Uppföljarna dominerar 2008

Robot
Medlem
Uppföljarna dominerar 2008

Kanske beror på att dom bara GÖR uppföljare. Känns så ibland. Samma gamla skit i ny förpackning hehe.


signatur
Medlem

Mjo, hade varit kul med ett helt nytt spel som var riktigt bra. Känner på mig att Alan Wake kommer vara ett sådant spel.

Synd också att nya lir inte får mer respekt och uppmärksamhet. Detta visar ju bara utgivarna att mjölkning är en smart lösning... Tråktigt...

Inaktiv
Skrivet av Gortie:

Kanske beror på att dom bara GÖR uppföljare. Känns så ibland. Samma gamla skit i ny förpackning hehe.

Japp du har rätt men vad kan man göra? Det är väl skillnad mellan Metal Gear Solid 4 t.ex då spelet har fortsatt över en ny generation. Då kan spelet blir ännu bättre.

Håller även med Eschricht här uppe. Det enda folket vill ha är Cod,Halo,Gears,Final Fantasy, Resistance exempel.

Men vet liksom inte vad som krävs? Varför är just dessa spel "bättre" om man säger så?

Medlem

Inte konstigt alls. Folk köper vad de är familjära med och det kostar jättemycket för utgivarna att etablera en ny franchise.

Medlem

Problemet är (som någon smart rackare uttryckte det) att folk inte vet vad dom vill ha förrän dom har det i handen. Steve Jobs tror jag det var som sa det. Och det stämmer fan - om nån frågar vad jag skulle vilja ha för spel så skulle jag väl svamla fram nåt om ett stort rollspel... öh... typ.

Folk som bygger spelen måste se till att vi får det vi vill ha utan att vi nödvändigtvis vet vad det är hehe. Men i takt med att branschen omsätter mer och mer pengar så ökar också konservatismen. Nästan exponentiellt. Vilket i sin tur gör att man hellre går på "säkra" kort än att chansa med nya spel.


signatur
Medlem
Skrivet av Gortie:

Kanske beror på att dom bara GÖR uppföljare. Känns så ibland. Samma gamla skit i ny förpackning hehe.

CoD4 är ju det bästa spelet i serien.

Jag har inget emot uppföljare. Tvärtom.

Medlem

Helt sjukt att Metal Gear Solid 4 ligger sist på den listan. Det spelet är förmodligen det bästa spelet som har nånsin gjorts. Dock har många köpt COD4 för online-spelandet..

Medlem

Varför ser man inte Left 4 Dead där uppe

Inaktiv
Skrivet av Mooe:

Varför ser man inte Left 4 Dead där uppe

Left 4 DEad? TRodde du verkligen att det skulle vara så bra? Dom som sitter på Steam och är online på dagarna köper nog Left 4 dead. Folk ser det ju mera som nån slags uppföljare av något slag. Det är ju Topsellers på Steam

Skulle vara roligt om l4d hade sålt 1 mille iaf..

Medlem
Skrivet av norado:

Helt sjukt att Metal Gear Solid 4 ligger sist på den listan. Det spelet är förmodligen det bästa spelet som har nånsin gjorts.

Inte alla som spelat den och inte iheller alla som gillar den. Själv vill jag knappast lägga den bland de bästa spelen som någonsin gjorts.

Lägger faktiskt Tetris högre.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av showerguy:

Men vet liksom inte vad som krävs? Varför är just dessa spel "bättre" om man säger så?

Det är sjukt svårt för en utvecklare att hitta på ett helt nytt koncept och göra ett bra spel av det. Det lättaste är att arbeta vidare på något befintligt och polera och fixa de misstag man gjorde förra gången.

Så ja, uppföljare blir faktiskt bättre spel.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av showerguy:

Men vet liksom inte vad som krävs? Varför är just dessa spel "bättre" om man säger så?

Det är sjukt svårt för en utvecklare att hitta på ett helt nytt koncept och göra ett bra spel av det. Det lättaste är att arbeta vidare på något befintligt och polera och fixa de misstag man gjorde förra gången.

Så ja, uppföljare blir faktiskt bättre spel.

Klart det blir bättre spel sen har ju alla personliga åsikter. Jag menar cod 4 sålde över 10 mille så det är ju knappast nån mjölklning på dåligt innehåll.

Ändå föredrar jag de tidigare cod spelen men 4ran var absolut inte dålig och jag förstår om folk gillar den.

Det var också ett stort steg mot mer casual gaming för cod serien med perks ranks och ett större kliv in i konsoll världen.

Medlem

var är Wow wrath of the lich king ?

Medlem

Det var också ett stort steg mot mer casual gaming för cod serien med perks ranks och ett större kliv in i konsoll världen.

vad är de för casual med ranks?=S

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av norado:

Helt sjukt att Metal Gear Solid 4 ligger sist på den listan. Det spelet är förmodligen det bästa spelet som har nånsin gjorts.

Inte alla som spelat den och inte iheller alla som gillar den. Själv vill jag knappast lägga den bland de bästa spelen som någonsin gjorts.

Lägger faktiskt Tetris högre.

sjukt emo att säga att tetris är de bästa spelet genom tiderna=P

Inaktiv
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Mooe:

Varför ser man inte Left 4 Dead där uppe

Left 4 DEad? TRodde du verkligen att det skulle vara så bra? Dom som sitter på Steam och är online på dagarna köper nog Left 4 dead. Folk ser det ju mera som nån slags uppföljare av något slag. Det är ju Topsellers på Steam

Skulle vara roligt om l4d hade sålt 1 mille iaf..

Det är iofs ganska nysläppt, hur mycket har det sålt hittills?

Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Det var också ett stort steg mot mer casual gaming för cod serien med perks ranks och ett större kliv in i konsoll världen.

Ranks är väl ändå så anti-casual som spel kan vara?

1
Skriv svar