på steam... Det
är dyrare via ofta steam även fast att man inte får hem en skiva.

Är det bara jag som stör mig på det?

Du är inte ensam

Inaktiv

*Klappar händerna väldigt högt*

Härligt att det fortfarande finns vettigt folk inom underhållningsindustrin!

Medlem
Inaktiv
Medlem

Gabe is my HERO

Medlem

Valve sätter endast priserna på sina egna spel, de andra får respektive tillverkare sätta själva (har jag för mig).


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Det är skönt att Valve inte bara gör bra spel utan även har bra försäljningsstrategier och sunda idéer om hur man ska bedriva sin verksamhet. Steam är ett jävligt bra exempel på hur man ska göra, medan SecuRom är ett jäääävligt dåligt exempel på hur man ska göra!


signatur

What are you waitin' for... Christmas?

Medlem

Vissa utvecklare är smartare än andra. Valve är smarta.

Medlem

Gabe är en gnällig idiot. Han klagar på PS3:an och på Wii'n men sen när det visar sig att Wii'n säljer bra så ändrar han åsikt och vill göra spel till den och fortsätter att klaga på PS3:an.

Medlem

Jaha. Vad händer med alla de spel jag har köpt som måste aktiveras via steam och bindas till ett steamkonto för att ens kunna startas? Skulle det vara speciellt mycket bättre än nåt annat drmskydd? Klart han inte vill att andra "tjänster" ska utnyttjas, om alla band sig till steam skulle det ju vara mycket bättre för honom - och samtidigt kan han tjäna lite enkla poäng på att tala strunt om hur drm är dåligt. Bleh.

När han ger oss spel som kan installeras lokalt utan steam (eller annan drm) men som har möjligheten att även fås via steam, då kan han komma tillbaks och då lovar jag att lyssna.


signatur
Medlem
Skrivet av leper:

Jaha. Vad händer med alla de spel jag har köpt som måste aktiveras via steam och bindas till ett steamkonto för att ens kunna startas? Skulle det vara speciellt mycket bättre än nåt annat drmskydd? Klart han inte vill att andra "tjänster" ska utnyttjas, om alla band sig till steam skulle det ju vara mycket bättre för honom - och samtidigt kan han tjäna lite enkla poäng på att tala strunt om hur drm är dåligt. Bleh.

När han ger oss spel som kan installeras lokalt utan steam (eller annan drm) men som har möjligheten att även fås via steam, då kan han komma tillbaks och då lovar jag att lyssna.

Testa www.gog.com

Medlem

Killen gillar deras egenutvecklade DRM-lösning och vill att andra ska använda den eller liknande produkter istället för de halvtaskiga varianterna. Är det någon som är förvånad?

Medlem
Skrivet av warh0g:

Valve sätter endast priserna på sina egna spel, de andra får respektive tillverkare sätta själva (har jag för mig).

jo fast över 500kr på steam för L4D och 400Kr(+frakt iofs) på webhallen är fan sjukt. L4D är lite väl kort även om det är jävligt kul btw, fast serversystemet är inget vidare.

Gabe är ingen hjälte, bara en vanlig företagare som
vill tjäna pengar och verkar förstå vad marknaden i vissa fall vill ha jämfört med t.ex EA.

Medlem
Skrivet av leper:

Jaha. Vad händer med alla de spel jag har köpt som måste aktiveras via steam och bindas till ett steamkonto för att ens kunna startas? Skulle det vara speciellt mycket bättre än nåt annat drmskydd? Klart han inte vill att andra "tjänster" ska utnyttjas, om alla band sig till steam skulle det ju vara mycket bättre för honom - och samtidigt kan han tjäna lite enkla poäng på att tala strunt om hur drm är dåligt. Bleh.

När han ger oss spel som kan installeras lokalt utan steam (eller annan drm) men som har möjligheten att även fås via steam, då kan han komma tillbaks och då lovar jag att lyssna.

Steam är ju kanon ? som en hotmail du kan tanka det på vilken dator du vill och spela och du loggar in på samma sätt som till din email hur mycket enklare kan det bli ??

12
Skriv svar